Mobiele airco werkt maar 4 minuten per halfuur

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hannah94
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 02-07 16:23
Hallo, digibeet hier dus heb geen idee wat ik verkeerd doe.

Ik heb een mobiele airconditioner aangeschaft aangezien ons kantoor niet te harden is. Verkoper doet moeilijk en is totaal niet behulpzaam. :(

De mobiele airco geeft maar 4 minuten per halfuur koele lucht. Dat is natuurlijk niet genoeg om het koeler te krijgen, dus ondertussen is de temperatuur opgelopen tot 43 graden.

Ik hoor de compressor aanschieten, de airco trilt dan ook even en geeft dan de koude lucht aan. Echter is het na 4 minuten alweer dat de compressor uitspringt.
Filters zijn schoon en droog
Slangen zijn aangesloten en lopen netjes naar buiten
Condensopvang is kurkdroog
Hij staat op koelen, niet alleen op ventileren
Hij is aangesloten op een stopcontact, niet op een verlengsnoer

Voor vandaag is het al wat laat, maar iemand een idee hoe ik dit kan oplossen zonder dat ik die l*l van een verkoper ebij hoef te betrekken? Ik heb in die vent namelijk geen zin als het iets is wat ik zelf kan proberen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tiagoo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09 10:08
Misschien helpt het om te vertellen welke je hebt gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hannah94
Just Cooling airco 700o wifi zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Heeft dat ding een display? Maak er eens een fotootje van en post het hier (als die aan staat maar niet werkt zoals verwacht).

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:03
Waar zit je kantoor, Frankrijk, Spanje? Want 43 graden is wel echt warm. Kan je net zo goed de airco uitzetten, ramen open, kom je sowieso onder de 40 graden.

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:58
Hannah94 schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 15:27:
Just Cooling airco 700o wifi zwart
wat gebeurt er als je de airco op ontvochtigen zet, meestal forceert dat om de compressor 100% aan te hebben.
c-nan schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 15:29:
Waar zit je kantoor, Frankrijk, Spanje? Want 43 graden is wel echt warm. Kan je net zo goed de airco uitzetten, ramen open, kom je sowieso onder de 40 graden.
Was het maar zo'n feest, als je ergens op het zuiden zit met een mooi schuin zwart dak, of grote ramen zonder buitenzonwering kan het makkelijk warmer worden dan de buiten temperatuur. Als die ramen dan niet wagenwijd open kunnen of je hebt verder geen ventilatie dan is afkoelen bijna niet te doen.

[ Voor 52% gewijzigd door sjaakwortel op 02-07-2025 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hannah94
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1zYmonFfUhSPVvqdB97peiMim8k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GTMq4N3uKOIsbxMGWvQBdVGm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jsy7u_u4mn9RPP2Id310mFe7rGQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sZvIMsCOjowSDwMjZCEa3kF6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
Uit de handleiding:
De ‘water vol indicatie’ op het scherm zal oplichten en een geluidssignaal zal tegelijkertijd 10 keer per 5 minuten worden afgegeven, totdat het niveau in de wateropvang lager is dan het alarmniveau of de wateropvang is handmatig leeggemaakt. Wanneer het alarm is gestopt, zal de airconditioner de normale werking automatisch hervatten.
Heb je zo een indicatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:58
Ik zou sowieso de fan speed op high zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
De waterplug is wel gewoon open en vrij? Het water kan er uitlopen? Of heb je er een slang op aangesloten die omhoog loopt (dan kan het water niet weg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hannah94
c-nan schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 15:35:
De waterplug is wel gewoon open en vrij? Het water kan er uitlopen? Of heb je er een slang op aangesloten die omhoog loopt (dan kan het water niet weg).
Net gekeken en het reservoir is kurkdroog. De slang is erop aangesloten en loopt netjes af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hannah94
quote]sjaakwortel schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 15:31:
[...]

wat gebeurt er als je de airco op ontvochtigen zet, meestal forceert dat om de compressor 100% aan te hebben.

Helaas geen geluid van de compressor te horen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
Ik zou zeggen, haal alle slangen los, behalve je stroomtoevoer. Gaat het dan beter? Dan sluit je in ieder geval uit dat er niks wordt geblokkeerd / of verkeerd aangesloten zit.

Verder geen alarm, piepjes?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:13
Nee, niemand die de inkopper doet? :)
Hannah94 schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 15:23:
,,,heb geen idee wat ik verkeerd doe.

Ik heb een mobiele airconditioner aangeschaft aangezien ons kantoor niet te harden is...
Hier staat het al.
Een kantoor omgeving is een serieuze professionele omgeving.
Een mobiele airco is een kansloos stroomslurpend flut product, bedoeld voor consumenten.

Ik zou een fatsoenlijk split-unit laten installeren.
Werkt niet alleen zuiniger en beter, maar je kan dan ook nog je klanten verstaan over de telefoon wanneer de airco aanstaat.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hannah94
,,,heb geen idee wat ik verkeerd doe.

Ik heb een mobiele airconditioner aangeschaft aangezien ons kantoor niet te harden is...
Hier staat het al.
Een mobiele airco is een kansloos stroomslurpend flut product, bedoeld voor consumenten.

Werkt niet alleen zuiniger en beter, maar je kan dan ook nog je klanten verstaan over de telefoon wanneer de airco aanstaat.

Ik werk in de zorg en heb dus geen klanten. Het is een kantoor van 10m2 waar ik zit om mijn rapportages en administratie te doen. Verder kan ik niet in de baas zijn portemonnee kijken, maar dit was het beste dat hij kon doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
Hannah94 schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 15:37:
[...]

Net gekeken en het reservoir is kurkdroog. De slang is erop aangesloten en loopt netjes af
Welke reservoir?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DuZPcoRueKFHmrAMrrqrLADB3-U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YZjgm6ETMw1jsTudrtztKZlB.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hannah94
Dit is niet dezelfde als ik hier heb, maar voor nummertje 8 zit nog een klein reservoir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:38
Nummertje 8 is een dop als het goed is, die je eraf kunt draaien...
Is die er af?

*knip*

[ Voor 95% gewijzigd door twain4me op 02-07-2025 22:08 . Reden: AI tekst ]

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:29
Hannah94 schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 15:46:

[...]
Verder kan ik niet in de baas zijn portemonnee kijken, maar dit was het beste dat hij kon doen....
Echt, wat een onzin. Ik zou lekker naar huis gaan met zulke temperaturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:16
Misschien een overbodige suggestie, maar ik zie dat er een timer op zit. Kan het zijn dat die na 4 min. het ding uit zet?

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

GarBaGe schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 15:44:

[...]

Hier staat het al.

Dit is echt een van de meest vervelende dingen op dit forum. Je vraagt advies om je probleem met je Peugeot en je krijgt het advies om dan maar een Audi te kopen. Zeer onbehulpzaam en zinloos.

Feit is dat deze airco gewoon koude lucht uit moet kunnen braken, en dat doet ie niet.

Ontopic: ik denk dat deze gewoon defect is. Het lijkt erop dat ie in een beveiliiging schiet. Misschien omdat de compressor te warm is? Ik ga er dan wel even vanuit dat de afvoerslang bijv. gewoon netjes uit een raam hangt en niet geblokkeerd wordt op een of andere manier.. Afgezien van dat kan je niet zoveel fout doen met een mobiele airco en moet die het gewoon doen.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:13
Hannah94 schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 15:46:
... Verder kan ik niet in de baas zijn portemonnee kijken, maar dit was het beste dat hij kon doen....
Een niet-werkende airco lijkt me dan initieel een probleem van de baas, niet van jou.
Het is dan niet jouw airco

In de Arbo-wet: https://www.arboportaal.n...en/warmte/wat-zegt-de-wet
staat wel het een en ander over werken in hoge temperaturen.
Wellicht tijd om je werkgever hierop aan te spreken?

Bij een van mijn vorige werkgevers waar klimaatbeheersing niet zo'n prioriteit had, hadden we (de werknemers) een afspraak.
Zodra de thermometer 30 graden aangaf op de werkplek, hadden we automatisch de rest van de dag vrij.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hannah94
GarBaGe schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 15:58:
[...]

Een niet-werkende airco lijkt me dan initieel een probleem van de baas, niet van jou.
Het is dan niet jouw airco

In de Arbo-wet: https://www.arboportaal.n...en/warmte/wat-zegt-de-wet
staat wel het een en ander over werken in hoge temperaturen.
Wellicht tijd om je werkgever hierop aan te spreken?

Bij een van mijn vorige werkgevers waar klimaatbeheersing niet zo'n prioriteit had, hadden we (de werknemers) een afspraak.
Zodra de thermometer 30 graden aangaf op de werkplek, hadden we automatisch de rest van de dag vrij.
Fijn dat jouw werkgever zo flexibel kon zijn, maar dat gaat in de zorg niet... En ik zou graag kijken wat ik nu nog zou kunnen doen.
Gelukkig over een uurtje of zo regen, dus dan zal het vanzelf afkoelen gelukkig XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 13:07
@Hannah94 ik kan het op de foto's niet goed inschatten, dus toch maar even de vraag: heeft de airco voldoende ruimte om zich heen om lucht aan te zuigen? Hangen er geen gordijnen of andere stoffen in de buurt die de inlaatkanalen blokkeren?

Deze airco heeft namelijk alleen een uitvoerslang. Er moet voldoende ruimte om de airco zijn om er lucht aan te zuigen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 20:36

Deathchant

Don't intend. Do!

Jongens kom op, waarom zijn we zo op de TS aan het inhakken met allerlei adviezen waar ze niet om vraagt? @Glashelder zegt het idd goed, triest dat het altijd zo moet. De probleemstelling heeft ze gewoon goed gegeven: hij springt 4 minuten aan en dan weer uit. Alles is goed aangesloten, alles blijft droog dus geen lekkages o.i.d. En na 4 minuten kan het niet zo zijn dat er al een condensafvoer issue is.

De compressor is waarschijnlijk defect, het beste wat de TS kan doen is toch contact opnemen met de leverancier (via haar baas als het echt niet anders kan). Er zit gewoon garantie op en je moet gewoon geholpen worden door de verkopende partij.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
En ik maar denken waar heb ik dit vandaag eerder gelezen.
Gelukkig werkt het weer even mee komende dagen.
Gewoon de leverancier erbij trekken dat ding deugd niet ik wil een vervanger tot deze wel goed werkt.

*knip*

[ Voor 44% gewijzigd door twain4me op 02-07-2025 22:03 . Reden: Als de user met naam en toenaam op tweakers wil staan, kan ze dat prima zelf. ]

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Wat gebeurt er als je de temperatuur op het display verlaagt van 23 naar 18 graden en de ventilator op hoog?
Probeer ook de uitvoet van de slang zo kort mogelijk te houden en zonder bochten.
En het toestel moet ook op een geaard stopcontact zijn aangesloten.
Heb je de app al geïnstalleerd op je telefoon want misschien dat je daar nog wat instellingen of informatie kan vinden over het toestel.
Heb je hem horizontaal vervoerd? Dat moet hij namelijk ook minimaal zes uur en liever 24 uur uit staan voor gebruik.

[ Voor 12% gewijzigd door Soldaatje op 02-07-2025 22:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plaspvd
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Bestelt en geleverd via een pakket dienst? Grote kans dat het ding alle kanten op gesmeten is. Plat/onderste boven vervoert. Geen olie in de compressor en nu naar zijn grootje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-09 11:44
Uit de handleiding
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iw3c0LG1NiKaoR4ZHlt91kF0Pv0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/6h9dJDfD7vjGTVyNkL3bGUQD.jpg?f=user_large

Zit er nog ergens een klep? of folie of iets dergelijks van de verpakking?

Heb je de wifi aangesloten? zie je meer in de app?

Wat gebeurd er als de airco stopt, zie je dan een bepaalde code in het display?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:15
Ik kan je niet helpen met je airco, maar kan je je rapportages en administratie niet tijdelijk ergens anders doen? 40+ is echt niet ok (30+ ook al niet eigenlijk). Bovendien de 25 gaat mijn brein echt uit, en wat levert dat op? Fouten. Zit je werkgever ook niet op te wachten natuurlijk.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodri2000
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 20:41
Hallo, digibeet hier dus heb geen idee wat ik verkeerd doe.

Ik heb een mobiele airconditioner aangeschaft aangezien ons kantoor niet te harden is. Verkoper doet moeilijk en is totaal niet behulpzaam. :(

De mobiele airco geeft maar 4 minuten per halfuur koele lucht. Dat is natuurlijk niet genoeg om het koeler te krijgen, dus ondertussen is de temperatuur opgelopen tot 43 graden.

Ik hoor de compressor aanschieten, de airco trilt dan ook even en geeft dan de koude lucht aan. Echter is het na 4 minuten alweer dat de compressor uitspringt.
Filters zijn schoon en droog
Slangen zijn aangesloten en lopen netjes naar buiten
Condensopvang is kurkdroog
Hij staat op koelen, niet alleen op ventileren
Hij is aangesloten op een stopcontact, niet op een verlengsnoer

Voor vandaag is het al wat laat, maar iemand een idee hoe ik dit kan oplossen zonder dat ik die l*l van een verkoper ebij hoef te betrekken? Ik heb in die vent namelijk geen zin als het iets is wat ik zelf kan proberen.
Het lijkt erop dat je compressor thermisch uitschakelt. Als alles goed is aangesloten dan zou dat niet moeten.

Wat je nog kunt controleren is het volgende:
- als de compressor aanslaat komt er dan ook warme lucht uit de slang? Als deze namelijk niet warm wordt dan is er koudemiddeltechnisch iets aan de hand.
- neem contact op met de verkoper, diegene is namelijk aansprakelijk voor de garantie en is bij wet aangewezen om het op te lossen. Wil hij niet meewerken dan kun je deze een vrief schrijven met een termijn van 14 dagen om het op te lossen. Brieven staan hier wel op het forum.

Heel vervelend voor je maar gelukkig is het nu allemaal wat koeler, kun je weer even vooruit. Bij ons op kantoor staan 2 van deze units en als we die alletwee voluit aanzetten dan daalt de temperatuur behoorlijk. Wij gebruiken wel van de speciale aflsuitdingen om de open ramen waar de slang doorheen gaat dicht te maken.

Experience is direct proportional to the amount of equipment ruined

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:32
Uit ervaring kan ik zeggen dat de afvoerslang geen al te korte bochten mag maken. Zo kan hij zijn warmte niet optimaal weg krijgen omdat hij weerstand krijgt bij het blazen naar buiten.
Is dat bij jou het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tronmedia
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-09 15:44
Retour sturen en gebruik maken van je herroepingsrecht, ik zou dan een andere kopen en niet van
JustNotCooling , misschien ook meer koelvermogen van bijvoorbeeld 12000 Btu 3.5 KW.
Pagina: 1