The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590
ach...in een volgend leven lach je er om!
ach...in een volgend leven lach je er om!
ik zal daar ff kijkenOp maandag 17 september 2001 16:43 schreef 0siris het volgende:
www.wimsbios.com ? heb je daar wat aan?
Ik weet eerlijk gezegd niet wat voor mobo's het zijn.
Ik heb nl nog geen kans gekregen om de boel aan te zetten of goed op het mobo te kijken
The trade of the tools
socket 5 mobo's zijn gemaakt voor pentium1's zonder mmx; dus t/m P200. Verder ondersteunen ze geen split/dual voltage proc's dus je kan er alleen pentium1 zonder mmx en IDT cpu's op kwijt.
Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me
ok, dus ik kan er in principe 2 P200 (zonder mmx) op kwijt?Op maandag 17 september 2001 16:52 schreef Chemist het volgende:
Even wat algemene info:
socket 5 mobo's zijn gemaakt voor pentium1's zonder mmx; dus t/m P200. Verder ondersteunen ze geen split/dual voltage proc's dus je kan er alleen pentium1 zonder mmx en IDT cpu's op kwijt.
weet jij misschien waar ik manuals of meer info kan vinden over deze mobo's
The trade of the tools
Was getekend, enz. | specs
En deze dan:
http://venus.spaceports.com/~canada/webhq/
Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'
Verwijderd
Hmm, daar kan ik wel wat mee.Op maandag 17 september 2001 17:00 schreef The_Ghost het volgende:
http://www.motherboards.org al es gekeken???
En deze dan:
http://venus.spaceports.com/~canada/webhq/
Thanx
The trade of the tools
Socket 7 is ontwikkeld voor de P1mmx dus alle moederborden met een S7 moeten allemaal splitvoltage ondersteunen. Als ze dit niet doen dan is het een socket 5 mobo waar de fabrikant een S7 op heeft gezet (omdat ze die nog hadden liggen of zo).Op maandag 17 september 2001 17:08 schreef Gabriel-LG het volgende:
Wat is eigenlijk he verschil tussen socket5 en socket7? qua form zijn ze exact hetzelfde (een socket 5 past in een socket7 en andersom) en de meeste oude socket7's hebben ne als de socket5's geen splitrailvotage, maar wat is het verschil dan???
Verder zijn er geen verschillen (in socket dan, wel in de chipset die er achter hangt)
Mijn Vroegere pentium 133 zat op een socket 7 mobo.
Heeft ook met voltages te maken, pentium 60 is dacht ik 5 volt, pentium 100 e.d. 3.3 volt.(alsch ik het mij goed herinner)
Atari portfolio Dos 2.11
Concreter betekent dit dat de multipliers op je bordjes hoogstwaarschijnlijk niet hoger gaan dan 2 (2x66=133MHz). (Ik heb nog een asus socket 5 bordje in gebruik dat zelfs een fixed multiplier van 1,5 heeft)
(P60 en P66 is inderdaad socket 4)
Atari portfolio Dos 2.11
Eeuuuh Ik weet niet hoe je daar bij komt socket 4 = DX4Op maandag 17 september 2001 21:49 schreef bakdozium het volgende:
pentium 60 en 66 zitten op socket 4
En socket 6Op dinsdag 18 september 2001 20:25 schreef Chemist het volgende:
Nope dat was socket 3
Verwijderd
Heb ik dus 2 166mhz procs nodig en geen proc met mmx ?
Hehe, fout dus- * dion_b springt weer op z'n mierOp maandag 17 september 2001 20:32 schreef Chemist het volgende:
[..]
Socket 7 is ontwikkeld voor de P1mmx dus alle moederborden met een S7 moeten allemaal splitvoltage ondersteunen. Als ze dit niet doen dan is het een socket 5 mobo waar de fabrikant een S7 op heeft gezet (omdat ze die nog hadden liggen of zo).
Verder zijn er geen verschillen (in socket dan, wel in de chipset die er achter hangt)
De So7 ondersteunt 2 pins voor de multiplier ipv 1 pin bij de So5. Dus kan een So5 max tot 133 (=66x2) terwijl de So7 tot 200 (=66x3) kan (3.5 voor 233 is eigenlijk een remappede 1.5 bij de MMX). So5=320 pins, So7=321 pins.
De voltage specs voor mobo's met So7 moeten idd split voltage ready zijn, maar of er daadwerkelijk een VRM op zit voor die split voltage is een tweede. Dus heb je zat So7 mobo's die geen MMX ondersteunen, door het ontbreken van split voltage.
Helaas niet- So5 doet max 133MHz zonder mods. En je moet flink modden (2 pins onder op de CPU verbinden met een draadje) om de 200Mz te krijgen ipv 133MHzok, dus ik kan er in principe 2 P200 (zonder mmx) op kwijt?
Oslik blyat! Oslik!
vroeger toen wij een splinternieuwe pentium 75 kochten was dat het hoogste wat er in kon. want daar zat ook een socket 5 in.
en heb verder nog nooit een processor gezien voor een socket 5, hoger dan 75mhz zelfs mijn pentium 90 was socket 7
Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz
Verwijderd
Dus er zijn geen p166 gemaakt voor socket 5 ?
Op het mobo staat namelijk wel 150mhz en 166mhz aangegeven
Deze zijn er volgens mij wel degelijk.Op zaterdag 05 januari 2002 20:55 schreef -Turbotetter- het volgende:
euh.. wil ik ook ff wat kwijt. je kan geen pentium 133 kwijt in een socket 5 omdat er geen processor van 133 zijn voor een socket 5.
vroeger toen wij een splinternieuwe pentium 75 kochten was dat het hoogste wat er in kon. want daar zat ook een socket 5 in.
en heb verder nog nooit een processor gezien voor een socket 5, hoger dan 75mhz zelfs mijn pentium 90 was socket 7
edit