Laptop voor gaming en montage

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swindowmasher
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15-08 13:32
Dag allemaal. Ik wil een nieuwe laptop aankopen nadat mijn Lenovo Legion 5 pro onherstelbaar kapot ging.

Wat ga je met je laptop doen?
De laptop is bedoeld om op te gamen en met Adobe software (premiere, after effects, photoshop) te werken.

Wat is je budget?
Ongeveer 2000 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee. Af en toe eens op verplaatsing voor opnames, maar grotendeels enkel verplaatsing tussen mijn bureau en mijn woonkamer om op de tv aan te sluiten.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik was wel tevreden over mijn Lenovo, maar spijtig dat hij stuk ging. Ik ben fan van een stevige behuizing.

Momenteel heb ik de volgende laptop op het oog:
https://www.bol.com/be/nl...ctCardItem_0.ProductTitle

Lijkt mee een goeie deal voor de hardware. Ik wil hem eigenlijk pre-orderen omdat ik vrees dat deze meteen uitverkocht zal zijn. Er zit een AZERTY toetsenbord op waar ik geen fan van ben, maar ik gebruik zo goed als altijd mijn aparte toetsenbord.

Om hem future proof te maken vind ik 12GB videogeheugen heel belangrijk. Meer zou beter zijn, maar dan zit je meteen in een veel hogere prijsklasse.

Mijn vraag dus concreet:

Is dit een goeie keuze? Wacht ik misschien beter reviews af of kan ik vertrouwen dat dit een goeie laptop zal zijn?

Wat zijn mogelijke alternatieven? De Best Buy guide is niet meer up-to-date momenteel, wat anders mijn referentie is. Alvast bedankt!

[ Voor 0% gewijzigd door Swindowmasher op 02-07-2025 17:51 . Reden: Spelling ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zatara
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:06
Duurt nog een maandje voor ie beschikbaar is.
Wellicht is de versie met "normaal" toetsenbord lay-out dan iets in prijs gedaald.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZXm5Afkbp2Vjj3IeOwIqSpTh1aU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/CLd1xsD7R6rqsJORvBRwSXat.png?f=user_large

Persoonlijk zou ik nooit een apparaat kiezen met Azerty of Qwertz indeling.

Zelf groot fan van de Legion Pro 5's. Als je deze met US lay-out voor €1999,- kan aankomen dan heb je een prima laptop voor een mooie prijs denk ik.

[ Voor 16% gewijzigd door Zatara op 03-07-2025 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swindowmasher
Ja, de identieke versie met qwertytoetsenbord kost 150 euro meer. Ik vrees echter wat dat de prijs van het azerty model bij release meteen de lucht in zal gaan wegens grote vraag, want er zijn momenteel nergens vergelijkbare deals qua hardware. Bedankt voor je bevestiging dat dit een goed model is. Ik kan blind typen in azerty en qwerty en makkelijk switchen, dus het toetsenbord is geen grote dealbreaker voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swindowmasher
Heb uiteindelijk de versie met qwerty besteld. De azerty versie was plots 150 euro in prijs gestegen naar hetzelfde niveau als de qwerty. Intussen zijn beiden naar 2300 gestegen en denk dat ze nog zullen stijgen tegen de releasedag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Nu online
Gebruikt het bekende OLED paneel dat erg belastend kan zijn voor je ogen. Ik hoor meerdere mensen om mij heen dat ze sneller hoofdpijn en vermoeide ogen krijgen. Asus gebruikt ook deze panelen. Iets om in je achterhoofd te houden.