Beste Tweakers,
Zoals de titel al aangeeft ben ik momenteel in de markt voor de aanschaf een nieuwe monitor.
Deze monitor gaat voor zowel gaming als zakelijk gebruik worden wat (naar mijn kennis) er al voor zorgt dat OLED al af valt; maar corrigeer mij als ik 't verkeerd heb.
Mijn huidige monitor is een Dell U3415W; deze draait al weer 10 jaar mee en ben er dan ook ontzettend tevreden over. Werkt nog prima.
Mijn huidige criteria voor een nieuwe monitor:
Zijn bovenstaande aannames/stellingen (nog) correct?
Zie ik dingen over het hoofd?
Is het de moeite waard om ergens een concessie op te doen; en er iets 'veel' beters voor terug te krijgen? (Bijv; er is een god-tier 21:9 monitor beschikbaar)
De monitor wordt gedeeld tussen 2 systemen; een ingebouwde kvm switch en andere hardware zou geen overbodige luxe zijn; maar niet absoluut nodig aangezien ik nu al een andere oplossing heb.
Het is mogelijk om de huidige Dell monitor te behouden. Dus als er wordt gesuggereerd om een OLED monitor te halen dat puur voor gaming wordt bedoeld, dan wil ik het wel overwegen. Mits er een werkbare oplossing is om 2 van deze schermen makkelijk te schuiven/wisselen voor werk en gaming. In het geval er OLED wordt gesuggereerd; wil ik alvast graag aangeven dat ik graag MMO's speel waar dus statische elementen in zitten (WoW).
Ik sta open voor alternatieven; mits er een reden is.
Mijn huidige shortlist:
LG 49WQ95C-W Wit
Daar houdt het bij op.
De Philips Evnia klinkt ook interessant; maar vanwege het OLED gebeuren ben ik er een beetje huiverig voor.
Zoals de titel al aangeeft ben ik momenteel in de markt voor de aanschaf een nieuwe monitor.
Deze monitor gaat voor zowel gaming als zakelijk gebruik worden wat (naar mijn kennis) er al voor zorgt dat OLED al af valt; maar corrigeer mij als ik 't verkeerd heb.
Mijn huidige monitor is een Dell U3415W; deze draait al weer 10 jaar mee en ben er dan ook ontzettend tevreden over. Werkt nog prima.
Mijn huidige criteria voor een nieuwe monitor:
- Aspect ratio: 32:9
- Paneeltechniek: Alles behalve VA.
- Refreshrate: >= 120hz
- Merkvoorkeur: Alles behalve Samsung
- Resolutie: 5120*1440
- Geen actieve koeling
- Max. 1200 euro
- Aspect ratio: 32:9 is iets wat ik graag wil proberen; nog net dat beetje extra immersion tijdens het gamen lijkt mij geweldig.
- Paneeltechniek: VA heeft naar mijn kennis slechte kijkhoeken. OLED kan weer inbranden. IPS lijkt mij de beste middenweg gegeven mijn use-case.
- Refreshrate: Momenteel is mijn monitor 75'hz, en dat is overgeklokt. Nu heb ik op een 120hz monitor eens mogen spelen en wat een verademing.
- Merkvoorkeur: Ik ben geen fan van Samsung doordat er in mijn ervaring bij dit merk altijd proprietaire software en/of hardware wordt bijgeleverd waar je niet of nauwelijks van af komt.
- Resolutie: Ik had eigenlijk gehoopt dat er nog wat hogers beschikbaar zou zijn; maar dat is niet het geval als ik de filters op de prijsvergelijker mag geloven.
Zijn bovenstaande aannames/stellingen (nog) correct?
Zie ik dingen over het hoofd?
Is het de moeite waard om ergens een concessie op te doen; en er iets 'veel' beters voor terug te krijgen? (Bijv; er is een god-tier 21:9 monitor beschikbaar)
De monitor wordt gedeeld tussen 2 systemen; een ingebouwde kvm switch en andere hardware zou geen overbodige luxe zijn; maar niet absoluut nodig aangezien ik nu al een andere oplossing heb.
Het is mogelijk om de huidige Dell monitor te behouden. Dus als er wordt gesuggereerd om een OLED monitor te halen dat puur voor gaming wordt bedoeld, dan wil ik het wel overwegen. Mits er een werkbare oplossing is om 2 van deze schermen makkelijk te schuiven/wisselen voor werk en gaming. In het geval er OLED wordt gesuggereerd; wil ik alvast graag aangeven dat ik graag MMO's speel waar dus statische elementen in zitten (WoW).
Ik sta open voor alternatieven; mits er een reden is.
Mijn huidige shortlist:
LG 49WQ95C-W Wit
Daar houdt het bij op.
De Philips Evnia klinkt ook interessant; maar vanwege het OLED gebeuren ben ik er een beetje huiverig voor.