Ik heb een probleem met mijn glasvezel aansluiting. Na een storing is een monteur geweest en die heeft de Genexis "gesloopt" en een Fritzbox achtergelaten. Daar zit nu rechtstreeks de glasvezel in.
Ik wil echter van de Fritzbox af
. De aansluiting komt in de meterkast binnen en in de serverkast hangt een udm pro. Tussen meterkast en serverkast ligt 1 netwerk kabel.
Nu wil ik in de meterkast een media converter plaatsen waar de glaslijn middens een sfp op wordt aangesloten. Vanaf de media converter kan ik dan met de netwerk kabel naar de udm toe.
Ik heb een planet XT 705A media converter. Daarnaast meerdere sfp modules om te testen, waaronder een Ubiquiti UF‑SM‑1G‑S. De verbinding tussen de mediaconverter en de udm werkt goed. Ik krijg echter geen internet actief. Vlan6 en ppoe op de wan is ingesteld.
Ik vermoed dat het aan de glas kant misgaat.... Maar heb geen idee waar?
Ik heb weinig verstand van glasvezel kabels en connectoren, heb een kabel met een groene en blauwe connector en eentje met aan beide kanten een blauwe connector. Zowel zenden / ontvangen gaan via dezelfde vezel heb ik begrepen.....
Ik wil echter van de Fritzbox af
Nu wil ik in de meterkast een media converter plaatsen waar de glaslijn middens een sfp op wordt aangesloten. Vanaf de media converter kan ik dan met de netwerk kabel naar de udm toe.
Ik heb een planet XT 705A media converter. Daarnaast meerdere sfp modules om te testen, waaronder een Ubiquiti UF‑SM‑1G‑S. De verbinding tussen de mediaconverter en de udm werkt goed. Ik krijg echter geen internet actief. Vlan6 en ppoe op de wan is ingesteld.
Ik vermoed dat het aan de glas kant misgaat.... Maar heb geen idee waar?