Niet kunnen inloggen NAS via delta internet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twintweaker
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 09:31
Sinds kort heb ik delta internet, De verbinding doet het tot nu toe goed, maar heb een probleem met het inloggen op afstand op mijn NAS. Voorheen heeft het altijd probleemloos gedaan via Ziggo.

Nu kreeg ik de tip via de klantenservice om een regel aan te maken in de port-forwarding. Nu is mijn technische kennis niet zo groot en zou hiermee graag hulp willen hebben. De NAS is rechtstreeks aangesloten op het Nokia XS-2426G-B modem. Binnen mijn eigen netwerk ( thuis) zie de NAS staan en kan hem bekabeld en ook draadloos benaderen. Zodra ik buiten de deur ga, gaat het mis. In de Qnap Qfinder kon in voorheen ook op de knop netwerkschijven drukken en dan kwam ik direct in de mappen. Vanaf het wisselen van mijn provider ging het mis. Wat doe ik fout?

Welke getallen dien ik in te vullen ( onderstaande link naar plaatje )in de velden van het port forwarding scherm van het modem? Bij internal client zie ik de NAS en zijn ip adres staan. Of is er iets anders aan de hand.

https://i.postimg.cc/pTQwqMng/1.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Twintweaker op 04-07-2025 19:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:44
Je krijgt standaard CGNAT bij Delta, het ip-adres dat je ziet in je Nokia zal waarschijnlijk met 100.[64-127] beginnen. Je kunt uitzetten in de mijnDelta-omgeving, of anders bellen met de klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twintweaker
Ik heb met ze gebeld. Daar kreeg ik te horen dat ze niet over instelling zoals port forwarding gingen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twintweaker
Kreeg daar wel de tip om zelf een regel aan te maken. De medewerker kan dat niet vertellen hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Twintweaker schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 19:47:
Ik heb met ze gebeld. Daar kreeg ik te horen dat ze niet over instelling zoals port forwarding gingen :-(
Dat moet je ook niet vragen. Je moet zeggen (en niet vragen) dat je een NAS thuis draait en dat je daarom dus een eigen publiekelijk bereikbaar IP adres van hen dient te krijgen .... En dat hoeft écht géén (duur?) statisch adres te zijn maar gewoon absoluut géén CG-NAT adres ( = Carrier Grade Network Address Translation).

Nog maar een keer bellen dus..... SUC-6 d:)b

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Komadi
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-07 21:01
Will_M schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 19:51:
[...]

Dat moet je ook niet vragen. Je moet zeggen (en niet vragen) dat je een NAS thuis draait en dat je daarom dus een eigen publiekelijk IP adres dient te krijgen .... En dat hoeft écht géén (duur?) statisch adres te zijn maar gewoon absoluut géén CG-NAT ( Carrier Grade Network Adres Translation).

Nog maar een keer bellen dus..... SUC-6 d:)b
Of even uitzetten via de Mijn Delta omgeving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twintweaker
Even voor mijn beeldvorming, zou het dan moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Komadi
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-07 21:01
Twintweaker schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 19:52:
Even voor mijn beeldvorming, zou het dan moeten werken?
Dat is niet met 100% zekerheid te zeggen. Maar de kans is best groot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twintweaker
Ik ga ze zo bellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:44
De optie die je moet inschakelen in mijn Delta heet “Dynamisch IP” en zou te vinden moeten zijn onder Producten en dan huidig abonnement aanpassen, voor zover ik heb kunnen vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twintweaker
Ik heb ze gebeld. Medewerker heeft het voor me aangepast ( nieuw ip adres ) en zou uiterlijk morgen moeten werken. Zal dus even geduld moeten hebben.

Dank jullie wel !
Pagina: 1