• CivLord
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-04 14:43
Pimmetje651 schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 21:18:
Sinds vanmiddag 14:00 is bij mijn NP3 de kKPN Esim er ineens helemaal mee gestopt. Heb al opnieuw gestart, opnieuw eSIM aangevraagd via de app maar met geen mogelijkheid meer aan de gang te krijgen (lijkt wel aan te melden, maar krijg dan " alleen noodoproepen") Heel soms lijkt er 1 streepje te komen maar als we dan willen bellen of gebeld worden..meteen voicemail.
Iemand idee, of niet iets van meegekregen mbt storing of whatever (andere telefoon in zelfde ruimte met zelfde KPN abo maar met fysieke Sim heeft geen probleem)
Ik heb zelf ook een Nothing Phone 3 met eSIM. Dat werkt zonder problemen.

Ik had wel op vakantie in eerste instantie problemen met het omschakelen naar een Data-eSIM. (Toewijzen van de eSIM voor data en inschakelen van data-roaming voor die eSIM bracht geen uitkomst.) Ik heb toen wat zitten pielen en ik geloof dat het na het in de instellingen uitschakelen van de fysieke SIM die ook in mijn telefoon zat en het opnieuw opstarten van mijn telefoon goed werkte. Misschien kan je dat proberen, wanneer je dat nog niet gedaan hebt.

Na thuiskomst terug schakelen naar de eSIM van mijn Nederlandse provider ging zonder problemen.

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:48
CivLord schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 08:29:
[...]

Ik heb zelf ook een Nothing Phone 3 met eSIM. Dat werkt zonder problemen.

Ik had wel op vakantie in eerste instantie problemen met het omschakelen naar een Data-eSIM. (Toewijzen van de eSIM voor data en inschakelen van data-roaming voor die eSIM bracht geen uitkomst.) Ik heb toen wat zitten pielen en ik geloof dat het na het in de instellingen uitschakelen van de fysieke SIM die ook in mijn telefoon zat en het opnieuw opstarten van mijn telefoon goed werkte. Misschien kan je dat proberen, wanneer je dat nog niet gedaan hebt.

Na thuiskomst terug schakelen naar de eSIM van mijn Nederlandse provider ging zonder problemen.
Het heeft hier ook meer als een 1/2 jaar prima gewerkt. En ineens stopte het ...niks veranderd, geen update niks...

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-04 20:11

Laguna

Connaisseur

Topicstarter
Geen idee hoe het is gekomen maar bij een fors deel van het scherm (zo'n 10 cm lang en 3 cm breed) aan de linkerzijde lijkt de oleophobic coating verdwenen. Dit heb ik nooit ervaren bij mijn vorige smartphones.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Vince_1319
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 23-04 10:28
Hoi

In welke taal stellen jullie de nothing phone 3 in

Nederlands of Engels?

Vraag me af of alle functies in het Nederlands werken (essential space,etc) of werken die enkel in het Engels?

• CivLord
Vince_1319 schreef op maandag 16 maart 2026 @ 10:45:
Hoi

In welke taal stellen jullie de nothing phone 3 in

Nederlands of Engels?

Vraag me af of alle functies in het Nederlands werken (essential space,etc) of werken die enkel in het Engels?
Ik heb Nederlands ingesteld.
Voor zover ik weet werkt alles. Ik heb Essential Space, maar ik heb werkelijk geen idee of ik iets anders mis.
Maar ik mis geen van de geadverteerde zaken of zaken waarover ik in tests/ reviews heb gelezen.

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:14
Ik had nog een price-alert ingesteld staan, de 16gb/512gb versies zijn nu voor €540 te koop, de witte 12gb/256gb versie voor €470.
Dat is een flinke pricedrop, ik heb mijn zwarte 12gb/256gb niet zo lang geleden nog gekocht voor €600.

• Vince_1319
LA-384 schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 17:13:
Ik had nog een price-alert ingesteld staan, de 16gb/512gb versies zijn nu voor €540 te koop, de witte 12gb/256gb versie voor €470.
Dat is een flinke pricedrop, ik heb mijn zwarte 12gb/256gb niet zo lang geleden nog gekocht voor €600.
Ik heb de 512gb versie (zwart) gekocht voor 699 via de officiële nothing store maar deze is nu uitverkocht en de prijs is inmiddels gestegen naar 799€

Ik wou een storage upgrade omdat ik mij dan minder zorgen moet maken de komende 2 jaar en AI gaat de komende jaren ook meer ram verbruiken

• LA-384
Vince_1319 schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 10:38:
[...]

Ik heb de 512gb versie (zwart) gekocht voor 699 via de officiële nothing store maar deze is nu uitverkocht en de prijs is inmiddels gestegen naar 799€

Ik wou een storage upgrade omdat ik mij dan minder zorgen moet maken de komende 2 jaar en AI gaat de komende jaren ook meer ram verbruiken
Ik zat ook te denken aan een upgrade, maar ben bang dat ik de 12gb/256gb gewoon niet verkocht krijg (de markt voor nothing phone is al klein). Dan lever ik meer in dan de meerprijs van de 16gb/512gb versie destijds.

• Vince_1319
LA-384 schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 12:30:
[...]

Ik zat ook te denken aan een upgrade, maar ben bang dat ik de 12gb/256gb gewoon niet verkocht krijg (de markt voor nothing phone is al klein). Dan lever ik meer in dan de meerprijs van de 16gb/512gb versie destijds.
Ik heb de 256gb versie kunnen verkopen via 2dehands 2 dagen na mijn aankoop van mijn 512gb dus dat ging redelijk snel

• LA-384
Vince_1319 schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 12:38:
Ik heb de 256gb versie kunnen verkopen via 2dehands 2 dagen na mijn aankoop van mijn 512gb dus dat ging redelijk snel
Ja ok, maar ik verwacht er niet meer dan €400 voor te kunnen vragen eigenlijk, misschien €450 als de prijs weer omhoog gaat naar +/-€580. Dat betekent dat ik €150-200 inlever op mn 12gb versie en ik dus feitelijk €690-740 betaal voor de 16gb versie nu (€540 + 150/200). Toen ik mn telefoon kocht, vond ik de 16gb te duur voor €700, dus dan is ie dat nu voor mij nog steeds. Had ik nog geen 12gb versie, dan was het een no-brainer. Ik heb em pas een maand.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:13

-tom-562

Oliesjeik

chucky666 schreef op zondag 1 maart 2026 @ 12:15:
Veel plezier met de nothing.
Ben er nog steeds heel tevreden over.
Vooral over de accu, had eerst de pixel 7 pro en in de loop van de dag moest ik die bijladen.
Nu met de 3 heb ik als ik naar bed ga nog 40 tot 50 procent over met hetzelfde gebruik.
O en er is net een nieuwe update binnen gekomen.
Hoe bevalt de nothing t.o.v. je oude Pixel? Ik heb nu een Pixel 7 maar de accu wordt nu wel erg matig. Grootste pluspunt van de Pixel 7 voor mij is de Android ervaring en de super foto's die het toestel maakt.

Vaak bu'j te bang!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

-tom-562 schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 23:31:
[...]

Hoe bevalt de nothing t.o.v. je oude Pixel? Ik heb nu een Pixel 7 maar de accu wordt nu wel erg matig. Grootste pluspunt van de Pixel 7 voor mij is de Android ervaring en de super foto's die het toestel maakt.
Ik gebruik me telefoon maar heel soms om een foto te nemen en ik zie zelf niet veel verschil in de foto's.
En over het gebruik, je kan kiezen of je de nothing of de gewone android icoontjes gebruikt.
Ik gebruik de gewone en gebruik hem dus hetzelfde als de pixel.
En je went er snel aan dat de instellingen wat anders zijn dan bij de pixel.
Het grootste plus punt is gewoon de batarij die veel langer mee gaat, en dat de updates veel sneller installeren.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:13

-tom-562

Oliesjeik

chucky666 schreef op zondag 29 maart 2026 @ 10:12:
[...]

Ik gebruik me telefoon maar heel soms om een foto te nemen en ik zie zelf niet veel verschil in de foto's.
En over het gebruik, je kan kiezen of je de nothing of de gewone android icoontjes gebruikt.
Ik gebruik de gewone en gebruik hem dus hetzelfde als de pixel.
En je went er snel aan dat de instellingen wat anders zijn dan bij de pixel.
Het grootste plus punt is gewoon de batarij die veel langer mee gaat, en dat de updates veel sneller installeren.
Ik heb nog wat reviews gelezen, de fotos lijken wel goed te zijn.
Ik kwam er ook alleen achter dat er geen Quadlock cases te krijgen zijn voor een Nothing 4, dus helaas valt hij voor mij toch af :(

Vaak bu'j te bang!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-04 20:11

Laguna

Connaisseur

Topicstarter
Heeft niemand anders last van het verdwijnen van de oleophobic coating? Wel echt irritant omdat vegen op dat deel heel moeilijk weg te krijgen zijn, waarbij het scherm normaal gesproken automatisch in je broekzak redelijk schoongeveegd wordt. Nu zit er constant een waas op het scherm met name zichtbaar bij donkere achtergronden. Ik gebruik ook nooit aggressieve schoonmaakmiddelen dus of dit nu puur slijtage is? Dan zou je toch verwachten dat je dit al eerder bij andere toestellen zou hebben ervaren die je jarenlang hebt gebruikt. Hierbij werd het effect misschien wel over het gehele scherm minder na een paar jaar, maar nooit zo extreem als bij dit toestel en ook nog heel plaatselijk.

Er zijn blijkbaar herstelkits voor die oleophobic coating maar met wisselende resultaten en als alternatief kan je een glazen screenprotector erop plakken die ook zo'n coating heeft, maar heb nog nooit screenprotectors gebruikt (geen fan van). Wel echt een minpunt dit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kz0puymrLE_IyrRxHB23eTlnmgw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CN5qsWMKc0y8VBDA8cYeBLtq.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door Laguna op 30-03-2026 21:45 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Nee hier geen last van, maar ik gebruik een bookcase dus mischien dat dat wat uitmaakt.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• CivLord
Ik heb geen last van het verdwijnen van de coating, of een waas over het scherm.
Zichtbaarheid van vingervegen valt ook mee. Dat heb ik erger meegemaakt. Zijn ook makkelijk weg te vegen met een droge doek (of mijn broekspijp).

Het scherm lijkt alleen wel statisch te zijn. Er zitten regelmatig stofdeeltjes op die ik er eerst af moet vegen.
Ik behandel het toestel exact zoals mijn vorige toestellen. Er zit de standaard siliconen back-cover omheen (bij mijn vorige toestellen niet standaard meegeleverd, maar apart aangeschaft) en overdag zit het toestel meestal in mijn broekzak. Nog nooit eerder last gehad van stofdeeltjes op het scherm.
Is de laatste tijd wel een stuk minder geworden.
Pagina: 1 2 Laatste