Externe HDD met ethernet om films via AppleTV te streamen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kamoji_
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 05-07 04:18
Ik zoek een?
Externe HDD (4/8TB) met ethernet aansluiting om films via Infuse op mijn AppleTV4K te kijken.

Wat is je budget?
Bij voorkeur max €200

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Het merk is onbelangrijk. Bij voorkeur geschikt voor zowel Windows als Mac

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Momenteel gebruik ik een gedeelde map om films (4K blu-ray rips) via Infuse op mijn AppleTV4K te kijken.
Omdat ik graag mijn laptop dicht zou houden en op zoek ben naar meer opslag, ben ik zoek naar een andere oplossing.

Mijn gedachte is om een externe HDD (4 tot 8TB), met ethernet aansluiting in mijn KPN Box 12b router te pluggen. Deze HDD moet ook op het lichtnet aangesloten kunnen worden.
Op deze manier zou hij dus als een soort NAS aan mijn netwerk hangen, zodat ik Infuse kan gebruiken als een on-demand streamingsdienst.

In mijn zoektocht loop ik vooral tegen HDD's met slechte reviews en veiligheids issues aan zoals de WD My Book Live.
Ik hoop dat hier mensen zijn die mij tips kunnen geven welke HDD's hier geschikt voor zijn.

Indien dit om wat voor een reden dan ook, geen goed idee is en ik toch beter een NAS kan aanschaffen, zou ik je mening ook graag horen.

Beste antwoord (via Kamoji_ op 03-07-2025 22:48)

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:50

nelizmastr

Goed wies kapot

Wat je zoekt heet inderdaad een NAS.

€200 incl. 8TB schijf gaat niet lukken helaas. De meeste NAS devices beginnen rond dat bedrag:

categorie: NAS

Het is dat of een andere (wifi)router kopen waar wel een hdd aan mag via USB en die KPN box wegleggen of je router erachter hangen en wifi van de kpn box uit, anders krijg je daar weer gezeik met wel of niet bij de schijf kunnen.

[ Voor 6% gewijzigd door nelizmastr op 03-07-2025 21:29 ]

I reject your reality and substitute my own

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:15
Een externe HDD aan je router via USB hangen geen oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kamoji_
Ik heb op het kpn forum gelezen dat het gebruik van een HDD via usb is geblokkeerd op kpn routers.
Vandaar mijn gedachte om hem direct op het netwerk aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Films kan je toch direct op je Apple tv streamen
?

Van welk platform komen die af?

Hoe krijg je ze überhaupt eerst gedownload? Het kopiëren ervan lijkt me sowieso illegaal en onnodig ..

Apple tv kan toch direct streamen

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:50

nelizmastr

Goed wies kapot

€200 incl. 8TB schijf gaat niet lukken helaas. De meeste NAS devices beginnen rond dat bedrag:

Het is dat of een andere (wifi)router kopen waar wel een hdd aan mag via USB en die KPN box wegleggen of je router erachter hangen en wifi van de kpn box uit, anders krijg je daar weer gezeik met wel of niet bij de schijf kunnen.

[ Voor 6% gewijzigd door nelizmastr op 03-07-2025 21:29 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kamoji_
boyette schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 21:10:
Films kan je toch direct op je Apple tv streamen
?
Je bedoelt via een streamingsdienst?

Van welk platform komen die af?

Eigen blu-ray collectie.

Hoe krijg je ze überhaupt eerst gedownload? Het kopiëren ervan lijkt me sowieso illegaal en onnodig ..

Niet downloaden maar rippen dus. Niets illegaals aan aangezien ik thuiskopieheffingen betaal.

Apple tv kan toch direct streamen

Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kamoji_
nelizmastr schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 21:28:

Bedankt voor je reactie!

Ik denk dat ik inderdaad maar weer naar een NAS ga kijken.
Dan maar iets meer uitgeven.

Zal een Synology of een QNAP worden. Kan iemand mij vertellen welk merk het meest gebruiksvriendelijk is? Kwaliteitsverschil is natuurlijk belangrijker dus als dat er is, zou ik dat ook graag horen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:17
2e hands synology/qnap ergens oppikken? Staan er zat op marktplaats. Cpu power en geheugen boeit niet als je het alleen als opslag gebruikt.
Qua ervaring: mijn qnap heeft 12 jaar gedraaid. Heb ik vervangen voor een 2e hands synology omdat ik de 100 Mbit toch wel zat werd. Ik vind Synology net wat gelikter werken, maar goed als je de shares eenmaal hebt ingesteld hoef je er nooit meer wat aan te doen.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kamoji_
sig69 schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 22:52:
2e hands synology/qnap ergens oppikken? Staan er zat op marktplaats. Cpu power en geheugen boeit niet als je het alleen als opslag gebruikt.
Qua ervaring: mijn qnap heeft 12 jaar gedraaid. Heb ik vervangen voor een 2e hands synology omdat ik de 100 Mbit toch wel zat werd. Ik vind Synology net wat gelikter werken, maar goed als je de shares eenmaal hebt ingesteld hoef je er nooit meer wat aan te doen.
Bedankt het delen van je ervaringen!

Mijn oog valt nu op een QNAP TS-233 en een Synology DS223j. De QNAP lijkt mij daarin de beste keuze omdat die voor hetzelfde geld, 2GB RAM heeft ipv de 1GB in de Synology.

Bij de QNAP staat echter ‘type Plex ondersteuning’ maximaal Full HD.
Nou gebruik ik geen Plex maar stream naar de Infuse app op de Apple TV.
Betekent dit dat dit apparaat ook niet in staat is om 4K naar Infuse te streamen? Of bedoelen ze hier alleen mee dat uitsluitend Plex, draaiend op de NAS zelf geen 4K kan streamen?

Vervolgvraag: kan ik het beste voor een normale Seagate IronWolf 4TB gaan of de pro versie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
Als je infuse gebruikt via een netwerk share heb je niets met plex te maken dus dat is geen issue. De ironwolf serie ben ik niet bekend mee, ik gebruik alleen wd red's. Google anders even op type + suitable for nas.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
Kamoji_ schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 00:48:
[...]

Betekent dit dat dit apparaat ook niet in staat is om 4K naar Infuse te streamen? Of bedoelen ze hier alleen mee dat uitsluitend Plex, draaiend op de NAS zelf geen 4K kan streamen?
Dat laatste dus.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kamoji_
sig69 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 01:00:
Als je infuse gebruikt via een netwerk share heb je niets met plex te maken dus dat is geen issue. De ironwolf serie ben ik niet bekend mee, ik gebruik alleen wd red's. Google anders even op type + suitable for nas.
Dan weet ik nu wat me te doen staat.
Ik ga die QNAP aanschaffen en stop er een 4TB schijf in. Dan ben ik voor €350 klaar en kan ik in de toekomst een extra schijf plaatsen indien nodig.

Iedereen bedankt voor het meedenken! :)

[ Voor 5% gewijzigd door Kamoji_ op 04-07-2025 13:08 ]

Pagina: 1