Dag allemaal! Alvast bedankt om mee te denken 
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, voornamelijk rpgs: diablo IV, baldurs gate, cyberpunk, .... Om te beginnen op een 34" (3840x1440), later een 4k scherm. Verder wat content bekijken (youtube/twitch/...) en het occasionele webbrowsen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Laten we zeggen dat ik liefst rond de 1.5k wil blijven (zonder videokaart), maar het is niet zo'n punt als het varieert.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Deze kocht ik zopas aan: MSI GeForce RTX 5080 16G GAMING TRIO OC
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een volledig systeem: case, moederbord, processor, koeler, geheugen, ssd en voeding.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een stil systeem bij surfen/videos kijken en bij gamen ook zoveel mogelijk. Mijn huidige setup is echt een ramp.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Kijken of alles past in het systeem. Een goeie mid/high-end is het doel. Niet het top uit het gamma waar de prijs exponentieel stijgt maar toch degelijk spul. Mijn vorige systeem was heel oud en verwacht met dit systeem ook een hele tijd te doen. Vooral over het moederbord zijn er nog twijfels. Welke opties zijn er en wat zijn de voor -en nadelen. Op dit moment keek ik naar een PCI-e 5-slot moederbord met ook een PCI-e 5 M2 slot. Vanaf welk moment zitten er vooral extras op die je niet meer nodig hebt? Hier heb ik er een paar in vergelijk gestoken: https://tweakers.net/pric...;2157980;2158382;2158672/.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, voornamelijk rpgs: diablo IV, baldurs gate, cyberpunk, .... Om te beginnen op een 34" (3840x1440), later een 4k scherm. Verder wat content bekijken (youtube/twitch/...) en het occasionele webbrowsen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Laten we zeggen dat ik liefst rond de 1.5k wil blijven (zonder videokaart), maar het is niet zo'n punt als het varieert.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Deze kocht ik zopas aan: MSI GeForce RTX 5080 16G GAMING TRIO OC
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een volledig systeem: case, moederbord, processor, koeler, geheugen, ssd en voeding.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een stil systeem bij surfen/videos kijken en bij gamen ook zoveel mogelijk. Mijn huidige setup is echt een ramp.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Kijken of alles past in het systeem. Een goeie mid/high-end is het doel. Niet het top uit het gamma waar de prijs exponentieel stijgt maar toch degelijk spul. Mijn vorige systeem was heel oud en verwacht met dit systeem ook een hele tijd te doen. Vooral over het moederbord zijn er nog twijfels. Welke opties zijn er en wat zijn de voor -en nadelen. Op dit moment keek ik naar een PCI-e 5-slot moederbord met ook een PCI-e 5 M2 slot. Vanaf welk moment zitten er vooral extras op die je niet meer nodig hebt? Hier heb ik er een paar in vergelijk gestoken: https://tweakers.net/pric...;2157980;2158382;2158672/.
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 9800X3D Boxed | € 479,- | € 479,- |
1 | Moederborden | MSI MAG B850 TOMAHAWK MAX WIFI | € 239,- | € 239,- |
1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 5080 16G GAMING TRIO OC | € 0 | € 0 |
1 | Behuizingen | Fractal Design North - Mesh Charcoal Black | € 141,15 | € 141,15 |
1 | Processorkoeling | Arctic Freezer 36 | € 32,50 | € 32,50 |
1 | Ventilators | Arctic P12 PWM PST Zwart (5 stuks), 120mm | € 28,96 | € 28,96 |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF560C30BBEK2-32 | € 113,90 | € 113,90 |
1 | Voedingen | Corsair RM850x (2024) | € 139,- | € 139,- |
1 | SSD's | Lexar NM790 (zonder heatsink) 4TB | € 229,90 | € 229,90 |
Totaal | € 1.403,41 |