(Belgie) Gehuurd voertuig heeft een probleem.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madiwoe
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 17:18
Hi allen

Iemand die een gelijkaardige ervaring heeft gehad?

Ik heb een elektrisch voertuig dat nog geen week oud is, minder dan 1000km. Lange termijn verhuur op bedrijf.

De voertuig starte gisteren niet. Na 3 uur kwam de wegenwacht en was de melding weg en starte de voertuig. De wegenwacht wist me te vertellen dat het typisch is voor de wagen, en dat de fout willekeurig op gelijk welk moment kan gebeuren. Hij kon het dus niet permanent oplossen.

De wagen wordt gebruikt voor werk doeleinden, dus voor mij is dat een grote no-go, kan ik deze voertuig ontbinden? Wat denken jullie?

Eventueel een gekend expert raadplegen die hiervan een verslag kan maken om hiermee het contract te ontbinden?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:39
Het lijkt me dat je dit ook gemeld hebt bij het huurbedrijf? Dan kan er ook dossiervorming opgebouwd worden. Zij zullen lijkt mij in eerste instantie jou moeten helpen hiermee. Als zij zien dat dit vaker gebeurt, dan zullen zij met een oplossing komen.

Pas na diverse pogingen kan je pas denken aan ontbinding ivm non conformiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madiwoe
Lelletje schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 08:13:
Het lijkt me dat je dit ook gemeld hebt bij het huurbedrijf? Dan kan er ook dossiervorming opgebouwd worden. Zij zullen lijkt mij in eerste instantie jou moeten helpen hiermee. Als zij zien dat dit vaker gebeurt, dan zullen zij met een oplossing komen.

Pas na diverse pogingen kan je pas denken aan ontbinding ivm non conformiteit.
Dank je voor de reactie, heb het inderdaad per mail opgesomd en doorgestuurd.

Zou ontbinding ook niet mogelijk zijn als er door een expert vastgesteld wordt wat het probleem is en dat er geen oplossing voorzien is? Dat is wat de wegenwacht mij vertelde.

Dan zou ik liever de wagen omruilen met een ander type, kan het echt niet riskeren dag een wagen van 60 000 EUR willekeurig niet opstart voor mijn werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wat voor auto is het? Klopt het wel wat de wegenwacht zei?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madiwoe
Wolly schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 08:20:
Wat voor auto is het? Klopt het wel wat de wegenwacht zei?
Ik veronderstel van wel, de foutmelding ging vanzelf weg na 2 uur, maar bleef hangen in het systeem. Was zijn 4e Q4 die dag met identiek dezelfde fout.

Eergisteren had ik ze ook, maar dan ging ik 5 minuten binnen in mijn bureau om iets te doen en was het weer in orde, maar reed ik wel de hele dag rond met een kerstboom van een dashboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:35
Lees online wat ervaringen dat het probleem opgelost is door vervanging/update van de "Comfort module" of een software update van de auto.

Vervelend probleem, succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VW-Arjan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:56

VW-Arjan

★★★★★

Maar je huurt een auto. Dan is die toch niet van jouw, maar van het verhuurbedrijf?
Waarom dan zelf wegenwacht erbij halen?

Ik denk dat je de verhuurder in zo’n geval moet bellen.

Verder over ontbinden, dat staat denk ik in je huurovereenkomst.

Tenzij je kopen op afbetaling bedoeld. Dan moet je alles zelf regelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

weebl

YARR!

Als je iets huurt zijn dit soort zaken toch niet jouw probleem?

Zou de verhuurder melden dat de auto niet voldoet en dat je graag z.s.m. een vervangende krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:58

bonzz.netninja

Niente baffi

Nee ik snap er ook niks van zoals de tweakers hierboven. Je huurt "een werkende auto van een bepaalde maat/type (a,b,c)". Niet 1 specifieke auto met een specifiek kenteken zeg maar. Als hetgene dat je huurt niet voldoet, dan bel je de verhuurder en die regelt maar weer een "werkende auto" voor je. Dat is wat je huurt immers.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madiwoe
Ik heb een lange termijn verhuur bij een dealer, dat is in principe een leasing zonder eigenaar te worden.

Nu daarnet weeral hetzelfde probleem.

Echt frustrerend, ik betaal dan een hoog bedrag om 100% zorgeloos rond te rijden, zit ik alsnog zonder voertuig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:39
heb je het probleem al bij je verhuurder neer gelegd?

die moeten zorgen dat jij een werkende auto hebt.
En je moet ze in de gelegenheid eerst stellen om het te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madiwoe
Dirtyrockers schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 13:15:
heb je het probleem al bij je verhuurder neer gelegd?

die moeten zorgen dat jij een werkende auto hebt.
En je moet ze in de gelegenheid eerst stellen om het te fixen.
Ja hoor, eergisteren, gisteren en vandaag.

Vandaag doe ik hem sowieso binnen, de melding verdwijnt en de wagen kan weer gebruikt worden na een aantal uur maar daar heb ik niets aan.

Ik hoop eerlijk gezegd op een ontbinding want de charmes van de wagen zijn me ontsnapt, ik heb er geen vertrouwen in.

Mijn voertuig van 20K heb ik in 3 jaar tijd geen panne gehad, deze van 60K heb ik in 5 werkdagen de wagen 2 ervan thuis moeten laten staan omdat hij niet functioneert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Leasing, verhuur.
Kortom, de auto is niet jouw eigendom. M.a.w. aankaarten bij de partij die jou een dienst (een rijdende auto) levert tegen een [x] bedrag, dat dat 'ding' het niet goed doet.

Niet zelf gaan lopen regelen/knutselen. Voor je het weet heb jij het gedaan. :|

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:02
madiwoe schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 13:17:
[...]

Ja hoor, eergisteren, gisteren en vandaag.

Vandaag doe ik hem sowieso binnen, de melding verdwijnt en de wagen kan weer gebruikt worden na een aantal uur maar daar heb ik niets aan.

Ik hoop eerlijk gezegd op een ontbinding want de charmes van de wagen zijn me ontsnapt, ik heb er geen vertrouwen in.

Mijn voertuig van 20K heb ik in 3 jaar tijd geen panne gehad, deze van 60K heb ik in 5 werkdagen de wagen 2 ervan thuis moeten laten staan omdat hij niet functioneert.
Tja, de waarde van een auto zegt in principe niet zoveel over de betrouwbaarheid. Als je daarop zoekt kan je beter op merk selecteren en niet op prijs.

Heb je geen andere auto? Wat is er met je BYD Seal gebeurd die je vorig jaar juni in ontvangst hebt genomen? Want die heb je dan nog geen 3 jaar gereden.

Anyway, je huurt. Dus terug naar de eigenaar (verhuurmaatschappij) en laat hun het maar oplossen.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madiwoe
Denman schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 13:24:
[...]

Tja, de waarde van een auto zegt in principe niet zoveel over de betrouwbaarheid. Als je daarop zoekt kan je beter op merk selecteren en niet op prijs.

Heb je geen andere auto? Wat is er met je BYD Seal gebeurd die je vorig jaar juni in ontvangst hebt genomen? Want die heb je dan nog geen 3 jaar gereden.

Anyway, je huurt. Dus terug naar de eigenaar (verhuurmaatschappij) en laat hun het maar oplossen.
Yes, dat was een bedrijfswagen van mijn werk, nu ben ik zelfstandig en heb ik zelf eentje gekocht. BYD reed eigenlijk prima, had beter daarvoor gekozen, maar ik had iets ruimer nodig.

de waarde betekent tegenwoordig jammer genoeg niets, maar ik betaal wel extra, 1028 eur per maand voor de all-in pakket zodat ik mij daar niet mee bezig zou moeten houden, maar ja…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madiwoe
ehtweak schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 13:17:
Leasing, verhuur.
Kortom, de auto is niet jouw eigendom. M.a.w. aankaarten bij de partij die jou een dienst (een rijdende auto) levert tegen een [x] bedrag, dat dat 'ding' het niet goed doet.

Niet zelf gaan lopen regelen/knutselen. Voor je het weet heb jij het gedaan. :|
Een elektrische wagen durf ik niet aanraken eerlijk gezegd, mechanische wagens durf ik wel maar elektrisch is iets anders, zeker als het gaat om batterij problemen.

Het is een vorm van leasing dus daar schuilen ze vast onder veronderstel ik, ik ga vanavond de contract eens bekijken en zien of ik er onderuit kan geraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:41
Allereerst is het aan de eigenaar om het op te lossen.
Daarnaast snap ik niet waarom niet aangegeven wordt welk type auto het is, dan kunnen ervaringen gedeelt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kortom: je hebt iets wat we in NL private lease noemen. Verhuurmaatschappij is eigenaar. Dan bel je ze (niet mailen, bellen), zeg je "auto is stuk, jullie auto, wat moet ik er mee doen", en dan sturen ze je naar de dealer om het te laten fixen. That's it. En wordt wel gefixt. Maar kan even tijd noddig hebben.

het is een nieuwe auto, je hebt gewoon garantie enzo maar je moet wel even de echte eigenaar van de auto de zaak laten weten en regelen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madiwoe
The Eagle schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 13:42:
Kortom: je hebt iets wat we in NL private lease noemen. Verhuurmaatschappij is eigenaar. Dan bel je ze (niet mailen, bellen), zeg je "auto is stuk, jullie auto, wat moet ik er mee doen", en dan sturen ze je naar de dealer om het te laten fixen. That's it. En wordt wel gefixt. Maar kan even tijd noddig hebben.

het is een nieuwe auto, je hebt gewoon garantie enzo maar je moet wel even de echte eigenaar van de auto de zaak laten weten en regelen :)
Ja dat is het precies

Hoewel ze het wel zullen regelen enz. ben ik wel telkens tijd en mobiliteit kwijt, als zelfstandige heb ik die luxe niet, gisteren heb ik omdat de wagen niet werkte een job van 45 minuten mogen uitvoeren in 3 uur (trekhaak nodig, naar loods rijden in 2e wagen, bestelwagen nemen, met bestelwagen naar werklocatie, dan bestelwagen terug naar loods, mijn 2e wagen nemen, terug naar huis voordat de wegenwacht er is, …

Echt frustrerend om eerlijk te zijn
Ik voel me wat ‘in ‘t zak gezet’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madiwoe
Marcel Br schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 13:41:
Allereerst is het aan de eigenaar om het op te lossen.
Daarnaast snap ik niet waarom niet aangegeven wordt welk type auto het is, dan kunnen ervaringen gedeelt worden.
Het is een Q4 E-tron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:09
madiwoe schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 13:44:
[...]

Ja dat is het precies

Hoewel ze het wel zullen regelen enz. ben ik wel telkens tijd en mobiliteit kwijt, als zelfstandige heb ik die luxe niet, gisteren heb ik omdat de wagen niet werkte een job van 45 minuten mogen uitvoeren in 3 uur (trekhaak nodig, naar loods rijden in 2e wagen, bestelwagen nemen, met bestelwagen naar werklocatie, dan bestelwagen terug naar loods, mijn 2e wagen nemen, terug naar huis voordat de wegenwacht er is, …

Echt frustrerend om eerlijk te zijn
Ik voel me wat ‘in ‘t zak gezet’
Dan moet je via de verhuurder naar een dealer gaan en vervangend vervoer krijgen tot ze het gefixt hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madiwoe
Joostje123 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 13:47:
[...]

Dan moet je via de verhuurder naar een dealer gaan en vervangend vervoer krijgen tot ze het gefixt hebben
Ja dat zullen ze wel doen, maar dan weer…

-Geen voertuig met trekhaak, leuk, en nu…
-Ik moet ze ophalen en terugbrengen, weer tijd erin steken
-Hopelijk is het dan ook effectief opgelost zodat ik niet weer gestrand blijf met de wagen
-De 2 dagen dat ik geen gebruik heb kunnen maken van de wagen betaal ik alsnog voor, mijn tijd compenseren mag ik sowieso vergeten…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madiwoe
Ambetante voor mij is ook, ik heb een jong kind, owee als we ooit ergens gestrand blijven ver van huis en 3 uur moeten wachten op de wegenwacht, zonder jong kind was dat zo erg niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:08

Freakie1NL

Grote Baas

madiwoe schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 13:11:
Ik heb een lange termijn verhuur bij een dealer, dat is in principe een leasing zonder eigenaar te worden.

Nu daarnet weeral hetzelfde probleem.

Echt frustrerend, ik betaal dan een hoog bedrag om 100% zorgeloos rond te rijden, zit ik alsnog zonder voertuig
Even wat verduidelijkt voor het topic.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Yucon

*broem*

Het is allemaal natuurlijk heel vervelend, maar je vat het allemaal wel erg emotioneel op.

Haal nou een paar keer rustig adem en probeer er uit te komen zonder direct allemaal naar conclusies te springen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madiwoe
Yucon schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 13:56:
Het is allemaal natuurlijk heel vervelend, maar je vat het allemaal wel erg emotioneel op.

Haal nou een paar keer rustig adem en probeer er uit te komen zonder direct allemaal naar conclusies te springen.
Een mix van frustratie en een mix van ‘ik voel het al aankomen’

Ik had ergens al een gevoel dat ik de Q4 niet mocht nemen, gewoon veel te veel negatieve reviews.

Mijn gedachte is, nu het nog maar 5 dagen in mijn bezit is: vlug handelen en ervan af geraken. Zeker voor het bedrag dat ik eraan kwijt ben per maand…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

madiwoe schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 14:20:
[...]

Een mix van frustratie en een mix van ‘ik voel het al aankomen’

Ik had ergens al een gevoel dat ik de Q4 niet mocht nemen, gewoon veel te veel negatieve reviews.

Mijn gedachte is, nu het nog maar 5 dagen in mijn bezit is: vlug handelen en ervan af geraken. Zeker voor het bedrag dat ik eraan kwijt ben per maand…
Jij bent zakelijk een contract aangegaan met een ander bedrijf. Daar gelden compleet andere regels dan wanneer je als consument iets koopt. Het contract waar jij je handtekening onder hebt gezet is dan ook leidend. Daarin heb je hopelijk gelezen wat je kan doen als de wederpartij zijn afspraken niet nakomt. Als dat je niet bevalt kan je beter gewoon weer in dienst gaan van een werkgever dit dit soort dingen voor je regelt :p

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madiwoe
fsfikke schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 15:17:
[...]

Jij bent zakelijk een contract aangegaan met een ander bedrijf. Daar gelden compleet andere regels dan wanneer je als consument iets koopt. Het contract waar jij je handtekening onder hebt gezet is dan ook leidend. Daarin heb je hopelijk gelezen wat je kan doen als de wederpartij zijn afspraken niet nakomt. Als dat je niet bevalt kan je beter gewoon weer in dienst gaan van een werkgever dit dit soort dingen voor je regelt :p
Bevalt me prima, mijn vraag was dan ook wie dergelijke ervaringen heeft gehad en wat het eindresultaat was.

Volgens mijn algemene voorwaarden heb ik ook bepaald ingeroepen beschermingen, maar bij een rechtszaak worden die zo verworpen, iemand met voldoende ervaring als zelfstandige zal mij daarin volgen en begrijpen wat ik zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Yucon

*broem*

madiwoe schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 15:32:
[...]
Volgens mijn algemene voorwaarden heb ik ook bepaald ingeroepen beschermingen, maar bij een rechtszaak worden die zo verworpen, iemand met voldoende ervaring als zelfstandige zal mij daarin volgen en begrijpen wat ik zeg.
Zeker. Je algemene voorwaarden zijn blijkbaar ruk en hebben een revisie nodig. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomke
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:07
als je kan veranderen van wagen..

dan merk ik dat de meeste mensen die ik ken die elektrisch rijden (en dat zijn er ondertussen heel wat, ook binnen het bedrijf waar ik werk zijn er heel veel) is dat de mensen die minst problemen hebben/klagen over hun auto, een Tesla hebben... (hier rijden ondertussen al heel wat tesla's rond van 5j+ die nog nooit op onderhoud moeten gaan zijn, terwijl alles van de VW group jaarlijks onderhoud (dus betalen) nodig heeft..

(er zullen natuurlijk ook wel mensen zijn die een slechte ervaring hebben met een Tesla, maar hier rijden 15-tal teslas, 10-tal VW, 6 tal- skoda (ook VW group), 5-tal bmw's, 5-tal ionics, 5-tal Volvos, .. procentueel komt tesla er zeker als 'beste' uit naar gebruikservaring merk ik (zit hem soms in kleine dingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madiwoe
Yucon schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 15:53:
[...]

Zeker. Je algemene voorwaarden zijn blijkbaar ruk en hebben een revisie nodig. :*)
Niet veel ervaring in rechtszaken zie ik in ieder geval.
Pagina: 1