Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperKonijntje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-07 15:01
Hallo, ik heb een goodwe omvormer die tot 3.6kw kan en over het algemeen daar net onder zit, echter de laatste tijd komt die niet verder dan 2.8kw, vooral met dit weer verwacht ik vol vermogen.
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Ik had in een oud topic al iets over firmware gelezen, maar volgens mij zit ik op de laatste, verder is er niks veranderd en heb ik zelf nergens aangezeten.

Gaat om typenr GW3600D-NS met firmware V1.51.52

De leverancier is helaas failliet dus ik kan daar niet terecht met vragen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VDB5KWmajJLrZk_W5WEw7nAEz3k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fIz3J8fOHpVZJJmvSSfZezG7.jpg?f=fotoalbum_large

Portfolio

Beste antwoord (via DapperKonijntje op 01-07-2025 14:06)

• fxs81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14:28

fxs81

Julianadorp

Niks aan de hand, ik heb 3450Wp op het dak, vol op zuid, een Goodwe DNS3000 die meestal tegen max aan zit en op dit moment doen ze maar 2400, is gewoon te warm, hoe warmer de panelen hoe lager de opbrengst.
Niet druk om maken en lekker van het weer genieten.

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Hoe staat je power limit?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:01

Croga

The Unreasonable Man

Met dit weer is er een redelijke kans dat hitte een issue is. Het kan zomaar zijn dat de panelen te warm worden en daardoor minder leveren.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• fxs81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14:28

fxs81

Julianadorp

Niks aan de hand, ik heb 3450Wp op het dak, vol op zuid, een Goodwe DNS3000 die meestal tegen max aan zit en op dit moment doen ze maar 2400, is gewoon te warm, hoe warmer de panelen hoe lager de opbrengst.
Niet druk om maken en lekker van het weer genieten.

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

_Arthur

blub

DapperKonijntje schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 13:48:
Hallo, ik heb een goodwe omvormer die tot 3.6kw kan en over het algemeen daar net onder zit, echter de laatste tijd komt die niet verder dan 2.8kw, vooral met dit weer verwacht ik vol vermogen.
Juist met dit weer krijg geen vol vermogen. Vol vermogen kan je verwachten vanaf ergens februari tot in de lente en weer vanaf ergens herfst. Daarna hebben de panelen het veel te warm om het volle vermogen te kunnen leveren.

Juist koud(er) weer met volle zon zijn vaak de beste tijden voor vol vermogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DapperKonijntje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-07 15:01
Ok dat is goed om te weten, weer iets geleerd, dan laat ik het zo en kijk ik nog eens als de temps gedaald zijn, bedankt voor de geruststelling iedereen :)

Portfolio

Pagina: 1