HP DAT Surestore dds-3 24x6 calibreren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25556

Topicstarter
Onze HP Surestore 24x6 heeft er voor de zoveelste keer de geest aan gegeven. Nooit kopen zo'n apparaat, kost klauwen vol met geld en is meer stuk dan heel. Inmiddels hebben we 5x een nieuwe gekregen onder garantie maar deze keer valt het buiten de garantie. Ik heb inmiddels al een nieuwe drive (onstream) besteld maar wil met deze nog even klooien.

Volgens de diagnostische software moet hij gecalibreerd worden, als ik 'm openschroef zie ik 3 asjes welke de positie vd. tape tov. de band bepalen. Dat maakt gebruik van een schuin gemonteerde roterende kop (zoals bij een video-recorder). Weet iemand hoe zo'n tape normaal gesproken 'over' die kop loopt of hoe dit calibreren in zn werk gaat? Ik heb geen calibreer-tape tot m'n beschikking, wel een tape welke geschreven is toen het -huidige- apparaat nog nieuw was.

Voorlopige conclusie: hoe mooi het apparaat ook lijkt (autowisselaar voor 6 DDS-3 tapes), NOOIT KOPEN. Het ding is echt absolute prut en de HP helldesk bevestigt dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25556

Topicstarter
Niemand? Jammer, nou ja dan blijft dit staan als waarschuwing voor potentiele kopers van dit bukapparaat