Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartoow
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:22
Hoi,

Wij gaan volgend jaar onze relatief kleine badkamer van 5m2 renoveren. Ik ben er alleen nog niet helemaal uit hoe ik deze wil gaan verwarmen. Momenteel hebben wij een oude badkamer radiator die op de CV zit aangesloten. Deze gaan wij uiteraard weg halen.

Voor ons belangrijk:
  • De ruimte snel op een comfortabele temperatuur krijgen.
  • Handdoeken snel kunnen drogen.
Wij willen geen vloerverwarming. Dat vind ik overbodig, omdat je toch maar een paar korte momenten per dag in de badkamer bent.

Zelf dacht ik aan een IR paneel en ik kwam deze tegen welke ook nog iets van een hete lucht verwarming lijkt te hebben.

Ik ben benieuwd naar de ervaringen van andere met IR verwarming in de badkamer. Ik heb zelf nog nooit kunnen uittesten. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 06:32
Bartoow schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 09:52:
Handdoeken snel kunnen drogen.
Manieren:
- Voldoende ventilatie (raam open zetten is geen ventilatie)
- Droger
- "klassieke" verwarming voor handdoeken

Enkel ergens ophangen met goede ventilatie in huis zou voldoende moeten zijn om zowel 's ochtends als 's avonds met 1 handdoek te douchen.
Deze gaan wij uiteraard weg halen.
<=>
Wij willen geen vloerverwarming. Dat vind ik overbodig
Waarom?
Ooit over LTV nagedacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartoow
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:22
Geen vloerverwarming (met water, geen elektrische) omdat wij het dat qua kosten het niet waard vinden voor zo'n kleine badkamer. We hebben vloerverwarming in de woonkamer, dat is heel prettig. Daarnaast hoeft de de badkamer niet de hele dag verwarmd te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tillumen
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 21:58
Toch vloerverwarming. Hoeft echt de wereld niet te kosten met los RTL ventiel, klein rolletje slang en evt met slimme knop erop zodat deze alleen paar uur per dag aangaat.

Sterker nog, een stuk goedkoper dan een nieuwe design radiator.

Iets van infrarood is leuk voor erbij. Dat is als hoofdverwarming is gewoon COP=1 en dus duur in gebruik.

[ Voor 42% gewijzigd door Tillumen op 04-07-2025 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:37

icecreamfarmer

en het is

Tillumen schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 13:14:
Toch vloerverwarming. Hoeft echt de wereld niet te kosten met los RTL ventiel, klein rolletje slang en evt met slimme knop erop zodat deze alleen paar uur per dag aangaat.

Sterker nog, een stuk goedkoper dan een nieuwe design radiator.

Iets van infrarood is leuk voor erbij. Dat is als hoofdverwarming is gewoon COP=1 en dus duur in gebruik.
Dit dus een bijmengventiel en wat slangen zijn de kosten niet.
En scheelt je straks enorm in schimmelgroei.

Leg ook goede ventilatie aan.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:15
+1 voor toch vloerverwarming. Heb zelf ook een kleine badkamer van 8,5m2 en heb daar ook vloerverwarming geplaatst (16x2 buis, HOH 10cm, met tierips op aardmat geknoopt). Heerlijk warme voetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb toch vloerverwaming op CV aangesloten genomen laatst. Rest van huis is jaren '80 verwamd. Als ik technologisch vooruit wil, wil ik dat centraal kunnen doen. Wat is er mis met een 'mooie' radiator? Via CV is i.i.g efficient stoken. Antwoord zou anders zijn met Solar/Airco/warmtepomp-configuratie.

[ Voor 12% gewijzigd door desmond op 04-07-2025 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonl91
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:01
Bartoow schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 12:48:
Geen vloerverwarming (met water, geen elektrische) omdat wij het dat qua kosten het niet waard vinden voor zo'n kleine badkamer. We hebben vloerverwarming in de woonkamer, dat is heel prettig. Daarnaast hoeft de de badkamer niet de hele dag verwarmd te zijn.
Wat Thinkpad zegt, vloerverwarmingsbuis en wat tiewraps en je bent een heel eind. 120m vloerverwarmingbuis kost je 70 euro en dan nog 100 tiewraps of zo. Ik zou het in ieder geval de slangen in de vloer plaatsen en dan kun je altijd achteraf kijken of je het wil als je nu ervoor kiest om het niet te doen.
Pagina: 1