Welke batterij voor sensoren in de koelkast en diepvriezer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMaxMan
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14-09 10:29
Ik heb 2 Third Reality temperatuur sensoren die ik in de koelkast en diepvriezer wil plaatsen. Ze kwamen met wegwerp alkaline batterijen, maar ik heb ook herlaadbare NiMH batterijen liggen.

Ik kom er niet goed uit welke batterijen het beste / minst slechtste zijn. Het internet staat vol met informatie die elkaar tegenspreekt. En volgens ChatGPT moet ik alkaline gebruiken, volgens Google AI search (Gemini denk ik) moet ik NiMH gebruiken.

Iemand die mij hierin wijzer kan maken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zyIQaZO8ejmigGR8-PU0sin6_Hk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rIPPvUJYegV8MirgVMjnpzD0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BleOyuV59JdKftUEBR_m8rmjtik=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dmJSdZffVvCC5KyCZIf03jIb.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:43
TheMaxMan schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 12:06:
Ik heb 2 Third Reality temperatuur sensoren die ik in de koelkast en diepvriezer wil plaatsen. Ze kwamen met wegwerp alkaline batterijen, maar ik heb ook herlaadbare NiMH batterijen liggen.

Ik kom er niet goed uit welke batterijen het beste / minst slechtste zijn. Het internet staat vol met informatie die elkaar tegenspreekt. En volgens ChatGPT moet ik alkaline gebruiken, volgens Google AI search (Gemini denk ik) moet ik NiMH gebruiken.

Iemand die mij hierin wijzer kan maken?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zou gewoon met die herlaadbare beginnen en kijken hoe het gaat, om het simpele feit dat ze herlaadbaar zijn. :)
Als de performance dan echt heel erg brak is, dan zou ik dan verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:16
Ik heb gewone batterijen in Switchbot sensoren, werken goed. 1 nadeel die in de vriezer zijn na 15 maanden in een dag van 50% naar 0% dus toen fff wat paniek, melding van Vriezer warmer dan -5 graden 😉