Swiftkill adapter voor 80x80 fan op 60x60 koeler..

Pagina: 1
Acties:

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:14

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ik zoek zo'n ding. Dus een trechter waarmee ik een 80x80 fan op een 60x60 koelblok krijg. zie foto:
Afbeeldingslocatie: http://www.overclockingcard.de/images/shop/swift1.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.overclockingcard.de/images/shop/swift4.jpg

Weet iemand waar ik zo'n ding hier in nederland kan krijgen. Bij OC-shop hebben ze hem niet.. :'(

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Verwijderd

zelf maken??? of bestellen bij bijv. plycon.com (die had ze geloof ik)

Verwijderd

Ik heb hem van www.breetcompters.nl. Strak ding trouwens.

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Bij breet hebben ze hem voor 35 piek

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Op maandag 17 september 2001 16:38 schreef marcell het volgende:
Ik heb hem van www.breetcompters.nl. Strak ding trouwens.
Ja thanx. heb ze gevonden en kost maar 30 piek... :)

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Op maandag 17 september 2001 16:42 schreef Roman het volgende:

[..]

Ja thanx. heb ze gevonden en kost maar 30 piek... :)
Maar 30 piek ? Vind ik nog best deur voor zo'n plastic gevalletje

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

TJa, specifiek gemaakt voor dit soort zaken, kleine oplage. En goed materiaal gebruikt. Prijs valt wel mee, het ding is stukken makkelijker te gebruiken dan zelf maken.

...gamen blijft leuk...

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 15:19
heb ik ook getest met een delta hp 80 :)
op een core heatsink

MEGA !!!!!!!

Verwijderd

Waar blijft de 92-60 en 120-60 versie???? }) *D

Verwijderd

vet stoer zo'n trechter! vet goed idee man :) Kan je niet 1tje van karton knutselen ofzow?

Verwijderd

die kun je heel goed zelf maken, koop gewoon een plaatje alu/blik zoiets niet dikker dan 0.5mm. Snij dit tot een mooi bouw doosje, nog een beetje siliconenkit om de randjes luchtdicht te maken en klaar.

Ik zelf heb een 80=>60 en een 120=>60 gemaakt. Wat een beetje tegen zit is dat een 120mm fan best zwaar is en dat samen met een beetje mooie trechter hij oom een behoorlijke hefboom heeft om je heatsink ( in mijn geval een FEP(32) ) van je socket te rukken, je zal wat verstevigingen in je kast moeten maken.

Die 80=>60 is gewoon ideaal, past overal zonder problemen op. Ik denk dat 92=>60 ook wel lekker is, maar die heb ik nooit gemaakt, ik heb namelijk geen 92mm fan's.

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:56

Epsilon

Op maandag 17 september 2001 17:45 schreef Ralph2001 het volgende:
vet stoer zo'n trechter! vet goed idee man :) Kan je niet 1tje van karton knutselen ofzow?
dit is al heel oud en dat van karton knutselen is al veelvuldig gedaan, maar misschien is het je nog niet opgevallen

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:12
Word die koeler dan niet ontzettend veel zwaarder?? hefboom-wet enzow.

| I've got permission to color outside the lines |

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

Ik had er ook een zelf gemaakt(blik) uiteindelijk heb ik ook deze besteld om te vergelijken. Uiteindelijke was de swiftkill iets beter (+/- 2 graden verschil) Dit komt waarschijnlijk omdat mijn eigen fanadapter om de hele sunon heen zat(en daarom vierkant was bovenaan) en dan naar 6 mm rond.

Ik heb hem op een Thermoengine zitten. Ik moest wel de hoekjes uit het airflow framepje vijlen (zoals aangegeven)
Afbeeldingslocatie: http://selachii.xcl-clan.com/fanadapter.jpg

edit:

hij is zeker niet te zwaar geworden voor de socket :)

...gamen blijft leuk...

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-02 19:45

Mary Wana

keyboard nut

ik wil ook zo een hebbe :P ik heb wel een 60hp maar de herrie!! ieeekk !! >:)

en delta 80hp hebbik ook ergens liggen >:) maar ik denk dat ik er een sunon of coolermaster fan opdoe :) die zijn veiliger :P

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Op woensdag 19 september 2001 08:13 schreef funkflex het volgende:
ik wil ook zo een hebbe :P ik heb wel een 60hp maar de herrie!! ieeekk !! >:)

en delta 80hp hebbik ook ergens liggen >:) maar ik denk dat ik er een sunon of coolermaster fan opdoe :) die zijn veiliger :P
Ik heb een Spire 5p53b3. Dit is een koeler die kompleet uit koper is. koelt prima.

Maar met zo'n Swiftkill nog wat beter uiteraard.

Even wat gegevens: de fan op koeler zelf is een 6x6 fan met 4500 rp/m, airflow 15.10 cfm, 29.0 dBA. Als ik er nu b.v. een YS-Tech FD1281253B-2A eropzet, ziet het er alsvolgt uit 2000 rp/m, 30 cfm, 23 dBA. Dus 2x zoveel lucht met 6 dBA minder :)

Verwijderd

Excuses voor het ophalen van dit redelijk gedateerde topic.

Ik wil deze swiftkill ook graag kopen alleen ik kan niet op de site van www.breetcomputers.nl komen. Bestaat dit bedrijf niet meer?? Weet iemand misschien waar ik deze fanadaptor vandaan kan halen. Misschien kunnen we een inkoopactie starten bij een duits bedrijf ofzo....... als er animo voor is natuurlijk.

Ik heb er ook aan gedacht om er eentje zelf te maken, maar dit is veel makkelijker.

Alvast bedankt.

[edit]
Ok ik kan nu wel op site komen alleen ze verkopen de fanadaptors niet meer :'(

Verwijderd

Ze hebben die fanadapters niet meer bij Breet. Uitverkocht...
Ik heb er nog wel 1tje liggen trouwens (Hint)

ICQ 64807948...

Verwijderd

Ik heb geen ICQ (op dit moment) zit namelijk op mijn werk. Mail anders even op m.boon@mbweb.nu of zal ik jou mailen???

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Breetcomputers is Dicht bestaat niet meer....
Adapter heb ik ook koel iets beter met 80mm maar is wel stukken stiller.

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Verwijderd

Het gaat mij voornamelijk om het geluid. Koelen doet mijn HSF nu ook wel goed. TB1000, Alpha PAL6035 met Delta 60MP wordt maximaal 45 graden stressed.

Ik zat te denken om er dan een PAPST fan op te zetten. Ik lees de laatste tijd goede berichten over deze fan.

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:27

Cheezus

Luiaard

Op dinsdag 18 september 2001 15:30 schreef Selachii het volgende:
Ik had er ook een zelf gemaakt(blik) uiteindelijk heb ik ook deze besteld om te vergelijken. Uiteindelijke was de swiftkill iets beter (+/- 2 graden verschil) Dit komt waarschijnlijk omdat mijn eigen fanadapter om de hele sunon heen zat(en daarom vierkant was bovenaan) en dan naar 6 mm rond.

Ik heb hem op een Thermoengine zitten. Ik moest wel de hoekjes uit het airflow framepje vijlen (zoals aangegeven)
[afbeelding]

edit:

hij is zeker niet te zwaar geworden voor de socket :)
Ik heb precies hetzelfde :) .. maar dat airflow framepje heeft helemaal geen nut dus heb ik de er gewoon tussenuit gelaten :)

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:56

Epsilon

Even wat gegevens: de fan op koeler zelf is een 6x6 fan met 4500 rp/m, airflow 15.10 cfm, 29.0 dBA. Als ik er nu b.v. een YS-Tech FD1281253B-2A eropzet, ziet het er alsvolgt uit 2000 rp/m, 30 cfm, 23 dBA. Dus 2x zoveel lucht met 6 dBA minder :)
dit is niet helemaal waar, want die koeler kan veel minder druk leveren, en daarom zal je die 30cfm nooit halen. Dat valt enorm naar beneden als het een lage rpm fan is.

uiteindelijk zal er nog 10cfm overblijven, en dat zal ongeveer het zelfde zijn als met die 60mm fan op 4500rpm.
Alleen wel 6dba minder (4x zo stil) :)

Verwijderd

Kijk aan.

Heb ik nog een vraagje:
Wat is de beste 80mm koeler in vergelijking met de Delta 60MP. De koeler mag zeker niet meer geluid maken. Hetzelfde aantal CFM maakt niet zo veel uit.

Waar kom je dan op uit PAPST? Enermax? Ik zou graag wat ervaringen horen van mensen die dit ook gedaan hebben. Alvast bedankt.

Verwijderd

Op maandag 12 november 2001 13:55 schreef epsilon het volgende:
Alleen wel 6dba minder (4x zo stil) :)
Dat is dus 2x zo stil >:)

• Leipo
  • Niet online
Op maandag 12 november 2001 15:24 schreef Nebuchadnezzar het volgende:

[..]

Dat is dus 2x zo stil >:)
nee hoor: is echt 4* zo stil..

van 6 naar 3 is een halvering van het geluid dus 50%
dan weer 3db eraf is dus weer de helft dus de helft van 50% is 25% oftewel 4* zo stil

Verwijderd

Oeps, mijn excuses... nu ik het zo teruglees, was ik niet helemaal wakker, je hebt gelijk :z

• Leipo
  • Niet online
excuses aanvaard :).. het klonk wel aannemelijk omdat het natuurlijk 2 keer een halvering is :)

• BadMotha
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

heb net zo'n geval bij www.regenboog.net besteld.
dus als je ze nog zoekt..

heb hem nog niet binnen b.t.w.,
vorige week woensdag besteld.
(is nu zondag..)

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

Verwijderd

kijk eens bij:

www.freezinghardware.nl

iets van 13 euro daar ofzo
Pagina: 1