Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casperb71
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-09 10:59
Al lange tijd volg ik op FB de Home Wizard gebruikersgroep en lees daar bijna dagelijks over technische problemen die men bij de producten van HW heeft.

Zelf heb ik veel producten van HW, maar heb een pre-order staan voor een batterij. Met name dit product geeft veel discussies en begrijp dat niet.

De vele meldingen van deze accu, hebben mij aa het twijfelen gebracht om geen accu bij hen aan te schaffen. We weten allemaal dat als er iets met een accu gebeurd, dit veel schade kan geven.

Ik heb zelf 2 PV's van SolarEdge en overweeg bij hen een accu te gaan aanschaffen. Ja dat is duurder, maar de betrouwbaarheid is vele malen groter. Ja ook daar zijn technische problemen, maar in vele malen minder dan bij HW.

Ook als je op deze FB groep een kritisch vraag stelt wat de moderatoren (die zeggen geen connectie te hebben met HW :-( niet aanstaat, wordt je bericht verwijderd. Ben eens gaan zoeken naar wat HW is. Daarbij viel het mij op dat er GEEN werkend telefoonnummer staat genoteerd voor de service. Wettelijk is dit volgens mij wel verplicht als je producten koopt via een webshop.

Als jullie voor de keus zou staan om een accu te kopen bij HW of SolarEdge, wat zouden jullie doen?

Verder wil ik opmerken dat dit geen hetze is tegen HW, maar heb sterk mijn twijfels over de kwaliteiten van dit product.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-09 09:59
Je hebt twijfels over de kwaliteit van een product dat je zelf níet hebt, geen ervaring mee hebt maar waar in een FB groep wat over wordt geroepen? Klinkt een beetje als: 'dat heb op feesboek gestaan!'

Facebook groepen zijn voor klagers. Tevreden klanten hebben wat beters te doen. Probeer het eens in het Homewizard topic anders, daar vind je veel gebruikservaringen.

Het HomeWizard Plug-In Battery topic deel 2

[ Voor 8% gewijzigd door EvaluationCopy op 02-07-2025 14:33 ]

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Belgian_GST
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 21-09 19:12
Maar heb je dit niet met elk product?
Ik ben door lever issue met homewizard en Zendure over gegaan naar een MARSTEK venus, deze is ook niet prefect. heeft ook zijn issue's, support is om te huilen ( er zou veel verloren gaan in de vertaling....)
Dus ja... solaredge is duurder, kwalitatiever? is altijd af te wachten.....

BE - Goodwe 3Kw - 3040Wp totaal - 8X380Wp - 1 X marstek VENUS E V153 enkele fase HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casperb71
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-09 10:59
#EvaluationCopy Dank voor je reactie en heb ook problemen gehad met producten van HW. Ik lees heel veel en ook in het door jou genoemde Topic. Mijn twijfel komt door de vele technische problemen die goed zijn omschreven in de FB groep. Ja er zijn ook jankers die lopen te zeuren, maar als ik het met SE vergelijk zie ik bij hen weinig problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-09 09:59
casperb71 schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 14:36:
#EvaluationCopy Dank voor je reactie en heb ook problemen gehad met producten van HW. Ik lees heel veel en ook in het door jou genoemde Topic. Mijn twijfel komt door de vele technische problemen die goed zijn omschreven in de FB groep. Ja er zijn ook jankers die lopen te zeuren, maar als ik het met SE vergelijk zie ik bij hen weinig problemen.
Ik volg het topic sinds de bestelling van de batterij vorig jaar zomer, ik ben wel aardig op de hoogte van de issues die er waren.

Er zijn zeker (ook) hardwarematige issues geweest... werden keurig opgelost door HW, er wordt nooit moeilijk gedaan over het omruilen van een batterij.

Veel software issues zijn gefixt in diverse recente releases van de P1 meter en de batterij. Mesh wifinetwerken hebben ook voor veel onrust gezorgd, maar dankzij de adviezen in het Tweakers topic lees ik daar ook steeds minder over.

Perfecte producten bestaan niet, ik vind dat HW het keurig doet tot dusver. Geen ervaring met hun concurrenten, geen idee.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super