[Office365 Family] Persoonlijk domein verhuizen GoDaddy

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-07 16:34

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Momenteel maak ik gebruik van Office365 Family, met daaraan een persoonlijk domein gekoppeld via GoDaddy. Het was vroeger mogelijk om het te koppelen, maar wel alleen via GoDaddy.

In 2022 is Microsoft gestopt met het aanbieden van die optie, maar bestaande integraties bleven gewoon werken. Aangezien GoDaddy inmiddels 37 euro vraagt voor die specifieke domeinnaam per jaar en ik bij Oxxa minder dan de helft betaal, wil ik het domein eigenlijk overzetten naar Oxxa, echter weet ik niet helemaal zeker of de koppeling dan intakt blijft.

Naar mijn idee zit de koppeling momenteel alleen nog maar op DNS vlak. De settings om iets met je eigen domein te doen aan de Microsoft kant zijn ook helemaal verdwenen, ik kan daar dan ook niks meer aan aanpassen. Maar ik was benieuwd of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben.

Ik kwam in ieder geval de volgende link tegen, wat mij doet vermoeden dat het dus alleen een DNS check is.

[ Voor 12% gewijzigd door rens-br op 01-07-2025 16:39 ]

Beste antwoord (via rens-br op 02-07-2025 08:39)

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Inmiddels heb ik vanmorgen de DNS server omgezet naar Cloudflare om te zien of dat enige invloed heeft op de werking en tot nu toe blijft alles gewoon werken.

Het domein loopt nu nog tot november, dus ik ga in oktober het domein ook overzetten naar Oxxa, met behoud van de nameservers, dan blijft alles waarschijnlijk gewoon werken.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Inmiddels heb ik vanmorgen de DNS server omgezet naar Cloudflare om te zien of dat enige invloed heeft op de werking en tot nu toe blijft alles gewoon werken.

Het domein loopt nu nog tot november, dus ik ga in oktober het domein ook overzetten naar Oxxa, met behoud van de nameservers, dan blijft alles waarschijnlijk gewoon werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
ik ben behoorlijk jaloers op mensen die daar nog gebruik van kunnen maken.

ik heb momenteel nog een google Apps free 50-accounts limit account vanuit de begindagen maar helaas kan het hoofdomein daarvan niet meer veranderen toen google dreigde met het stopzetten van hun free accounts op zoek gegaan naar alternatieven maar op dat moment was office family al niet meer mogelijk met een domain. of in ieder geval waren er toen technische zaken waardoor het niet kon ofzo.

nu betaal ik elke maand een tientje aan MS voor office + een dikke outlook inbox (voor het hele gezin) en ook nog een tientje aan google voor een kleinere inbox een een zooi services die ik toch niet (meer) gebruik. helaas zijn er geen partijen die beiden goed weten te combineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
i-chat schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 14:14:
ik ben behoorlijk jaloers op mensen die daar nog gebruik van kunnen maken.

ik heb momenteel nog een google Apps free 50-accounts limit account vanuit de begindagen maar helaas kan het hoofdomein daarvan niet meer veranderen toen google dreigde met het stopzetten van hun free accounts op zoek gegaan naar alternatieven maar op dat moment was office family al niet meer mogelijk met een domain. of in ieder geval waren er toen technische zaken waardoor het niet kon ofzo.

nu betaal ik elke maand een tientje aan MS voor office + een dikke outlook inbox (voor het hele gezin) en ook nog een tientje aan google voor een kleinere inbox een een zooi services die ik toch niet (meer) gebruik. helaas zijn er geen partijen die beiden goed weten te combineren.
Ik heb dan daarmee dubbel geluk gehad. Ik heb een domein gekoppeld gekregen aan de outlook.com versie, ik denk inmiddels bijna 10 jaar geleden. Op gegeven moment werd de ondersteuning daarvan gestopt, maar zolang je niks aanpast blijft dat werken. Gratis e-mail exchange dus.

En deze integratie heb ik een hele lange tijd geleden ook een keer ingesteld. Betaal 60 euro per jaar voor Microsoft 365 Family en dat werkt dus ook met mijn eigen domeinnaam. Helaas ben ik overigens wel de enige in mijn Family die dat heeft. Bij de rest heb ik dat nooit aangezet en dat kan dus nu ook niet meer.