Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwoelemanjos
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 03-07 14:24
Goedemiddag,

Een jaar geleden heb ik een pc gekocht voor voornamelijk gamen welke tot drie maal toe als defect retour is gestuurd naar de verkopende partij.

Nu heeft men mij een alternatief geboden, een nieuwe pc.

Omdat ik niet helemaal weet of ik genoegen moeten nemen met het omruilen of met het terugbetalen van de koopsom ben ik benieuwd of er iemand met mij mee wilt kijken.

Ik heb in de afbeelding een overzicht van de build die ik heb gekocht inclusief de prijs en daarachter het nieuwe voorstel met daarachter de prijs.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y9WdoAhDeTN4WvQ8nTnfsucLpnk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vDVzi6zooSUrInxVW5OKn7Z2.png?f=fotoalbum_large

De volgende vragen zijn voor mij van belang;

- Is de watercooler voor de CPU beter voor deze CPU, met dien verstande dat deze CPU altijd wel erg heet wordt.
- Is het moederboard een upgrade?
- is de GPU van INNO3D een goede aankoop of is zijn er betere brands?

Men staat open voor suggesties dus ik kan alles voorstellen (bijv: een ander moederboard met een AMD CPU) zolang de prijs maar rond 3600 - 4000 blijft.

Ik wil jullie alvast bedanken voor het meekijken.

Met vriendelijke groet,

Jos.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:53

br00ky

Moderator Harde Waren
Eerlijk gezegd snap ik je vragen niet helemaal. Die kun je prima zelf bij elkaar googlen. De vraag die het meest interessant is, is of dit überhaupt een goede keus is voor jouw wensen. Wensen die je overigens niet omschrijft.

Is er een mogelijkheid om de hele boel gewoon te retourneren met geld terug en vanaf start te beginnen? Eventueel bij een andere winkel die assemblage voor je doet? Dat zou mijn voorkeur hebben. Alles retour en hier met de community een mooi systeem samenstellen en die laten assembleren (of zelf in elkaar zetten). Dan ben je waarschijnlijk een stuk goedkoper uit dan 5k.

[ Voor 20% gewijzigd door br00ky op 02-07-2025 21:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:12

nelizmastr

Goed wies kapot

Er zitten twijfelachtige keuzes in hun build. Veel te duur moederbord, veel te dure koeler, veel te dure kast, veel te zware voeding dus ook te duur. Ook is een 14900K nu nieuw kopen echt een hele slechte deal voor >€400. Je kunt voor dit geld makkelijk een sneller 9800X3D systeem bouwen waar je daadwerkelijk meer FPS en euro’s overhoudt.

Maar ja. Dan moeten we wel weten of dat voor jou nuttig is. Als je alleen Minecraft, Roblox en Old School Runescape speelt heb je ook genoeg aan een core i3 :+

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwoelemanjos
Ik game en werk op het toestel.

Voor mijn werk heb ik vrij weinig nodig behalve drie beeldschermen.

Voor gamen heb ik wel prestaties nodig. Als ik game dan gebruik ik een 1440p monitor en gaat het om spellen zoals Escape from Tarkov, Destiny 2, ARK ascended, Path of exile 2 etc.

Wel vraag ik mij af waarom een I9 14900k een slechte deal is? Ik weet dat ze concurreren met AMD maar welke nu beter is. Dit betekent overigens ook dat als ik een andere CPU neem het moederboard moet veranderen.

Verder vond ik de kast ook niet mooi en denk ik dat een nzxt een prima alternatief is.

Het gaat er in het kort om dat ik voor de prijs van 3750 een zo goed mogelijke pc krijg uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat er nu echt in je afbeelding "moetherbord" en "assamble". Ik zou snel weglopen daar 🤡

Maar goed, excuus als jij dit tikte. On-topic. Vraag geld terug, neem wel de SSD over met je gegevens/data, en ga naar een goedkopere (en betere, want 3x retour?) winkel.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2025 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:12

nelizmastr

Goed wies kapot

Zwoelemanjos schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 21:40:

Wel vraag ik mij af waarom een I9 14900k een slechte deal is? Ik weet dat ze concurreren met AMD maar welke nu beter is. Dit betekent overigens ook dat als ik een andere CPU neem het moederboard moet veranderen.
De 14900K is in principe al “oud” en niet meer het courante Intel platform, dat wel courante platform is dan weer “meh” voor games vergeleken met de 7800 en 9800X3D van AMD.
Ook zit er in de 14900K nog altijd een tijdbom, je kunt niet zeker zijn dat jouw chip die niet heeft.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:53

br00ky

Moderator Harde Waren
Zwoelemanjos schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 21:40:
Het gaat er in het kort om dat ik voor de prijs van 3750 een zo goed mogelijke pc krijg uiteraard.
Waar komt dat bedrag vandaan? Voor minder kan je al op een puik 4K systeem zitten. Pak eens de BBG's erbij en ga van daaruit verder. We kunnen je dan prima adviseren in een gebalanceerder en beter systeem dan wat je nu krijgt aangeboden.

De gekozen intel in jouw huidige voorstel is bijvoorbeeld geplaagd door allerlei ernstige bugs en alleen daarom al geen aanrader. De genoemde 9800X3D is daarnaast ook nog eens krachtiger in heel veel toepassingen.
Verwijderd schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 21:57:
Staat er nu echt in je afbeelding "moetherbord" en "assamble". Ik zou snel weglopen daar 🤡
Het ziet er behoorlijk sketchy uit als dit van de aanbieder afkomstig is :X

[ Voor 14% gewijzigd door br00ky op 02-07-2025 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwoelemanjos
Bedankt voor de input van iedereen.

Ik ga met de verkopende partij in overleg om een aantal wijzigingen aan te brengen.
Wellicht staat men hiervoor open. Mocht dit niet zo zijn dan vraag ik het volledige aankoopbedrag terug zodat ik elders een pc kan laten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12-09 14:46
ik vind het hele verhaal geen vertrouwen scheppen. als het mijn situatie zou zijn (en ik zelf absoluut niet een pc zou kunnen bouwen) dan had ik dit direct laten terugstorten. dan had ik alle onderdelen volgens een tweakers BBG en topic bij elkaar gezocht, besteld bij een shop als azerty ofzo die assembleren en een veel beter systeem gehad voor veel minder geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12-09 14:46
als ik (ik heb zo snel ff niet de afmetingen gecheckt) een lijst samenstel kan je voor dit geld gewoon een 5080 krijgen met een 9800x3d, laten assembleren, en dan houd je nog goed 700 euro ofzo over...

#CategorieProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 9800X3D Boxed€ 472,99€ 472,99
1MoederbordenMSI MAG B850 TOMAHAWK MAX WIFI€ 239,-€ 239,-
1VideokaartenGainward GeForce RTX 5080 Phantom€ 1.224,40€ 1.224,40
1BehuizingenFractal Design North XL - TGD Charcoal Black€ 168,90€ 168,90
1ProcessorkoelingThermalright Peerless Assassin 120 SE€ 38,90€ 38,90
1Geheugen internKingston Fury Beast KF560C30BBEK2-32€ 116,09€ 116,09
1VoedingenCorsair RM1000x (2024)€ 169,-€ 169,-
1SSD'sSamsung 990 Pro (zonder heatsink) 2TB€ 157,96€ 157,96
Totaal€ 2.587,24

en dit is dan even 2 minuutjes klikken en de meest populaire opties bij elkaar zetten.
Pagina: 1