Redelijk te verwachten bedrag voor een dakopbouw

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragnar9999
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:10
Wat is nu wel een redelijk te verwachten bedrag voor een dakopbouw op een garage van 3*7 meter?
Kom alles tegen tussen de 20.000 en 110.000 euro
Paar offertes gevraagd, komt nog niet iets binnen en moet hier toch rekening mee houden i.v.m. einde biedingsperiode op een huis.

Puntdak met dakpannen
gaat me enkel om een richtbedrag, snap dat er verschil zit tussen casco en "luxe afwerking"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfolkers
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22-09 22:08
Je snapt dat er verschil tussen zit maar geeft niet aan wat je wilt...
Als je het zelf doet kost het alleen materiaal kosten, is redelijk simpel uit te rekenen als je weet wat je wilt.

Verder heb ik hier onlangs geen ervaring mee, en met de prijs explosie van de laatste jaren kan ik er dus (helaas) geen zinnig antwoord op geven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gdzr
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Daarnaast moet je natuurlijk nog veel meer dingen berekenen. Is de fundering van de garage sterk genoeg? Hoe is de garage überhaupt opgebouwd? Zijn er al meerdere huizen in de straat waar iets soortgelijks is gedaan? Ga je zelf veel doen?

Ik zou denk ik gaan voor een richtbedrag tussen de 20.000 en 110.000

[ Voor 13% gewijzigd door Gdzr op 03-07-2025 15:54 ]

6.8 kWp op zuid en west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De casus is me nogal onduidelijk:
-Heeft de garage nu een plat dak? (dus geen hergebruik van pannen)
-Komt er alleen een puntdak op? (dus geen verhoging van de wanden, daar krijg je overigens ook vrijwel nooit een vergunning voor)
-Wat zit er zoal in de offertes?
-Is er een omgevingsvergunning nodig voor de sloop van het bestaande dak?
-Is er een omgevingsvergunning nodig voor de bouw? (in onze lokale regels staat bijvoorbeeld dat een bijgebouw een plat dak behoort te hebben, gelukkig stonden onze puntdaken er al)

Het hangt er nogal vanaf wat de details zijn:
-Wie sloopt het bestaande dak
-Wie voert de rotzooi daarvan af?
-Wie plaatst de dakconstructie?
-Wie plaatst de panlatten en de pannen? Met twee man voor zo'n schuur een dag of twee werk.
-Regenafvoer/goten (en welk materiaal). Een 2x7 meter aan zinken dakgoot en afvoeren netjes aangelegd doet al snel een 3-4k euro

[ Voor 3% gewijzigd door pagani op 03-07-2025 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragnar9999
snap ik
Aanvullende info wat ik nu weet;
Garage is sterk genoeg
er zijn vergelijkbare huizen waar iets soortgelijks is gedaan
vergunning voor de bouw is nodig
Zelf alleen de afwerking doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ik denk inderdaad dat de grootste verschillen, afgezien van het afwerkingsniveau en hoeveel je zelf doet, hem gaan zitten in hoe de constructie van de garage is. Iets wat natuurlijk vrij lastig is om op afstand te bepalen en het ook niet echt betrouwbaar maakt om een richtprijs op te geven.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:53
Ragnar9999 schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 16:11:
snap ik
Garage is sterk genoeg
Dan zou ik eens bij die vergelijkbare huizen een kopje koffie aanbieden en babbelen over wat dat allemaal inhield en kostte O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ragnar9999 schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 16:11:
snap ik
Garage is sterk genoeg
Tja, dan kun je dat toch gewoon opvragen bij de buren en/of vragen of makelaar hier iets meer over kan vertellen? Het antwoord dat je dan krijgt zal in ieder geval niet onnauwkeuriger zijn dan de grove inschattingen die je van een aannemer krijgt zonder dat ie on-site is geweest of via de vele (vele) online websites kunt vinden, zoals https://www.homedeal.nl/dakkapel/dakopbouw-prijzen/ of https://voordeeldakopbouw.nl/dakopbouw/

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Reken maar op de m2 prijs van de woning keer de oppervlakte en dan nog wat extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragnar9999
Dank allemaal, ben wat verder
afmetingen zullen vanwege de schuine kanten wat meer moeten worden dan ik in mijn optimisme voor ogen had
Voor de meelezers; heb ondertussen wat bedragen kunnen ophoesten en lijkt erop dat het tussen de 40.000 en 60.000 gaat kosten. Nog steeds een behoorlijke spreiding, maar zoals gezegd, het ging me om een richtbedrag.
(nooit gerealiseerd dat het duurder zou worden als je niet bij buren op de garage kunt staan om er bij te kunnen :) )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gdzr
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Ragnar9999 schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 18:19:
Dank allemaal, ben wat verder
afmetingen zullen vanwege de schuine kanten wat meer moeten worden dan ik in mijn optimisme voor ogen had
Voor de meelezers; heb ondertussen wat bedragen kunnen ophoesten en lijkt erop dat het tussen de 40.000 en 60.000 gaat kosten. Nog steeds een behoorlijke spreiding, maar zoals gezegd, het ging me om een richtbedrag.
(nooit gerealiseerd dat het duurder zou worden als je niet bij buren op de garage kunt staan om er bij te kunnen :) )
Hou dan maar rekening met 80k ;). Meerwerk, onvoorziene kosten, etc.etc.

6.8 kWp op zuid en west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orkaan
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 22-09 21:18
Hier ook e n offerte voor een dakopbouw op een garage (plat dak)...offerte was 110k en dat was begin 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 22-09 16:59
Locatie is ook van belang, een garage naast de straat waar een aannemer eigen vrachtwagen met laad-kraan kan staan is heel wat anders dan een locatie helemaal achter in de tuin tussen de begroeiing en erfscheidingen en andere obstakels.
Net als geheel vrijstaand, of dat één zijde tegen de woning aanleunt.

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragnar9999
Orkaan schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 23:32:
Hier ook e n offerte voor een dakopbouw op een garage (plat dak)...offerte was 110k en dat was begin 2024
Zo dan, pfff

Ik heb totaal 1 offerte binnen.
Meerdere gevraagd, zowel via de telefoon als online
Probleem is dat ik niet alle info heb, zoals gezegd, gaat om een eventueel nog te kopen huis.

Deze offerte was 51000-58000 voor 3x7 meter prefab casco
Ben bang dat ik een andere oplossing moet zoeken
Pagina: 1