Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wyss
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-08 17:36
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
65 of 75 inch TV voor ons nieuwe huis. De breedte is zo'n 6 meter dus ik zou minimaal voor een 65 inch willen gaan.

Wat is je budget?
Het liefst 1500 max, maar indien de investering het waard is tot 2000

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
TV kijken maar vooral een mooie art of offline functie iets waarbij je dus met anti reflectie ook afbeeldingen (liefst eigen en zonder abb) kunt afspelen. Ik zou zelf wel een mooie houten lijst erom kunnen maken.

Wat heb je zelf al gevonden?
Uiteraard de Samsung frame maar hier ben ik niet van overtuigd door alle reviews. Ik ben ook niet van plan om een abb af te sluiten eerlijk gezegd. Ook heb ik de S95D gezien maar daar kun je blijkbaar geen eigen afbeeldingen op casten?.

Welke vragen heb je hier nog over?
Welke ideeën hebben jullie, LG/ Philips? daar hjeb ik niet naar gekeken. Of toch een Frame model en wellicht wat ouder? Er wordt zo nu en dan TV gekeken, op gegamed niet (wellicht wel in de toekomst met PS5 of Switch oid) maar het moet vooral iets moois worden aan de wand met een afbeelding. Ook zal hij naast een 4m glazen kozijn komen dus anti reflectie zou top zijn. Ik hoor het wel!

Beste antwoord (via Wyss op 14-07-2025 10:31)

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 16:54

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Even een andere invalshoek, het idee van kunst aan de muur die je digitaal kunt veranderen spreekt me ook aan. Maar een TV (met een backlight of OLED) gaat dat nooit echt elegant oplossen vind ik. In plaats van concessies te doen, accepteer ik dat de TV gewoon TV mag zijn. Met de LG G-series die ik heb is de TV heel plat en vlak op de muur gemonteerd. As good as it gets.

Voor de "Art" heb ik een pre-order gedaan op een Bloomin8 picture frame. Dat is een full-color e-Ink scherm in een mooie lijst. De zeer matte afwerking en het feit dat e-Ink reflectief is maakt de beleving heel overtuigend. Je kunt een onbeperkt aantal kunstwerken laten zien en in tegenstelling tot "The Frame" die ~70 watt continu gebruikt, hoef je zo'n picture frame maar één keer per jaar op te laden. En als de batterij op is dan blijft het laatstgetoonde kunstwerk gewoon staan.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:30
The Frame Pro is een nieuw model met veel betere beeldkwaliteit dan de reguliere The Frame. Alsnog niet de beste kwaliteit voor het geld, maar al een stuk beter dan de vorige modellen van The Frame.

Als er 'zo nu en dan' tv gekeken wordt is het ook zonde om er een high-end OLED neer te hangen.

[ Voor 5% gewijzigd door Hulleman op 09-07-2025 16:10 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:07

franssie

Save the albatross

Ik heb een 2022 Frame 65" en heb er mijn eigen kunst opgezet (lief mailtje naar museum of ze ook hoge resolutie afbeeldingen hebben, vaak wel. Soms gratis, soms niet. Formaat van het origineel is natuurlijk nooit in dezelfde verhoudingen als een TV scherm dus bijsnijden ontkom je niet aan.

Scherm reflecteert wel, maar ik heb ook gewoon enorm veel glas.
TV gebruikt in standby met afbeelding toch nog 70 Watt, wel iets om rekening mee te houden.
Voor films en TV ruim voldoende beeldkwaliteit voor mij, maar ik ben niet super kritisch hierin.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wyss
Hulleman schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 16:09:
The Frame Pro is een nieuw model met veel betere beeldkwaliteit dan de reguliere The Frame. Alsnog niet de beste kwaliteit voor het geld, maar al een stuk beter dan de vorige modellen van The Frame.

Als er 'zo nu en dan' tv gekeken wordt is het ook zonde om er een high-end OLED neer te hangen.
Thanks! de pro dus een stuk beter qua beeld? Ik heb zelf een loze leiding laten plaatsen die heb ik dan niet meer nodig ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wyss
franssie schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 16:22:
Ik heb een 2022 Frame 65" en heb er mijn eigen kunst opgezet (lief mailtje naar museum of ze ook hoge resolutie afbeeldingen hebben, vaak wel. Soms gratis, soms niet. Formaat van het origineel is natuurlijk nooit in dezelfde verhoudingen als een TV scherm dus bijsnijden ontkom je niet aan.

Scherm reflecteert wel, maar ik heb ook gewoon enorm veel glas.
TV gebruikt in standby met afbeelding toch nog 70 Watt, wel iets om rekening mee te houden.
Voor films en TV ruim voldoende beeldkwaliteit voor mij, maar ik ben niet super kritisch hierin.
Hier kan ik wat mee, thanks! qualiteit qua kijken voldoet voor mij ook als het "ok" is. We zijn geen vervent bankzitters/ films kijken. Als ik een film in goede kwaliteit wil zien, ga ik wel naar de bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Wyss schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 18:37:
[...]

Thanks! de pro dus een stuk beter qua beeld? Ik heb zelf een loze leiding laten plaatsen die heb ik dan niet meer nodig ;-)
Zie de review van tweakers.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* voor nutteloze bijdragen zijn er andere forums

[ Voor 80% gewijzigd door Jorgen op 13-07-2025 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:13
hoe ga je het ophangen dan? Als TV veel te hoog om comfortabel te kijken? of als Art veel te laag zodat het schilderij er raar uitziet? (Je merkt dat ik er geen fan van ben :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wyss
107mb schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 10:59:
hoe ga je het ophangen dan? Als TV veel te hoog om comfortabel te kijken? of als Art veel te laag zodat het schilderij er raar uitziet? (Je merkt dat ik er geen fan van ben :) )
Ja daar moet ik even naar kijken. De afstand is 6.10m (breedte van het huis) dus ik denk dat het redelijk hoog kan..

Ik zal sowieso comfort en kwaliteit voor kijken moeten inleveren voor zo iets, de vraag is alleen hoeveel...

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• DexterDee

DexterDee

Even een andere invalshoek, het idee van kunst aan de muur die je digitaal kunt veranderen spreekt me ook aan. Maar een TV (met een backlight of OLED) gaat dat nooit echt elegant oplossen vind ik. In plaats van concessies te doen, accepteer ik dat de TV gewoon TV mag zijn. Met de LG G-series die ik heb is de TV heel plat en vlak op de muur gemonteerd. As good as it gets.

Voor de "Art" heb ik een pre-order gedaan op een Bloomin8 picture frame. Dat is een full-color e-Ink scherm in een mooie lijst. De zeer matte afwerking en het feit dat e-Ink reflectief is maakt de beleving heel overtuigend. Je kunt een onbeperkt aantal kunstwerken laten zien en in tegenstelling tot "The Frame" die ~70 watt continu gebruikt, hoef je zo'n picture frame maar één keer per jaar op te laden. En als de batterij op is dan blijft het laatstgetoonde kunstwerk gewoon staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
even 'out of the box' denken: Als je de TV niet te veel gebruikt, en geen groot zwart vlak aan de muur wil hebben:

- (Ultra short throw) beamer
- scherm die uit meubel komt
- verduisterende gordijnen
- kunst via de kunstuitleen

op deze manier kun je groot projecteren, want met een kijkafstand van 6 meter wil je dat wel!
(zal het budget wel overschreiden trouwens...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wyss
Gaaf! ik ga allebei eens uitzoeken. Beamer klinkt gaaf... Ik heb echter al wel een loze leiding laten monteren die komt dan halverwege de muur. Die moet ik dan of dicht maken of alsnog een frame en scherm monteren. Mij lijkt het juist mooi op een glad gestucte muur.

Ik neig ook meer naar een platte TV voor niet al teveel geld en dan inderdaad die picture frames, super gaaf, die kan ik er eventueel ophangen om alsnog wat kunst aan de muur te hebben.

Ik zou ook liefst de kosten een beetje beperkt willen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wyss
DexterDee schreef op maandag 14 juli 2025 @ 10:12:

Aangezien hij wel bij een kozijn van 4 meter komt, wellicht kan ik dan beter voor de Samsung S95D of F gaan? ivm matte afwerking en de LG met zijn glans?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 107mb
Wyss schreef op maandag 14 juli 2025 @ 10:32:
[...]

Aangezien hij wel bij een kozijn van 4 meter komt, wellicht kan ik dan beter voor de Samsung S95D of F gaan? ivm matte afwerking en de LG met zijn glans?
ik heb een OLED, kijkafstand 4,5 meter met een grote raampartij achter me. Raamartij is op het noorden, maar bij TV kijken (serie of film) trek ik altijd de gordijnen dicht ivm weerspiegeling. Bij 'help mijn man is tweaker' laat ik de gordijnen rustig open

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee

DexterDee

Wyss schreef op maandag 14 juli 2025 @ 10:32:
Mat is nooit echt mat in de realiteit. Misschien is de Samsung iets matter dan de LG, maar het blijven allebei redelijk glanzende schermen. Ze adverteren ook allebei met ant-glare coating. Qua prijs maakt het ook niet zo gek veel uit. Ik ben zelf wel een beetje allergisch voor reclames op TV's van Samsung, dus om die reden alleen al heeft LG mijn voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniels
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 19-09 14:20
Ik heb een Frame 50" 2024. Vooral omdat ik zo'n enorm zwart vlak enorm storend vind.

Hier wordt ie voornamelijk gebruikt als scherm voor mijn Xbox en maar af en toe als TV. De rest van de tijd staat ie in art mode. Qua beeldkwaliteit is het middelmatig (ondanks de premium prijs), qua interface is het Tizen. Gelukkig loopt dat op de 2024 modellen (die nu overal ook in de aanbieding gaan) een stuk soepeler dan eerder.

Hij hangt iets hoger dan de gemiddelde TV boven een kast (waar een schilderij ook mooi zou passen) maar dat is niet echt storend, vind ik.

Gezien jij echter op 6 meter afstand gaat zitten, is een 50" sowieso te klein. En dan vraag ik me weer af of je hem ergens 'mooi' geplaatst krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
DexterDee schreef op maandag 14 juli 2025 @ 10:58:
[...]

Mat is nooit echt mat in de realiteit. Misschien is de Samsung iets matter dan de LG, maar het blijven allebei redelijk glanzende schermen. Ze adverteren ook allebei met ant-glare coating. Qua prijs maakt het ook niet zo gek veel uit. Ik ben zelf wel een beetje allergisch voor reclames op TV's van Samsung, dus om die reden alleen al heeft LG mijn voorkeur.
Ik heb afgelopen weekend toevallig een S95D en LG G5 naast elkaar gezien. De Samsung S95D is niet iets matter dan een LG OLED. De S95D is ook niet redelijk glanzend vergeleken met een LG OLED. Het is echt een wereld van verschil. De S95D is mat en glanst gewoon niet ivm een LG G5. Uiteraard zie je er wel iets op, een stuk hout reflecteert ook licht als je er op schijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wyss
Sniels schreef op maandag 14 juli 2025 @ 11:50:
Ik heb een Frame 50" 2024. Vooral omdat ik zo'n enorm zwart vlak enorm storend vind.

Hier wordt ie voornamelijk gebruikt als scherm voor mijn Xbox en maar af en toe als TV. De rest van de tijd staat ie in art mode. Qua beeldkwaliteit is het middelmatig (ondanks de premium prijs), qua interface is het Tizen. Gelukkig loopt dat op de 2024 modellen (die nu overal ook in de aanbieding gaan) een stuk soepeler dan eerder.

Hij hangt iets hoger dan de gemiddelde TV boven een kast (waar een schilderij ook mooi zou passen) maar dat is niet echt storend, vind ik.

Gezien jij echter op 6 meter afstand gaat zitten, is een 50" sowieso te klein. En dan vraag ik me weer af of je hem ergens 'mooi' geplaatst krijgt.
Thanks! hij wordt sowieso 65 inch of 75/77.. daar over twijfel ik nog. Ik zit nu op 4 meter en heb 65 inch (meegenomen uit vorig huis) waar ik op 5,5m zat. Ik denk dat daarom 65 inch wel prima is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wyss
Hulleman schreef op maandag 14 juli 2025 @ 12:29:
[...]

Ik heb afgelopen weekend toevallig een S95D en LG G5 naast elkaar gezien. De Samsung S95D is niet iets matter dan een LG OLED. De S95D is ook niet redelijk glanzend vergeleken met een LG OLED. Het is echt een wereld van verschil. De S95D is mat en glanst gewoon niet ivm een LG G5. Uiteraard zie je er wel iets op, een stuk hout reflecteert ook licht als je er op schijnt.
Niet iets of net iets?

Die S95D in 65 inch is nog wel een stuk goedkoper dan de G5.
Dan zou jij eerder voor een S95D gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Wyss schreef op maandag 14 juli 2025 @ 14:02:
[...]

Niet iets of net iets?

Die S95D in 65 inch is nog wel een stuk goedkoper dan de G5.
Dan zou jij eerder voor een S95D gaan?
Net iets. Op een mat scherm zie je ook wel dat er een lichtbron op schijnt, helemaal als ie uitstaat, maar dat is echt in het niets vergeleken met die glossy lagen van de LG OLED's. Alhoewel de G5 veel beter in staat is om reflecties tegen te gaan dan mijn C3.

Als het je te doen is om een mat scherm met de beste beeldkwaliteit moet je gaan voor een S95D. Maar eerder gaf je aan dat het voldoet als de beeldkwaliteit 'ok' is en je geen fervent filmkijker bent. Een S95D is het topmodel OLED van Samsung uit 2024. Dat is dus echt een top high-end OLED. Prachtige tv natuurlijk, maar je moet je afvragen of je dat nodig hebt.

Je zou de Samsung S95F af moeten zetten tegen de LG G5, dat zijn beiden het topmodel OLED van die fabrikanten van 2025. Of je moet de G4 vergelijken met de S95D.

Pagina: 1