Rembours weigeren, kan/mag dat?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.137 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:47
Als ik een 65' scherm koop onder rembours, bij levering blijkt de doos beschadigd mag ik de aankoop dan weigeren? Moet je de verkopen altijd de kans geven om het product nogmaals te versturen of zou je ook van de gehele koop mogen afzien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:57

Perkouw

Moderator General Chat
Wat heb je zelf al gezocht / gevonden als antwoord op je vraag? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:13
Waarom zou je van de aankoop af willen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Wat bedoel je onder rembours? Voor zover ik weet doen de "grote" bezorgers daar al enkele jaren niet meer aan

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Yorinn schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 21:19:
Wat bedoel je onder rembours? Voor zover ik weet doen de "grote" bezorgers daar al enkele jaren niet meer aan
Ja wat ik daar mee bedoel is iets onder rembours kopen, bij Plasmavisie heb je die optie (€10), aangezien bezorgbedrijven het tegenwoordig niet zo nou nemen met de bezorging en er dus wel eens het nodige misgaat , lijkt mij onder rembours kopen een prettige oplossing, mocht het product dan aan de buitenkant beschadigd aankomen dan lijkt me dat een goede reden om niet te betalen en scheelt mij een hoop gedoe om mn geld later als nog terug te krijgen en is de verkopende partij eerder genegen om alsnog een goed product te leveren.

Maar ik hoef alleen maar antwoord op de vraag of je bij een beschadigd pakket onder rembours je het recht hebt om niet te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspermeul
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:52
Volgens mij kan je gewoon aan de deur weigeren.

Maar grote kans dat zoiets wel wordt gezien als het annuleren van de order.
Welke kosten daar aan vastzitten staat vast in de algemene voorwaarden, bijvoorbeeld de kosten voor de retour.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Het enige wat je dan doet is betalen bij aflevering aan de deur. En niet pas na inspectie en doos open. Daar gaat een postbode ook echt niet op zitten en wachten, die moet door.

Daarbij: het gaat uiteindelijk om het product, niet om de doos. Als dat werkt ben je er. Doos kan idd beschadigd worden tijdens transport, daar zijn het stevige dozen voor. Hoe denk je dat ze van de fabriek af komen, bubble wrapped? :P

Als een product niet naar behoren werkt, moet de leverancier met een goede oplossing komen. Dat heet garantie. Op het product. Maar niet op de verzendmethode.

Bovendien: als je geen vertrouwen hebt in de transporteurs, kun je ongetwijfeld ook zelf afhalen. Moet je wel ook zelf vervoer regelen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Voor zover ik weet kan en mag je een pakket aan de deur weigeren maar bij grotere pakketen kan het wel zijn dat een webshop dan het transport in rekening brengt. Maar dat staat meestal wel in hun voorwaarden en daar moeten ze zich dan ook aan houden.

Alleen tja, wat heet schade aan een doos, altijd zal er zeker bij grote pakketen wel ergens ietwat schade zijn vooral op de hoeken. Ligt er alleen aan of een hoek dan licht beschadigd is of dat er duidelijk te zien is dat de doos gevallen is op die hoek. Ook dingen als b.v. gaten in een doos is natuurlijk niet acceptabel maar daarvoor dan ook altijd even foto's klikken als bewijsmateriaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Thx ja gaat natuurlijk om grote doos schade en eventuele gaten, ik ga echt de tv zelf niet testen en dan pas betalen, als de doos goed is betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat verwacht je qua doos, een glossy magazine ofzo?
Doos is er om te beschermen tijdens transport en daar is het op gemaakt en ontworpen. Evt gaten zeggen niks, gaat om het product er in.

Betalen moet je toch. Dat is onderdeel van je overeenkomst met de leverancier. Niet met de postbode. En nodig, maar stel je weigert heb ik liever rechtstreeks contact met bedrijf dat je noemt dan dat ik het web van een klantenservice van PostNL of dhl in moet ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• madbwr
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:11
The Eagle schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 07:27:
Wat verwacht je qua doos, een glossy magazine ofzo?
Doos is er om te beschermen tijdens transport en daar is het op gemaakt en ontworpen. Evt gaten zeggen niks, gaat om het product er in.

Betalen moet je toch. Dat is onderdeel van je overeenkomst met de leverancier. Niet met de postbode. En nodig, maar stel je weigert heb ik liever rechtstreeks contact met bedrijf dat je noemt dan dat ik het web van een klantenservice van PostNL of dhl in moet ;)
als een transport doos van een tv flink beschadigd is, dan kan je er ook van uitgaan dat de inhoud beschadigd is.
Ja de doos is er om te beschermen, maar daar kan je geen wonderen van verwachten.

Arwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:58
Je kan je pakket altijd weigeren aan de deur.
Krijgt dan de status 'geweigerd aan de deur' en gaat terug naar de winkel.

De koop wordt dan geannuleerd en je krijgt je geld terug (mogelijk houden ze de verzendkosten in, geen idee hoe dat precies gaat tegenwoordig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Onder rembours betaal je aan de gene die hem komt leveren, dus ik hoef mn geld niet terug te krijgen bij annulering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Zijn er dan nog reguliere pakketbezorgers bij wie je aan de deur kunt betalen?
Dacht dat dat al lang afgeschaft was...

https://www.billink.nl/za...f-betalen-als-alternatief

[ Voor 34% gewijzigd door ehtweak op 02-07-2025 09:20 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:00
De term rembours heb ik denk ik al 10 jaar niet meer gehoord :X
madbwr schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 08:47:
[...]

als een transport doos van een tv flink beschadigd is, dan kan je er ook van uitgaan dat de inhoud beschadigd is.
Ja de doos is er om te beschermen, maar daar kan je geen wonderen van verwachten.

Arwin
Je kan toch gewoon foto's maken van de staat van de doos bij bezorging? En daarna foto's van tijdens het proces van uitpakken. De afzender blijft verantwoordelijk voor de bezorging, maar mogelijk verhalen ze het wel bij de bezorgdienst.

Ik heb geen idee welke bezorgdienst Plasmavisie hanteert (volgens de site verschillende, waaronder PostNL). PostNL meldt op de website het volgende:
Ben jij de ontvanger?
Laat dan zo snel mogelijk aan de afzender weten dat je het poststuk beschadigd hebt ontvangen. De afzender kan dan mogelijk aanspraak maken op schadevergoeding. De afzender kan hierbij vragen om foto’s van de beschadigde inhoud, de doos en ander verpakkingsmateriaal (of het poststuk en de envelop). Je kan wel een melding maken van de schade via de knop ‘Schade melden’. Hiermee kunnen we voorkomen dat dit vaker gebeurt.

Wat voor foto's heb ik nodig?
Deze foto’s zijn nodig om een schadeclaim te verwerken:

De complete buitenverpakking met daarop het adres en de track & trace-code
Een duidelijke foto van het adres en de track & trace-code
Een duidelijke foto van de schade aan de buitenverpakking
Eén of meerdere foto’s waarop de binnenverpakking goed te zien is
Eén of meerdere foto’s van het hele artikel
Eén of meerdere duidelijke foto’s van de schade aan het artikel.
Ben jij de afzender ?Klik op de onderstaande knop ‘Schade melden’ om dit te melden. Of je in aanmerking komt voor schadevergoeding, is afhankelijk van de manier van versturen.
Dat zal bij andere vervoerders niet heel anders zijn gok ik.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:49
Je kunt een beschadigd pakket altijd weigeren aan de deur, maar je kunt aan de buitenkant niet zien hoe de binnenkant is. Maar zelfs met een doos in perfecte staat weet je niet hoe de inhoud er aan toe is.

Waarom zou je de bestelling niet gaan afhalen bij een winkel? Scheelt je weer gezeik etc.

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Niet iedereen heeft de mogelijkheid om een 65" TV te transporteren.

Uiteraard kun je hem ook gewoon laten afleveren, je hebt nog altijd de WKA waardoor je het artikel kunt terugsturen.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:55
ramrodwillem schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 19:21:
Als ik een 65' scherm koop onder rembours, bij levering blijkt de doos beschadigd mag ik de aankoop dan weigeren? Moet je de verkopen altijd de kans geven om het product nogmaals te versturen of zou je ook van de gehele koop mogen afzien?
Dat staat als het goed is in de algemene voorwaarden van de verkoper.

Met het oog op de wet "Koop op afstand" mag je de aankoop sowieso annuleren zonder opgaaf van reden als het je niet bevalt. Dus ook als je vindt dat de doos teveel beschadigen heeft.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:39
ramrodwillem schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 08:58:
Onder rembours betaal je aan de gene die hem komt leveren, dus ik hoef mn geld niet terug te krijgen bij annulering.
maar je hebt wel kans dat de winkel het geld voor het retour in rekening brengt. en dan heeft de winkel een voordering op jou en mag je hun betalen. dat zal nog slechter voelen:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:14
ramrodwillem schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 07:10:
Thx ja gaat natuurlijk om grote doos schade en eventuele gaten, ik ga echt de tv zelf niet testen en dan pas betalen, als de doos goed is betalen.
Dat is toch precies waar een doos voor bedoeld is, of wilde je hem inlijsten?
Een hele doos met piepschuim is om ervoor te zorgen dat je tv heel blijft. Dat ie kan beschadigd lijkt mij logisch, daarom zit ie er ook omheen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:01
Uiteindelijk is het enige verschil wie het geld in handen heeft. Je hebt uiteindelijk iets besteld en daar moet je voor betalen. Die vordering is er dus al gewoon en je kunt weliswaar de doos weigeren bij de deur maar daarmee is de koop niet ongedaan gemaakt. Als de verkoper dan met een vordering komt voor b.v. retourkosten heb je alsnog een probleem.

Onder rembours klinkt dus leuk, maar uiteindelijk is er weinig verschil met een normale koop. Het enige voordeel is dat je je geld in handen houdt, maar daar tegenover krijg je dan wel een vordering. En het werk om daar vanaf te komen zal weinig verschillen met de moeite om je geld terug te krijgen.

Oftewel verwacht geen wonderen van onder rembours bestellen.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ramrodwillem
ID-College schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 11:15:
[...]

Dat is toch precies waar een doos voor bedoeld is, of wilde je hem inlijsten?
Een hele doos met piepschuim is om ervoor te zorgen dat je tv heel blijft. Dat ie kan beschadigd lijkt mij logisch, daarom zit ie er ook omheen..
Ja daar is een doos voor bedoeld maar ik neem aan dat je zelf ook wel voorbeelden hebt gezien van een zwaar gehavende doos die men aflevert, daar gaat het mij natuurlijk om en niet om een deukje.

Maar topic kan dicht ik heb hem bij een andere shop besteld waar ik meer vertrouwen in heb en dus ook geen rembours betaling ga gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:14
ramrodwillem schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 11:25:
[...]

Ja daar is een doos voor bedoeld maar ik neem aan dat je zelf ook wel voorbeelden hebt gezien van een zwaar gehavende doos die men aflevert, daar gaat het mij natuurlijk om en niet om een deukje.

Maar topic kan dicht ik heb hem bij een andere shop besteld waar ik meer vertrouwen in heb en dus ook geen rembours betaling ga gebruiken.
Ook zwaar gehavend is relatief.. overigens spraak je zelf van een beschadigde doos (en geen zwaar gehavende doos).

Uiteindelijk heeft het allemaal te maken met waar hij beschadigd is en in wat voor mate. Er zit vaak veel piepschuim in en dus veel lucht. Een doos is daar gewoon heel kwetsbaar. Dat is ook niet erg, zolang het maar puur de doos is. Een harde val (met nog goede doos) is vaak veel vervelender voor je TV. Dusja, kijk gewoon logisch naar de doos. Lekker boeiend als t karton stuk is. Zolang de TV maar heel is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Zoals aangegeven topic kan op slot, u hoeft niet meer te reageren, zie eerder bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• locke960
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:11
Rembours voorkomt vooral dat je betaald en niets ontvangt. Maar die bescherming heb je wettelijk ook. Dus het voorkomt vooral het gedoe, zoals claims dat track@trace zegt dat er wel is geleverd en wachten op 'onderzoeken'.

Zwaar beschadigde pakketten weigeren kan natuurlijk ook, maar heeft beperkt nut. De webshop kan, zonder controleren, er gewoon een nieuwe doos omheen doen en het nog een keer opsturen. Een goed webshop doet dat natuurlijk niet, maar een goede webshop lost een eventueel probleem zo ook wel op.

En voor alle scenario's geld: Dit ontbind de koopovereenkomst niet. Je moet de webshop tijd geven om het probleem op te lossen / alsnog te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:00
locke960 schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 13:33:
Rembours voorkomt vooral dat je betaald en niets ontvangt. Maar die bescherming heb je wettelijk ook. Dus het voorkomt vooral het gedoe, zoals claims dat track@trace zegt dat er wel is geleverd en wachten op 'onderzoeken'.

Zwaar beschadigde pakketten weigeren kan natuurlijk ook, maar heeft beperkt nut. De webshop kan, zonder controleren, er gewoon een nieuwe doos omheen doen en het nog een keer opsturen. Een goed webshop doet dat natuurlijk niet, maar een goede webshop lost een eventueel probleem zo ook wel op.

En voor alle scenario's geld: Dit ontbind de koopovereenkomst niet. Je moet de webshop tijd geven om het probleem op te lossen / alsnog te leveren.
Dat is alleen als je het geaccepteerd heb. Als het product niet is geleverd kan je deze gelijk weigeren om wat voor reden dan ook. Wel kan het transport kosten in rekening brengen. Vooral als het gaat om groot transport. Denk gauw aan 20-100 euro.

Soms krijg je de verkoper die zijn eigen bezorgdienst heeft vooral met televisies. Of soms zijn het externe dat weet je niet. Rembours kan vaak nog wel. Maar bezorgdiensten zijn er niet happig op. Als jij 5 klanten heb en je loop in 1 keer met 10-20k contant in je bus/broekzak dat is niet zo lekker.

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

stftweaker schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 13:46:
[...]
Soms krijg je de verkoper die zijn eigen bezorgdienst heeft vooral met televisies. Of soms zijn het externe dat weet je niet. Rembours kan vaak nog wel. Maar bezorgdiensten zijn er niet happig op. Als jij 5 klanten heb en je loop in 1 keer met 10-20k contant in je bus/broekzak dat is niet zo lekker.
In de moderne tijd werkt rembours ook wel eens met een pinterminal uiteraard ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:57

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Op verzoek van TS krijgt dit een slotje.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.