Om maar met de deur in huis te vallen........ik loop vast op het correct instellen van de bios van de nieuwe PC van mijn zoon.
Ik heb in het verleden een aantal PC's voor mij zelf gebouwd, maar ik merk dat ik ben ingehaald door de tijd
Na een paar pogingen met instellen, loopt de bios vast of zo traag dat het niet werkbaar meer was.
Ook de (USB) keyboard deed rare dingen (bijvoorbeeld linker pijl toets om te scrollen tussen bios pagina's, die maar vast blijft hangen waardoor deze constant wisselde in pagina's terwijl deze niet ingedrukt was.)
Ik heb nu een bios reset uitgevoerd en zou heel graag hulp willen welke instellingen ik moet doen in de bios om de PC goed werkend te krijgen.
Het betreft dus een nieuwe (eigenbouw) PC.
Hieronder een opsomming van mijn systeem:
Behuizing: Montech king 95 pro atx
Moederbord: Asrock B850 Riptide wifi AM5 DDR5 ATX
Processor: AMD Ryzen 5 7600X 4,7GHZ 6 core AM5
GPU: MSI Geforce RTX5070 12Gb Gaming Trio OC
Geheugen: Crucial pro overclocking DDR5-6000 CL36 32GB (2x16)
Harddisk: Samsung 990 Pro 4TB M.2 SSD PCIE 4.0 NVME
Koeling: NZXT kraken water 280mm 99.68 CFM RGB
Voeding: NZXT C850 Gold ATX 3.1
Eventuele tips en tricks, of waar op te letten zijn uiteraard ook altijd welkom
Alvast hartelijk dank
Ik heb in het verleden een aantal PC's voor mij zelf gebouwd, maar ik merk dat ik ben ingehaald door de tijd
Na een paar pogingen met instellen, loopt de bios vast of zo traag dat het niet werkbaar meer was.
Ook de (USB) keyboard deed rare dingen (bijvoorbeeld linker pijl toets om te scrollen tussen bios pagina's, die maar vast blijft hangen waardoor deze constant wisselde in pagina's terwijl deze niet ingedrukt was.)
Ik heb nu een bios reset uitgevoerd en zou heel graag hulp willen welke instellingen ik moet doen in de bios om de PC goed werkend te krijgen.
Het betreft dus een nieuwe (eigenbouw) PC.
Hieronder een opsomming van mijn systeem:
Behuizing: Montech king 95 pro atx
Moederbord: Asrock B850 Riptide wifi AM5 DDR5 ATX
Processor: AMD Ryzen 5 7600X 4,7GHZ 6 core AM5
GPU: MSI Geforce RTX5070 12Gb Gaming Trio OC
Geheugen: Crucial pro overclocking DDR5-6000 CL36 32GB (2x16)
Harddisk: Samsung 990 Pro 4TB M.2 SSD PCIE 4.0 NVME
Koeling: NZXT kraken water 280mm 99.68 CFM RGB
Voeding: NZXT C850 Gold ATX 3.1
Eventuele tips en tricks, of waar op te letten zijn uiteraard ook altijd welkom
Alvast hartelijk dank