Mediastreamer: waar op letten en wat is goed?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubbels
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:30
We willen mijn vader voor zijn verjaardag graag een mediastreamer geven. Het doel: apps zoals NPO Start, Viaplay etc. weer kunnen gebruiken aangezien de software van zijn tv dusdanig verouderd is dat deze niet meer werken.

Het probleem is dat wij 0 verstand hebben van deze apparaten en dus totaal niet weten wat we nodig hebben en welke wel/niet goed zijn.

Zo zagen we bijvoorbeeld de Thomson 145 G voorbij komen waarvan de prijs wel aantrekkelijk leek. Wel zag ik in enkele reviews verhalen over vaak opnieuw moeten verbinden met Wi-Fi.
Ook heb ik wel eens iets voorbij zien komen over de Google TV Streamer die goed zou moeten zijn? Aardig wat duurder, is dat de prijs waard?

Kortom, er bestaat heel veel maar wij hebben er geen kaas van gegeten. Kan iemand ons voorzien van hulp/advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n8tur3
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:42
Afhankelijk van wat je vader met Amazon doet is een Fire-stick, of een Google TV HD / 4K (mits nog ergens te krijgen, het is nu die Google streamer geworden), zoniet heb ik ooit een Xiaomi of een Redmi (?) stick in een vakantieappartement makkelijk gevonden. Met alle 3 heb ik goede wifi-ervaringen. De Google TV HD heb ik zelf al enkele jaren voor mijn 17 jaar oude Sony.

[ Voor 3% gewijzigd door n8tur3 op 04-07-2025 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:27

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@rubbels Het is helemaal niet erg als je niet goed weet waar je op moet letten, maar je kunt vast beginnen met vertellen wat je precies ermee wilt doen. Hoe beter jij omschrijft wat je al gevonden hebt en waarom je twijfels; wat er op moet zitten, of wat je absoluut niet wilt; etc etc etc - hoe beter de adviezen van je mede-tweakers worden.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rubbels
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:30
Jorgen schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 20:57:
@rubbels Het is helemaal niet erg als je niet goed weet waar je op moet letten, maar je kunt vast beginnen met vertellen wat je precies ermee wilt doen. Hoe beter jij omschrijft wat je al gevonden hebt en waarom je twijfels; wat er op moet zitten, of wat je absoluut niet wilt; etc etc etc - hoe beter de adviezen van je mede-tweakers worden.
Het gaat in 95% van de gevallen om NPO Start en Viaplay. Misschien een enkele keer YouTube, Kijk of Videoland.
Het is puur het gebruiken van die apps, verder niet.
Hij zal gebruikt gaan worden op een 4K tv, audio gaat bijna altijd over de ingebouwde speakers van de tv.

De Google TV Streamer lijkt me sowieso een goede, maar wellicht dat die wat overkill is voor waar 'ie voor gebruikt zal worden. We hoeven echt niet het goedkoopste van het goedkoopste te hebben, maar extra betalen voor functies die toch niet gebruikt gaan worden is zonde.

Mijn vader denkt veel van technologie en apparaten te weten, maar dat valt vies tegen. Eén keer instellen en dan gewoon kunnen gebruiken heeft de voorkeur.