Toon posts:

waarde halen van andere pagina

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nog een vraag. Worden er wel veel vandaag.
ALs ik een grote lijst heb met allemaal produkten met prijs erachter.
Kan ik dan op een meer gespecicificeerde pagina deze prijzen van de standaardpagina afhalen?

Verwijderd

Je bedoeld dat je op een detail pagina de prijs ook ziet, maar dat je die dynamisch van de hoofd pagina afhaald?
dat kan, iig php, ook wel met javascript.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

hmmm staan deze prijzen in een database, javascriptje, tekstbestand ??

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Oke dus het kan. Wie weet waar ik kan vinden hoe dit moet. OF zal ik zelf iets moeten bedenken? Geen verstand van PHP.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die standaardlijst nog niet dus zou het in een database kunnen zetten

Verwijderd

Maar waarom wil je dit, wat zie jij als voordeel hiervan? Dat je bij een prijswijziging maar 1 keer de prijs hoeft te wijzigen? Beantwoord dan de vraag van BtM909 eerst..

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:15

Pelle

🚴‍♂️

* Pelle roept:

Webmonkey roelt!

Verwijderd

Topicstarter
Ja zodat ik de prijs maar een keer hoef te veranderen. Ik heb alles nog niet opgezet omdat ik eerst wil weten hoe dit dan het makkelijkst is. Voordat ik iets opzet en het niet kan en het dus weer opnieuw moet doen.

Verwijderd

dan lijkt het mij idd een goed idee alles in een db te gooien, zie de link van pelle, en de onderburen..

Verwijderd

Topicstarter
Dus het is alleen mogelijk om dit in PHP te doen? Dan zal ik dit maar moeten leren. Weet niet of dit erg moeilijk is maar ga het maar proberen.

• huistra
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-05-2024
Met Javascript ben ik ook wel benieuwd hoe men dit dan doet, krijg het zelf alleen voor elkaar als je het vanaf een gepopupte pagina opvraagt van de 'oorspronkelijke' pagina...

offtopic:
buren, onderburen, bovenburen, overburen check ook [topic=230366/1/25]; zullen we morgen met zijn allen om 10.00h een bakje doen bij /14?

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:15

Pelle

🚴‍♂️

Op maandag 17 september 2001 20:14 schreef brianpepejeans het volgende:
Dus het is alleen mogelijk om dit in PHP te doen? Dan zal ik dit maar moeten leren. Weet niet of dit erg moeilijk is maar ga het maar proberen.
Het is denk ik wel mogelijk zonder PHP hoor. ASP is ook een taal waar je dat in kunt doen, en Perl en Java ook.

Wellicht het makkelijkst om te maken is toch javascript gebruiken, maar dit is wel wat lastiger qua onderhoud.

Wanneer je een linkje maakt naar een andere HTML-pagina, en dat linkje een parameter meegeeft prijs.html?prijs=20, dan kun je die in die andere pagina weer opvragen met behulp van document.location.search.

Zie bijvoorbeeld:
• [topic=146566/1/25]

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

document.location.search is niet echt browser compatible.

Beste kun je zelf de location.href uit elkaar slopen met een scriptje als dit:

// Argument retriever
var tmp=this.location.href;
tmp=tmp.substr(tmp.indexOf("?")+1,tmp.length);
var args=new Array();
for(var i=0;i<tmp.split("&").length;i++){
args[tmp.split("&")[i].split("=")[0]]=unescape(tmp.split("&")[i].split("=")[1]);
}

Je krijgt nu je arguments in de array als volgt:

args['naam']=waarde

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Op dinsdag 18 september 2001 00:45 schreef huistra het volgende:

offtopic:
buren, onderburen, bovenburen, overburen check ook [topic=230366/1/25]; zullen we morgen met zijn allen om 10.00h een bakje doen bij /14?
Waar was je nou Huistra :?

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Pagina: 1