Geschil met webshop over ontbrekend artikel in verkoopbox.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-09 01:53
Hallo allemaal,

Ik zit met een probleem bij
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
rondom hun verkoopbox-service. Ik heb een pakket met drie paar schoenen gestuurd, waarvan zij zeggen dat er één paar ontbreekt. Ik heb echter duidelijk bewijs geleverd (gewicht van het pakket via PostNL, video vooraf verzenden, foto van identieke doos), maar zij blijven volhouden dat het ontbrekende paar nooit is ontvangen.

Tot nu toe reageren ze met standaardantwoorden en krijg ik geen inhoudelijke uitleg over het onderzoek. Ik heb al meerdere keren gevraagd om een concrete toelichting, maar dat wordt genegeerd of afgedaan.

Heeft iemand tips hoe ik dit het beste kan aanpakken? Ik wil dit graag netjes en volgens de regels oplossen, en niet alleen maar frustraties spuien. Ik overweeg ook een klacht in te dienen bij ConsuWijzer en de Geschillencommissie.

Alvast bedankt voor jullie advies!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 11:36
Je zou de bezorgddienst een onderzoek in moeten laten stellen om te achterhalen wat er met de ontbrekende goederen gebeurd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20:31

-CJ

Not remastered

Vanuit wie is het verzendlabel gemaakt/betaald? Dat is relevant voor de vraag wie verantwoordelijk is voor de (retour)verzending.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
@Duke of Savage PostNL heeft het pakket compleet en met het juiste gewicht afgeleverd, dat staat vast. Het probleem speelt dus pas bij
Members only:
zelf, want zij claimen dat er iets mist terwijl het label en pakket van hen zijn. Een onderzoek bij PostNL heeft daarom weinig zin...

@-CJ
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:25
beezjeh schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 13:07:
@Duke of Savage PostNL heeft het pakket compleet en met het juiste gewicht afgeleverd, dat staat vast. Het probleem speelt dus pas bij
***members only***
zelf, want zij claimen dat er iets mist terwijl het label en pakket van hen zijn. Een onderzoek bij PostNL heeft daarom weinig zin...

@-CJ
***members only***
Een onderzoek kan handig zijn om Webshop mee om zijn oren te slaan. En wat je kan doen als je bewijs hebt is naar de rechter stappen om het geld van het onbrekende paar terug te halen. Of dat zinvol is hangt van je zelf af en hoe lang er mee bezig wilt zijn en wat de prijs van de schoenen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beezjeh
@loki504

PostNL heeft het pakket met 2,16 kg afgeleverd, wat vrijwel exact overeenkomt met het gewicht van drie paar schoenen die ik heb toegestuurd. Het verzendlabel kwam van
Members only:
, dus zij zijn vanaf het moment van inlevering verantwoordelijk. Een onderzoek bij PostNL lijkt mij daarom niet zinvol; het probleem lijkt intern bij
Members only:
te zijn ontstaan.

Ik heb het zo goed mogelijk onderbouwd: een video voor het inpakken, het officiële verzendgewicht, en het geschatte gewicht van de schoenen (wat zij bovendien makkelijk zelf hadden kunnen controleren). Toch blijven inhoudelijke reacties uit. Naar de rechter stappen voor iets dat zij zelf eenvoudig kunnen verifiëren voelt onnodig. Je zou verwachten dat dit intern gewoon opgelost kan worden.

De klantenservice was al lastig te bereiken en daarom wil ik graag advies over welke vervolgstap nog echt zinvol is, nu er zelfs sprake lijkt van geblokkeerde communicatie terwijl ik enkel duidelijkheid probeer te krijgen over een ontbrekend item, een transparante en fatsoenlijke reactie/onderzoek.

[ Voor 29% gewijzigd door beezjeh op 02-07-2025 14:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Het enige dat ik kan doen is je veel succes en sterkte wensen. Ik heb een soortgelijke case gehad met een webwinkel die telefoons inkoopt en verkoopt. Mijn dure telefoon zat zogenaamd niet in de doos, er zat een kapot ander toestel in. Ik kon fluiten naar 900 euro ondanks dat ik allemaal bewijzen aanleverde (gewicht doos, filmpje, factuur, alles).

Je kan bij Thuiswinkel een klacht indienen, al doen ze vrij weinig. De Geschillencommissie is een optie, maar die wilden mijn case niet behandelen omdat ik in dit geval de verkoper zou zijn.. dit kreeg ik toen per mail:

"Dat wij uw zaak niet in behandeling kunnen nemen, volgt uit het Reglement van de Geschillencommissie Thuiswinkel. Wij verwijzen u in dit verband naar artikel 3 waarin is opgenomen dat de Geschillencommissie Thuiswinkel alleen geschillen behandelt over een overeenkomst tussen een consument en een ondernemer over door de ondernemer te leveren of geleverde diensten en/of zaken."

Ik gaf aan dat spullen inkopen een dienst betreft, maar toch is mijn zaak afgewezen. Hopelijk heb jij daarin meer geluk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
@stin00

Klopt, wij hadden ongeveer dezelfde periode ook een toestel opgestuurd. Mijn toestel was in eerste instantie kwijt, maar na het toesturen van veel bewijs en wat stevigere woorden via e-mail, verscheen het toestel binnen 5 a 6 dagen plotseling toch weer in het proces.

Dat was mijn eerste ervaring, en daarom ging ik er bij deze tweede keer vanuit dat er geen sprake was van wantrouwen richting dit bedrijf. Het lijkt erop dat deze inkoopkanalen niet dezelfde strenge controle hanteren als het reguliere kanaal voor verzending en retourzendingen....

Overigens dienen inkooppartijen ook daadwerkelijk hun bewijs te leveren, toch?

[ Voor 6% gewijzigd door beezjeh op 02-07-2025 14:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
Ik stuur ook wel eens wat terug maar maak nooit video's van het inpakken en de doos. Is dat bij jou standaard procedure of verwachtte je al gedoe?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
@No Hands Voor de meeste normale aankopen doe ik het inderdaad niet standaard, maar ik maak wel foto's.

Het gaat hier om tweedehands schoenen die ik via een pre-owned platform van *knip* Naam Winkel verkoop, waarbij zij het product weer doorverkopen. Het zijn ook relatief oude modellen en ik ken het platform niet en waar het naar toe gaat, dus het kan belangrijk zijn om te bewijzen wat ik heb verzonden qua staat, etc.

Bovendien had ik bij een eerdere, vergelijkbare situatie al te maken met een verloren item bij een andere partij die spullen inkoopt. Daardoor ben ik boorzichtig met dit soort platformen, ja, en leg ik het proces vast met video’s en foto’s om bij eventuele problemen te kunnen aantonen dat ik het pakket correct heb samengesteld en verzonden.

Ik heb dit keer niet eens daadwerkelijk alles gefilmd, maar puur de zeer nette staat van de items.

En ja, bij verkopen via Tweakers, Marktplaats en Vinted registreer ik alles, en zo blijkt dat retourneren deze tijd toch echt vastgelegd moet worden alles.

Dus ik snap je punt eigenlijk niet echt waarin je nu indruk wilt wekken?

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 03-07-2025 16:36 . Reden: Naam winkel weggehaald zoals in het SF beleid staat ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:35
Dan wordt de volgende stap nu de afnemer aan te manen en ze bij voorbaat in gebreke te stellen en verzuim aan te tekenen. Over wat voor bedragen hebben we het die je mis loopt?

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
beezjeh schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 15:58:
@No Hands Voor de meeste normale aankopen doe ik het inderdaad niet standaard, maar ik maak wel foto's.

Het gaat hier om tweedehands schoenen die ik via een pre-owned platform van knip verkoop, waarbij zij het product weer doorverkopen. Het zijn ook relatief oude modellen en ik ken het platform niet en waar het naar toe gaat, dus het kan belangrijk zijn om te bewijzen wat ik heb verzonden qua staat, etc.

Bovendien had ik bij een eerdere, vergelijkbare situatie al te maken met een verloren item bij een andere partij die spullen inkoopt. Daardoor ben ik boorzichtig met dit soort platformen, ja, en leg ik het proces vast met video’s en foto’s om bij eventuele problemen te kunnen aantonen dat ik het pakket correct heb samengesteld en verzonden.

Ik heb dit keer niet eens daadwerkelijk alles gefilmd, maar puur de zeer nette staat van de items.

En ja, bij verkopen via Tweakers, Marktplaats en Vinted registreer ik alles, en zo blijkt dat retourneren deze tijd toch echt vastgelegd moet worden alles.

Dus ik snap je punt eigenlijk niet echt waarin je nu indruk wilt wekken?
Ik wil geen indruk wekken, dat maak jij ervan. Maar gezien je eerdere ervaringen verwachtte je dus mogelijk gedoe en was je daarom zorgvuldig. Prima toch. Helaas is dat gedoe dus toch ook gekomen.
Het was dus ook geen retour zoals ik begrepen had maar een andere situatie.

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 03-07-2025 16:36 ]

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
@SkiFan
Het gaat hier om een bedrag van iets meer dan 40 euro, maar voor mij is het vooral belangrijk dat er zonder enige inhoudelijke verklaring een item van mij is verdwenen. Ze nemen neemt geen enkele verdediging of uitleg van de situatie op.

Daarom zoek ik advies over welke vervolgstappen ik kan nemen om dit serieus aan te pakken zonder mij er direct bij neer te leggen.

Contacteren is ook niet makkelijk, er is één bekende emailadres en via telefoon zeggen ze dat er een andere afdeling overgaat.

[ Voor 14% gewijzigd door beezjeh op 02-07-2025 17:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SkiFan
Dan is de eerste stap uitzoeken met welke vennootschap je de verkoop-overeenkomst aan bent gegaan. Consumentenrecht is hier niet van toepassing nu dat toch vooral gericht is op een koopovereenkomst met een handelaar.

Je zult dus de gewone leerstukken van niet-nakoming moeten volgen. Dus aanmanen, in gebreke stellen, verzuim gelijk aantekenen en als ze dan nog niet tot inzicht komen een dagvaarding opstellen en uit laten brengen. Die aanbrengen bij de rechtbank afdeling kanton.

Succes. Als je vragen hebt weet je me te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
@SkiFan

Bedankt voor je uitgebreide uitleg. De overeenkomst is inderdaad gesloten met
Members only:
, wat ook duidelijk wordt vermeld op hun website en in hun communicatie (inclusief KvK-inschrijving in Duitsland en btw-nummer). Ik snap nu beter waarom het consumentenrecht hier niet automatisch van toepassing is.

Wat het extra frustrerend maakt, is dat
Members only:
in dit geval al het objectieve bewijs compleet negeert. Ze doen de situatie feitelijk af zonder enige onderbouwing, terwijl ik direct onderbouwd heb gereageerd.

Ik wil het in principe niet zover laten komen, zeker gezien het relatief lage bedrag, maar als ze blijven volharden zonder inhoudelijke reactie, lijkt een formele ingebrekestelling toch de enige logische vervolgstap. Los daarvan vind ik dat ze verplicht zijn om openheid van zaken te geven als ze claimen dat er intern onderzoek is gedaan, zeker gezien de punten die ik heb aangeleverd.

Appreciate je aanbod mocht ik nog iets nodig hebben, kom ik erop terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beezjeh
Pfff dit is echt frusterend gezien hoe ze blijven reageren zonder echt te geven op mijn vragen sinds 18 juni.

Gisteren dit als email gestuurd.
Beste xxx,

Dank voor je reactie. Je geeft aan dat “de stappen die ik voorstel al zijn genomen door jou en je collega’s”, maar tot op heden is daar geen enkele concrete onderbouwing of transparantie over gegeven.

Daarom verzoek ik je nu formeel om een inhoudelijke toelichting op het zogenaamde onderzoek. Graag ontvang ik antwoord op de volgende punten:

1. Welke concrete stappen zijn er ondernomen?
Is er gekeken naar het verzendgewicht zoals geregistreerd door PostNL (2,16 kg)? Hoe verklaart
Members only:
dat de twee geaccepteerde paren samen slechts ±1,5 kg wegen?

2. Is de meegeleverde video daadwerkelijk bekeken?
Zo ja, op welke inhoudelijke gronden wordt deze genegeerd of terzijde geschoven?

3. Is intern het gewicht geverifieerd van het ontbrekende model Adidas Springblade, en hoe verhoudt dat zich tot het totale pakketgewicht?

4. Waarom is er tot op heden nergens inhoudelijk gereageerd op deze feitelijke bewijzen, ondanks herhaalde verzoeken?

Indien jullie stellen dat er “een volledig onderzoek” is gedaan, dan is het volgens het consumentenrecht verplicht om dit transparant en onderbouwd toe te lichten aan de indiener van de klacht.

Ik verzoek jullie dan ook dringend dit alsnog zorgvuldig en inhoudelijk te beantwoorden, of deze klacht te escaleren naar de klachtenafdeling of een manager, zoals wettelijk toegestaan bij geschillen.

Bij geen inhoudelijke reactie binnen 5 werkdagen, behoud ik mij het recht voor om deze kwestie voor te leggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel en ConsuWijzer, alsmede om mijn ervaring publiekelijk te delen via diverse platforms.

Met vriendelijke groet,
xxx
Vandaag reactie en weer negeren ze mijn vragen.
Beste xxx,

Bedankt voor je bericht aan
Members only:

Ik begrijp dat het een vervelende situatie is. Helaas kan ik enkel geen oplossing bieden voor je op het moment. Het is niet mogelijk om af te wijken van de genomen beslissing door ons. Ook is het niet mogelijk om opnieuw het onderzoek te verrichten. Mijn excuses, ik begrijp dat dit niet de mail is waar je op gehoopt had. Hopelijk zou ik je wel elders mee kunnen helpen, ik hoor het graag.

Als je nog verdere vragen hebt, aarzel dan niet en neem contact met ons op.

Ik wens je een fijne dag.

Met vriendelijke groeten,
xxx
Nu gereageerd met het volgende en gisteren ook al een klacht aangemaakt bij Thuiswinkel.
Beste xxx,

Ondanks herhaalde verzoeken ontvang ik nog steeds geen enkele inhoudelijke reactie op de bewijzen die ik heb aangedragen. Daarom sommeer ik u bij deze om binnen 7 dagen alsnog inhoudelijk te reageren op de volgende punten:

– Het verzendgewicht van 2,16 kg en hoe dat zich verhoudt tot de inhoud
– De aangeleverde video waarin alle drie de paren zichtbaar zijn
– Het gewicht van het ontbrekende model
– En waarom op deze feitelijke onderbouwing niet wordt gereageerd

Ik eis dat deze klacht per direct wordt geëscaleerd naar een leidinggevende of officiële klachtenafdeling, aangezien de communicatie tot nu toe elke vorm van transparantie en motivering mist.

Mocht ik binnen de gestelde termijn geen serieuze en onderbouwde reactie ontvangen, dan stel ik u formeel in gebreke en zal ik mijn vervolgstappen voortzetten via Thuiswinkel.org, ConsuWijzer en zo nodig juridische stappen in overweging nemen.

Met vriendelijke groet ,
xxx
Hoe normaal is dit? En wat kan ik nog meer doen buiten Thuiswinkel? Indien men echt openheid gaf met hun "onderzoek" dan zou ik het vast accepteren en mijn verlies nemen, maar niet op deze wijze.

[ Voor 3% gewijzigd door beezjeh op 03-07-2025 14:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• delpit
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:29
Dit is het nieuwe normaal. Je praat namelijk niet met mensen, maar met systemen met voorgeprogrammeerde of door AI gegenereerde antwoorden. Daar komen nooit andere dan standaard antwoorden uit die passen binnen het systeem.

“Computer says No”. Dat is het enige antwoord wat het systeem kan geven, hoeveel bewijs of argumenten jij ook aandraagt.

Het basisidee erachter is dat 99.9% van de slachtoffers van dit frauduleuze gedrag niet de weg naar de rechter maakt, want bedrag te klein, risico te groot. Wie weet kan thuiswinkel iets voor je betekenen, zo niet dan wordt het lastig. Zorgen dat deze partij minimaal net zoveel schade oploopt is het maximale. Daar zijn binnen wettelijke grenzen best wat mogelijkheden voor. Denk creatief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:45
En zoals eerder gezegd, die video bewijst alleen dat de schoenen ooit in de doos gezeten hebben. Maar je hebt vast niet non-stop tot het pakketpunt gefilmd, dus als ze in de tussentijd (na de video) vervangen zijn door een zak bonen staat niet op de video.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
@LordSinclair

Klopt, ik heb inderdaad niet non-stop gefilmd tot aan het pakketpunt maar dat doet vrijwel niemand. De reden dat ik überhaupt een video heb gemaakt, is omdat het ging om pre-owned schoenen uit 2016 en 2019. Ik wilde gewoon de staat vastleggen na het schoonmaken, niet om mezelf in te dekken voor een situatie die ik totaal niet zag aankomen.

Wat hier wel belangrijk is.

– Het pakket is met een gewicht van 2,16 kg geregistreerd bij PostNL, wat vrijwel exact overeenkomt met drie paar schoenen. Twee daarvan zijn inmiddels geaccepteerd door
Members only:
en wegen samen max ±1,4/5 kg. Het derde paar, dat zogenaamd “ontbrak”, woog max 700 gram.
Opvulling niet gebruikt en alleen een plastic zak voor de schoenen en papieren folie rondom de schoenen.

– De doos was passend voor drie paar schoenen en werd geleverd met een label van
Members only:
, dus de verantwoordelijkheid ligt vanaf inlevering bij hen.

– Twee van de drie paren zijn netjes verwerkt. Alleen het derde paar is ‘verdwenen’, zonder enige onderbouwing, zonder controle van de duidelijke gegevens die ik heb aangeleverd.

– Er is nooit een verklaring gekomen over het verzendgewicht van 2,16 kg. Als er werkelijk iets anders in zat dan drie paar schoenen, zou dat toch ergens opgemerkt of geregistreerd worden?

– De videobeelden zijn dan misschien niet sluitend bewijs op zichzelf, maar in combinatie met het objectieve gewicht, de aangeleverde details en de afhandeling door
Members only:
tonen ze sterk ondersteunend bewijs.

Het was mijn eigendom. PostNL valt hier buiten, het pakket is correct afgeleverd. De fout lijkt duidelijk te zitten bij de Verkoopbox-afdeling van
Members only:
.

Dus nee, een ‘zak bonen’-theorie is misschien leuk als je een rechtszaak wil saboteren met drama, maar in de praktijk wordt er gekeken naar logica, redelijkheid en bewijs. En dat wijst hier gewoon richting
Members only:
, niet naar mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dat verhaal van “het label is van pietje, dus pietje is verantwoordelijk voor de verzending” is toch allang ontkracht in diverse topics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik vind het lastig.
Stel nu even dat ik bij deze winkel zou werken in een positie dat ik er echt iets aan kan doen. Hoe zou ik dan te werk gaan?

Jij hebt een pakket van 2,16 kg laten versturen, dat nemen we even aan. Er is voor 1,5 kg aan goederen geregistreerd bij het uitpakken. Die 0,66 kg die is dus ergens kwijt geraakt. Neem ook maar voor het gemak aan dat die niet meer gevonden gaan worden, die schoenen zijn ofwel ergens verkeerd gelabeld of geregistreerd, ontvreemd om kwijtgeraakt.

Voor de winkel is het nu lastig: ze moeten jou nu op je woord geloven. Wie zegt dat jij niet 1,5 kg schoenen en 660 gram zand hebt verstuurd? Jouw filmpje bewijst dat niet. De winkel kan niet meer constateren dat er daadwerkelijk is binnengekomen wat jij beweert verstuurd te hebben. Mogelijk is dat hun eigen schuld, maar het is niet meer aan te tonen.

Ik denk dat de winkel er op gokt dat jij het erbij laat zitten, of het naar je rechtsbijstandverzekering doorspeelt die het vervolgens afkoopt. Als de winkel daadwerkelijk een dagvaarding ontvangt dan zullen ze hoogstwaarschijnlijk tot de conclusie komen dat ze het niet tot op een zitting willen laten komen (want risico op verlies, en hoe dan ook kosten voor het voeren van de procedure) en je dus die 40 euro plus betekeningskosten gaan betalen om vooraf te schikken.

De vraag aan jou is dus: heb je er zin in en tijd voor om de winkel netjes in gebreke te stellen, en vervolgens te dagvaarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
  • Laatst online: 22-09 14:28
*knip* Dit is geen webwinkelervaringentopic. Eigen ervaringen horen hier dan ook niet

[ Voor 93% gewijzigd door Yorinn op 03-07-2025 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Aangezien consumenten recht nu niet van toepassing is, zul je eerst moeten uitzoeken welke rechtskeuze van toepassing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
@Kurkentrekker

Het gaat mij niet eens om het geld, maar om het principe. Ik zit zonder een item dat nog steeds mijn eigendom is, en
Members only:
weigert hierover helderheid te verschaffen.

Hierbij hun laatste reactie op mijn sommatie van vandaag en ze blijven negeren.
We hebben je verzoek aan de hand van de volledige voorliggende correspondentie onderzocht en we hebben met alle feiten en argumenten rekening gehouden. Wij hebben dit ook laten onderzoeken door de pakketdienst aan de hand van de tracking van het verzendbewijs.

Het spijt me dat we je geen geld terug hebben kunnen geven. Dit is een uitzonderlijke situatie en als het af en toe voorkomt, behandelen we elke bestelling apart.

Helaas wordt je klacht langs deze weg niet nogmaals in behandeling genomen. Graag je begrip hiervoor.

We sluiten deze claim en kunnen je verder niet meer van een reactie voorzien.
Ze stellen dat er een onderzoek is gedaan, maar geven geen enkele inhoudelijke verklaring waarom het pakketgewicht bij ontvangst 2,16 kg was, terwijl zij slechts 1,5 kg aan schoenen erkennen.

Het blijft constant bij loze beweringen, zonder inhoudelijke weerlegging van mijn bewijs.

Een professioneel bedrijf hoort exact te registreren wat er in een pakket zit en daar open en transparant over te communiceren op vooral hunzelf te dekken. Dat gebeurt hier niet, en dat maakt de situatie onacceptabel en bijzonder frustrerend.

@SkiFan Dus hun voorwaarden doorspitten?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@beezjeh Is het misschien een idee voor je om dat herhalende stukje tekst wat je telkens
Members only:
plaatst achterwege te laten? Iedereen die de OP gelezen heeft weet inmiddels wel wat je middels dat stukje tekst bedoeld, het begint naar mijn mening op deze manier meer en meer op een persoonlijk vete van je te gaan lijken?

Succes met het gaan behalen van je gelijk, overigens (y)

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 03-07-2025 18:25 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
@Will_M Dank voor je reactie. Ik snap dat het herhaling lijkt en dat het ook is, maar ik benadruk deze feiten omdat ze essentieel zijn voor de situatie.... Het gaat me niet om een persoonlijke vete, maar om duidelijkheid en rechtvaardigheid gezien hoe ze blijven reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Naast de geschillencommissies kun je ook nog naar de rechter. Met de antwoorden die *knip* Naam winkel nu geeft is een rechter heel snel klaar.

Weegt die 40 euro op tegen de tijd en moeite die je daar in moet steken? Nee, absoluut niet. Het is echt als je koste wat kost je principes wil verdedigen, en *knip* Naam Winkel op de kosten wil jagen.

[ Voor 8% gewijzigd door Yorinn op 03-07-2025 22:46 . Reden: Naam winkel weggehaald zoals in het SF Beleid staat ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
@beezjeh Inderdaad. Daar begint het. Dat en de overeenkomst die je met hun gesloten hebt als daar bijzonderheden in staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:25
LordSinclair schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 14:39:
En zoals eerder gezegd, die video bewijst alleen dat de schoenen ooit in de doos gezeten hebben. Maar je hebt vast niet non-stop tot het pakketpunt gefilmd, dus als ze in de tussentijd (na de video) vervangen zijn door een zak bonen staat niet op de video.
Gelukkig hoef je voor civiele zaken geen bewijs te hebben.... je moet hem aannemelijk maken. En foto's/video's aan TS kan en kloppen gewicht. Tegen waarschijnlijk geen kloppen verhaal behalve ze zaten er niet in gaat het al snel dat TS aannemelijk heeft gemaakt dat ze verstuurd zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mapuck
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 17:00
En dat allemaal voor tweedehands schoenen met een waarde van €40,-. En je verwachte al problemen.
En dan toch opsturen?
Je hebt meer gelijk dan Rutte, Trump, Putin en Zelenski bij elkaar maar het is niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
@Mapuck

Dit gaat niet over geld of over ‘had je het maar niet moeten opsturen’. Het gaat om het feit dat ik als consument het recht heb op transparantie, fatsoen en het netjes afhandelen van mijn eigendom. Als mijn spullen spoorloos verdwijnen bij een bedrijf dat er wel voor betaald wordt om zoiets zorgvuldig te doen, dan mag ik daar kritiek op hebben en een verklaring verwachten nadien.

Dat jij of anderen dat niet snappen, doet niks af aan de realiteit dat het bedrijf nu weigert verantwoordelijkheid te nemen en mij gewoon in het ongewisse laat. Vertrouwen is essentieel bij zulke transacties, ook al was het 5 euro en dat wordt hier keihard geschonden.

Je mag het bagatelliseren, maar ik zit hier met mijn recht, en dat staat los van hoeveel het waard is. Het gaat om principes, niet om jouw mening of gemakzuchtige opmerkingen zonder enige toevoeging hierin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:52
loki504 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 06:27:
[...]

Gelukkig hoef je voor civiele zaken geen bewijs te hebben.... je moet hem aannemelijk maken. En foto's/video's aan TS kan en kloppen gewicht. Tegen waarschijnlijk geen kloppen verhaal behalve ze zaten er niet in gaat het al snel dat TS aannemelijk heeft gemaakt dat ze verstuurd zijn.
Dat zal de rechter ook wel geloven, maar als de winkel blijft bij dat ze er niet in zaten bij ontvangst pakket wordt het wel een ander verhaal.
Ondanks al het bewijs schat ik zo in dat de rechter vrijwel zeker TS in het ongelijk gaat stellen.

TS moet iets hebben waardoor aannemelijk kan worden gemaakt dat winkel de schoenen wél heeft ontvangen, ondanks dat deze aangeeft ze niet te hebben ontvangen.
Denk aan dat je kunt aantonen dat medewerkers (in het verleden) ontvangen goederen hebben verduisterd en nog steeds werkzaam zijn of dat nu precies diezelfde schoenen te koop staan met bepaalde unieke kenmerken.

N.b. ze bieden zelf een verzendlabel aan, maar geven aan dat je deze dus enkel kunt gebruiken om je doos met inhoud eenvoudig te verzenden.
Het betreft dus niet een inleverpunt van de ondernemer zelf, waarbij je nog zou kunnen twisten over óf het moment van inlevering daar al gelijk staat aan dat de ondernemer het pakket en de inhoud in goede orde heeft ontvangen.
Er staat ook duidelijk aangegeven dat ze na ontvangst nog een inspectie uitvoeren en dan pas bepalen of de ontvangen goederen voldoen.

Enfin, erg lastige zaak, waar je eigenlijk niet aan wilt beginnen en zeker niet voor €40...

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
@JohanNL
Hoe wordt er gekeken naar het feit dat het pakket meer gewicht had bij verzending, maar op locatie minder weegt?

Wiens verantwoordelijkheid is het om dit verschil te controleren en vast te leggen? Bedrijf stelt een onderzoek te hebben gedaan bij PostNL, maar zo’n onderzoek duurt toch niet 2 weken?

Dit gewichtverschil is een objectief gegeven en zou toch serieus onderzocht moeten worden gezien het niet overheen komt met wat ik hun aangeef?

Mijn video’s van de staat van de schoenen vóór verzending waren puur om hun kwaliteit aan te tonen, niet omdat ik problemen verwachtte. De schoenen zijn tweedehands, uit 2016, en ik vraag geen vergoeding maar wil gewoon echt duidelijkheid.

Ik vind dat
Members only:
hier meer verantwoordelijkheid moet nemen, transparant moet zijn en daadwerkelijk met bewijs moet komen, in plaats van mijn klachten af te wimpelen. Het gaat mij niet om geld, maar om het principe dat mijn eigendom zoek is en dat zij dit niet kunnen of willen uitleggen.

Ook mijn verkoophistorie op Marktplaats, Tweakers en zelfs Vinted is alleen maar positief, ook via
Members only:
altijd netjes en normaal geweest.

Deze punten genoemd, maakt bijvoorbeeld mijn positie toch niet zwak tegenover een partij die eigenlijk tot nu toe vrij weinig informatie geeft...

[ Voor 3% gewijzigd door beezjeh op 05-07-2025 16:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:52
beezjeh schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 16:12:
@JohanNL
Hoe wordt er gekeken naar het feit dat het pakket meer gewicht had bij verzending, maar op locatie minder weegt?

Wiens verantwoordelijkheid is het om dit verschil te controleren en vast te leggen? Bedrijf stelt een onderzoek te hebben gedaan bij PostNL, maar zo’n onderzoek duurt toch niet 2 weken?

Dit gewichtverschil is een objectief gegeven en zou toch serieus onderzocht moeten worden gezien het niet overheen komt met wat ik hun aangeef?

Mijn video’s van de staat van de schoenen vóór verzending waren puur om hun kwaliteit aan te tonen, niet omdat ik problemen verwachtte. De schoenen zijn tweedehands, uit 2016, en ik vraag geen vergoeding maar wil gewoon echt duidelijkheid.

Ik vind dat
***members only***
hier meer verantwoordelijkheid moet nemen, transparant moet zijn en daadwerkelijk met bewijs moet komen, in plaats van mijn klachten af te wimpelen. Het gaat mij niet om geld, maar om het principe dat mijn eigendom zoek is en dat zij dit niet kunnen of willen uitleggen.

Ook mijn verkoophistorie op Marktplaats, Tweakers en zelfs Vinted is alleen maar positief, ook via
***members only***
altijd netjes en normaal geweest.

Deze punten genoemd, maakt bijvoorbeeld mijn positie toch niet zwak tegenover een partij die eigenlijk tot nu toe vrij weinig informatie geeft...
In principe ben jij degene die verantwoordelijk is voor dat de goederen in de juiste staat aankomen bij de shop, pas vanaf dan ligt de verantwoordelijk bij hun.
Het is simpelweg dus ook niet hun probleem, alhoewel ik er volledig mee eens ben dat ze hier wel wat meer moeite in mogen stoppen om dit alsnog te proberen op te lossen.
Maar mogelijk zijn zij hier dus principieel in en willen voor de rest niets doen, omdat ze dat volgens de wet niet verplicht zijn, of dit tenminste van mening zijn.

Wat betreft het gewicht, dat zegt nog steeds niet dat deze ergens in het proces tussen bezorgdienst en shop niet is veranderd.
Zelfs al zou de laatste pakketbezorger die het daadwerkelijk aanlevert aan shop het nog een keer wegen, dan nog kan het in theorie gedeeltelijk ontvreemd worden en dus met een ander gewicht aankomen bij de shop.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Als ik rechter was, en dat ben ik niet, en dit zou mijn zaak zijn dan zou ik aan de ontvangende webwinkel vragen, mits zij niet betwisten dat jij een pakket van 2,16 kg hebt aangeboden, wat er in die doos zat dat totaal 2,16 kg weegt. Als zij wel betwisten dat jij 2,16 hebt aangeboden, en slechts 1,5 kg hebben ontvangen, dan zou ik willen weten hoe ze dat hebben vastgesteld. Ik denk dat het daar een beetje op hangt.

En die situatie gaat nooit voorkomen, want regende tijd dat jij een coherente dagvaarding laat betekenen aldaar en hun jurist leest die goed door, dan betalen ze jou die 40 euro en de betekeningskosten en is het daarmee afgedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
Zolang je iets koopt of retourneert, lijkt het een prima klantvriendelijke functionerende bedrijf. Alles loopt eigenlijk vlekkeloos. Maar zodra er dus iets misgaat of je een discussie moet voeren, zie je pas hoe gebrekkig hun interne structuur is. Hun eigen klantenservice krijgt amper transparantie van het magazijn, laat staan de consument zelf wanneer nodig.

Discussie is weer opgepakt vanwege melding bij Thuiswinkel, dacht deel hun laatste reactie:
Ik kan mij goed voorstellen dat het vervelend is als het verkeerd gaat en dat je dit graag anders opgelost had gezien. Wij hebben hierover contact gehad met het magazijn, maar zij hebben aangeven dat het artikel niet aanwezig was en daarom niet werd overgegaan op een vergoeding voor het missende artikel.

Mijn collega heeft opnieuw contact opgenomen met de afdeling om de situatie opnieuw uit te leggen en te kijken wat er mogelijk is.

Wat betreft het gewicht, wij krijgen geen inhoudelijke terugkoppeling van het magazijn. Zij geven aan of het artikel is aangetroffen of dat er toch een vergoeding gegeven kan worden. Ik kan mij goed voorstellen dat dit vervelend is aangezien je graag inhoudelijk een reactie had gewild. Ik heb hierover intern feedback gegeven zodat dit misschien in de toekomst verbeterd kan worden. Mijn excuses dat er op dit moment geen inhoudelijke reactie gegeven kan worden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• beezjeh
Niet omdat iets is opgelost. Niet omdat er iets inhoudelijk is weerlegd. Maar gewoon om het goed te maken. Vandaag excuses ontvangen in een basic email en de resterende cadeaubon.
We willen graag onze excuses aanbieden.

Het spijt ons! Er is iets misgegaan bij de verkoop van je artikelen... Als compensatie sturen we je een cadeaubon die je kunt gebruiken bij je volgende bestelling.
Uiteindelijk dus een ervaring rijker in frustratie, en een illusie armer in vertrouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mapuck
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 17:00
Bespaar jezelf de volgende vervelende ervaring, als je twijfelt niet opsturen.
Pagina: 1