Makkelijk schoon te maken citruspers

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertX
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-08 20:57
Mijn vrouw gebruikt dagelijks een oude citruspers van Braun om een grapefruit uit te persen.
Vorige week was er in het vakantiehuis een citruspers van het mij onbekende merk Bluesky dat beter beviel: krachtiger en makkelijker schoon te maken.
Ooit hadden wij een chique citruspers van Siemens in aluminium behuizing maar dit apparaat was bewerkelijk om schoon te maken. Geen probleem als je een stapel sinaasappels perst maar niet voor het huidige gebruik.

Ik kan natuurlijk een willekeurige citruspers bestellen maar wie heeft de gouden tip voor: dagelijks een grapefruit persen en direct daarna eenvoudig de pers schoonmaken?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Voor één grapefruit per dag?

Gewoon zo'n simpel ding, kunststof of metaal.
Zorg wel dat je er eentje heb van stevig, taai kunststof. Die gaan gewoon heel lang mee.
Ik heb er eentje (merkloos) al zo'n 20 jaar! Wordt een paar keer per week gebruikt voor een enkele sinaasappel, limoen of citroen uit te persen.
Werkt gewoon prima.
Geen gedoe met stekers of aparaten die niet nat mogen worden. Kan in z'n geheel in de vaatwasser.
Isse simpel.
Of gewoon onder de kraan afspoelen, klaar. d:)b

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V0K-IgO9kyW00osJkVv8FKBEl50=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ppdy0c5IH9l3CI8KTPYo28pY.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DIi0_nWNvge7GCFBBQMjeVPsR2E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l1Haa2Odihn8NxaVAoekEMjv.jpg?f=fotoalbum_large

En nee, je kunt 'm niet met een app bedienen. :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:23

Elvhenk

/me hartje GO

Als je direct na gebruik de frutsels onder de kraan eraf spoelt, is elke citruspers makkelijk schoon te maken. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

En? @BertX al een geschikte citruspers gevonden?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertX
Ik had gehoopt op een persoonlijke ervaring met een goede citruspers.
Eentje bestellen via Amazon zie ik niet zo zitten (koop daar liever niet) en met Google heb ik ook al de meest populaire gevonden, maar dat zegt verder niets.
Er is een reden dat ik een elektrische pers zoek en geen handpers (die we ook hebben).
Het is me bekend dat schoonmaken het makkelijkste gaat als je dat meteen na het persen doet. Maar welke apparaat is op dit vlak een positieve uitschieter?
Dus nee, nog niets gevonden.
We houden het maar bij de oude Braun en als die kapot gaat koop ik wel iets wat op dat moment geschikt lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronenmon
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 20:48
Wij hebben een Santos No. 10, waarschijnlijk al ruim 15 jaar in gebruik en ziet er nog steeds uit als nieuw (maar kost ook wat). Ook die maken we na gebruik direct schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:36
Ik kocht zo'n 100 jaar geleden (bij wijze van) een Philips citruspers die bestaat uit 3 onderdelen, waarvan er twee in de vaatwasser kunnen en ook met de hand makkelijk te spoelen zijn, zonder allerlei vervelende hoekjes. Het deel met de motor veeg je met een vaatdoek in 2 seconden schoon.

Natuurlijk verkopen ze die niet meer, maar deze lijkt er nog het meest op:

https://www.bol.com/be/nl...ruspers/9200000019257644/

En kost niet te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:49
Hier deze deze van Philips in gebruik, dagelijks wel, allerlei citrussen.

Afbeeldingslocatie: https://images.philips.com/is/image/philipsconsumer/vrs_fd734e9135cb24cc6b143c517028624447df485e?wid=1400&hei=1400&$pnglarge$

Stil, en makkelijk schoon te maken op zich, de onderdelen til je zo op en kan je zo afspoelen. Mijn toendertijd vriendin welke niet zonder citrus kan leven vond hem zo fijn dat ze dezelfde voor haar huis had gekocht.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertX
Die laatste Philips ziet er wel goed uit. Ik ga die eens in een winkel bekijken. Zal helaas wel een Mediamarkt worden vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

deze van Braun:
https://www.mediamarkt.nl...n8NHGk7PlwsMJXaTFOFKOu4N9

Twee onderdelen die vies worden en beide in de vaatwasser kunnen. Direct na het gebruik de velletjes onder de kraan eraf spelen en dan in de vaatwasser. Met handige anti druppel tuitje als je meerdere glazen achter elkaar wilt persen. In een hoog en een laag model voor kleine en grote glazen.
Pagina: 1