Op zoek naar mijn eerste échte headset!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHoarder
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 03-07 08:20
Ik zoek een?
Headset

Wat is je budget?
Het maximum ligt rond de €400. Het minimum bedrag is €300 of heel erg in de buurt van die €300.
Als er echt een merkbaar verschil is, dan kan ik het budget wellicht nog iets uppen.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Het belangrijkste is dat de headset gemakkelijk mee naar werk kan. Wordt gebruikt voor meetings en muziek wanneer ik op kantoor ben. In de privesfeer hetzelfde, maar dan zou ik em ook graag gebruiken tijdens gamesessies op zowel PC als PS5 (PS5 is niet per se een must, maar wel een pre). Eventueel met dongel aan de PS5 hangen is ook een mogelijkheid.

Belangrijkste zaken:
- Noise Cancelling
- Geluid
- Microfoon
- Multipairing met MINIMAAL 2 apparaten

Wat heb je zelf al gevonden?
Momenteel heb ik de Bose QC Ultra en de Sony WH-1000XM6 op het oog. Met beide headsets is weinig mis als ik de reviews erop nalees. Alleen de Bose kan blijkbaar niet multi-pairen...of zijn dat enkel de earbuds (check ik nog even na)

Toch ben ik nieuwsgierig of er nog andere opties zijn, die ik over het hoofd heb gezien.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik ben voornamelijk op zoek naar Best Bang for your Buck. Prijs/kwaliteit moet gewoon top zijn. Ik ben niet per se van de gimmicks, maar de kleine hand gestures die je met de Sony kan maken zijn wel ontzettend tof. Ik kom nu van een Sony Pulse 3D, dus met vrijwel alles ga ik er al op vooruit.

Dank alvast!

Beste antwoord (via TheHoarder op 02-07-2025 18:54)

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:33
TheHoarder schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 18:05:
[...]

Prima antwoord, helaas had ik er even bij moeten vermelden dat het minimum bedrag op €300 ligt. Of in ieder geval heel dicht bij de €300. Heb ik even aangepast.

Thanks tho! _/-\o_
Ik heb nog een fantastische koptelefoon in de aanbieding van de Hema, 300 euro is die van jou! :+

Van waar de drang om 300 uit te geven? De koptelefoons die je opnoemt zijn juist niet zo handig om mee te gamen. Als je echt voor beste bang for buck wil gaan, zou ik de WH1000XM4 kopen, die heb ik 3 weken geleden ook gekocht, nieuw 160 euro. Dan geef je die andere 140 uit aan een goede game headset en dan weet ik bijna zeker dat je daar veel gelukkiger van wordt!

edit: Lees nu dat je de Pulse headset al hebt. Dan dus gewoon 300 voor een Sony headset (alles behalve die WH1000XM5, dat is maar een raar ding) en voor gamen gewoon die houden en je bent er.

[ Voor 11% gewijzigd door dehardstyler op 02-07-2025 18:48 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
TheHoarder schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 17:50:
Ik zoek een?
Headset

Wat is je budget?
Het maximum ligt rond de €400. Als er echt een merkbaar verschil is, dan kan ik het budget wellicht nog iets uppen.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Het belangrijkste is dat de headset gemakkelijk mee naar werk kan. Wordt gebruikt voor meetings en muziek wanneer ik op kantoor ben. In de privesfeer hetzelfde, maar dan zou ik em ook graag gebruiken tijdens gamesessies op zowel PC als PS5 (PS5 is niet per se een must, maar wel een pre). Eventueel met dongel aan de PS5 hangen is ook een mogelijkheid.

Belangrijkste zaken:
- Noise Cancelling
- Geluid
- Microfoon
- Multipairing met MINIMAAL 2 apparaten

Wat heb je zelf al gevonden?
Momenteel heb ik de Bose QC Ultra en de Sony WH-1000XM6 op het oog. Met beide headsets is weinig mis als ik de reviews erop nalees. Alleen de Bose kan blijkbaar niet multi-pairen...of zijn dat enkel de earbuds (check ik nog even na)

Toch ben ik nieuwsgierig of er nog andere opties zijn, die ik over het hoofd heb gezien.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik ben voornamelijk op zoek naar Best Bang for your Buck. Prijs/kwaliteit moet gewoon top zijn. Ik ben niet per se van de gimmicks, maar de kleine hand gestures die je met de Sony kan maken zijn wel ontzettend tof. Ik kom nu van een Sony Pulse 3D, dus met vrijwel alles ga ik er al op vooruit.

Dank alvast!
Ik ben voornamelijk op zoek naar Best Bang for your Buck. Prijs/kwaliteit moet gewoon top zijn.

Als je dit echt zo bedoeld moet je deze kopen:
https://www.hema.nl/vrije...lling-zwart-39620037.html
Alles wat jij zoekt voor drie tientjes!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PhStVT_SI9hirKq6lSDzNr_pzUI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/V8UdcfHNOIMiNdFQBqkqWsQh.webp?f=fotoalbum_large

zie ook
https://www.bright.nl/nie...naast-de-rookworsten.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Sowieso houd er rekening mee dat voor gaming Bluetooth eigenlijk meestal niet geschikt is, en je dus bedraad moet gaan werken (of een headset die (ook) een eigen RF protocol gebruikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHoarder
Prisma16 schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 17:59:
[...]

Ik ben voornamelijk op zoek naar Best Bang for your Buck. Prijs/kwaliteit moet gewoon top zijn.

Als je dit echt zo bedoeld moet je deze kopen:
https://www.hema.nl/vrije...lling-zwart-39620037.html
Alles wat jij zoekt voor drie tientjes!

[Afbeelding]

zie ook
https://www.bright.nl/nie...naast-de-rookworsten.html
Prima antwoord, helaas had ik er even bij moeten vermelden dat het minimum bedrag op €300 ligt. Of in ieder geval heel dicht bij de €300. Heb ik even aangepast.

Thanks tho! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:14

Honesty

kattenneus!

Weet je zeker dat je er voor kiest om een hifi headset te willen gebruiken voor alles(je kan ook wired pakken voor gaming en x4 of hoger voor werk en buiten) gaming heeft andere tonen nodig dan audio.
Zal ik eerst even goed gaan luisteren bij een mediamarkt of coolblue, als de exotische merken ook wilt proberen een hifi zaak..
Ze hebben allemaal verschillend geluid en pasvormen dus is heel persoonlijk.
Persoonlijk ben ik fan van Sony maar dat komt ook omdat bose mij niet lekker zit, dan klinkt het al snel minder lekker.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:12
[...]Prima antwoord, helaas had ik er even bij moeten vermelden dat het minimum bedrag op €300 ligt. Of in ieder geval heel dicht bij de €300. Heb ik even aangepast.
Dat begrijp ik dus niet. Want stel dat iemand hier jou wijst op een koptelefoon die aan al jouw eisen voldoet en maar 150 euro kost dan is die koptelefoon niet goed genoeg?
Of moeten er gouden oorschelpen ingesmeerd met notenolie door elfen in het maanlicht aan zitten?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHoarder
Yaksa schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 18:19:
[...]

Dat begrijp ik dus niet. Want stel dat iemand hier jou wijst op een koptelefoon die aan al jouw eisen voldoet en maar 150 euro kost dan is die koptelefoon niet goed genoeg?
Of moeten er gouden oorschelpen ingesmeerd met notenolie door elfen in het maanlicht aan zitten?
Krijg een minimum budget van €300, vandaar.
Alles hierboven moet ikzelf bijbetalen.
Honesty schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 18:11:
Weet je zeker dat je er voor kiest om een hifi headset te willen gebruiken voor alles(je kan ook wired pakken voor gaming en x4 of hoger voor werk en buiten) gaming heeft andere tonen nodig dan audio.
Zal ik eerst even goed gaan luisteren bij een mediamarkt of coolblue, als de exotische merken ook wilt proberen een hifi zaak..
Ze hebben allemaal verschillend geluid en pasvormen dus is heel persoonlijk.
Persoonlijk ben ik fan van Sony maar dat komt ook omdat bose mij niet lekker zit, dan klinkt het al snel minder lekker.
Ik zal morgen in de pauze even langs de Coolblue gaan om beide opties te proberen. Ik denk dat ik de Sony Pulse 3D maar voor de PS5 behoud. De nieuwe headset voor werk/muziek. Wel een goed punt!

[ Voor 50% gewijzigd door TheHoarder op 02-07-2025 18:41 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:33
[...]

Thanks tho! _/-\o_
Ik heb nog een fantastische koptelefoon in de aanbieding van de Hema, 300 euro is die van jou! :+

Van waar de drang om 300 uit te geven? De koptelefoons die je opnoemt zijn juist niet zo handig om mee te gamen. Als je echt voor beste bang for buck wil gaan, zou ik de WH1000XM4 kopen, die heb ik 3 weken geleden ook gekocht, nieuw 160 euro. Dan geef je die andere 140 uit aan een goede game headset en dan weet ik bijna zeker dat je daar veel gelukkiger van wordt!

edit: Lees nu dat je de Pulse headset al hebt. Dan dus gewoon 300 voor een Sony headset (alles behalve die WH1000XM5, dat is maar een raar ding) en voor gamen gewoon die houden en je bent er.

[ Voor 11% gewijzigd door dehardstyler op 02-07-2025 18:48 ]

Pagina: 1