PS3 of xbox360 horror titel voor 13 jarige

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bzuidgeest
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-07 10:02
Ja dit is echt een vraag voor recommendation voor de oudere generaties consoles. Ik heb het zelf opgegeven met die nieuwe en vermaak mij daar prima mee bij tijd en wijlen.

Ik zoek een titel voor een 13 jarige nichtje uit Italië op bezoek voor een weekje bij mijn vader en moeder. Dat af en toe bij mij komt gamen. Kind is weg van horror. Batman Arkham asylum is duidelijk een correcte setting, donker en zo. Maar eigenlijk veel te complex voor kinderen die Engels niet goed beheersen en niet zo lineair. Dus geen echt succes

Ik zoek iets dat duister is, mijn of meer duidelijk de richting uitstippelt, zodat ze zelfstandig kunnen spelen. Paar goede schrik momenten wellicht, maar geen ongenuanceerd slachthuis. Ze moet terug naar haar moeder zonder psychische schade :)

Suggesties?

Hanlon's razor: "Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity."

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

De meeste horror games hebben al snel een PEGI 16 of 18 rating. Wat vinden haar ouders een goed idee?
Batman Arkham asylum valt volgens mij meer onder "fear" dan echt horror.

[ Voor 46% gewijzigd door Bor op 30-06-2025 20:40 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bzuidgeest
Haar ouders laten haar ook naar zombie films kijken e.d.

Het is voor mij belangrijker dat het makkelijk casual in te stappen is omdat ze maar kort bij ons is.

Ik zeg doe suggesties en dan kijk ik wel.

Hanlon's razor: "Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwibox
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 13:05
PS3 eigenaar hier

Nu zie ik Batman persoonlijk niet als horror title, want dan mag je ook games als Fallout, uncharted 1 en nog veel er onder gaan scharen.

Horror denk ik aan:

Dead space 1 en 2
Fear (fps, meerdere games stuk of 4?)
Resident evil (niet zelf gespeeld)

Mi dus niet echt horror maar ook zeker een aanrader: the last of us deel 1 (ja die was er ook al voor de ps3)

Fear en vooral dead space kan ik van harte aanraden, beide games die destijds innovatief en grensverleggend waren. Zeker dead space is een must play: onwijs goede sfeer, verhaal, prima graphics en de jumpscares zijn beroemd en berucht)

En tja allemaal 16+ natuurlijk, maar ik zou liever hebben dat ze met 13 jaar dead space spelen, dan 8 uur per dag als zombi tiktokken...

---- edit ----
Maar ik las dat het de bedoeling is dat ze ook nog kan slapen 's nachts.. nou allemaal wat milder mag zou ik beginnen met the last of us ;)

Maar indien ze van het niveau van de SAW films is zou ik toch serieus dead space overwegen, tis namelijk ook gewoon een erg goede game en de sfeer maakt veel goed ook als je het verhaal niet helemaal volgt.

Echt games waar je zo instapt (dan lees ik casual gaming) ken ik eerlijk gezegd niet echt. Nintendo heeft daar wel het e.e.a voor op de switch zoals Luigi's Mansion. Maar das leuker met multiplayer en is voor de jonge zombifilm fan wellicht een beetje saai.

Sommige games kan je wel met IT ondertiteling instellen, zoals de meeste first party zoals the last of us.

[ Voor 66% gewijzigd door kwibox op 30-06-2025 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bzuidgeest
Nee, batman is strikt genomen geen horror titel. Maar het is donker en duister en tegelijk nog enigszins "family". Helaas heeft het ook een hoop "mechanics" om te leren, dus niet echt casual.

Misschien is het simpler om te zeggen dat ze geen interesse meer heeft in "the blob" en andere kleurrijke, vrolijke spelletjes. En volgens haar moeder kan ze een hoop hebben.

Dead space heb ik liggen voor de 360, fear voor 360 en ps3. Die laatste ken ik nog van de PC en zou wellicht een goede kandidaat zijn. Dead space hem ik nog nooit gespeeld. Ik sleep veel meer uit de kringloop winkels dan ik ooit kan spelen.

Er is een reden dat ik de vraag hier stel, het is een moeilijke :). Eigenlijk zou ik het liefst zien dat ze zich bij vrolijke kinderspelletjes hield, maar ja, dat boeit niet meer bij haar en dat spreekt ook uit de boekkeuzes en zo.
Dus je zoekt een titel met een paar scares die tegelijker tijd niet volledig mindless op zo veel mogelijk ellende doorschiet. Iets waar waarschijnlijk net geen markt voor is :)

[ Voor 3% gewijzigd door bzuidgeest op 01-07-2025 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabr1e7
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Dead Space is echt een aanrader, vooral de eerste... zware broekpeop momenten van gehad! Enge necromorphs die uit het plafond knallen, supersnelle voetstappen ergens langs de muur of achter je. Dooie necromorphs op de grond maar die zijn toch niet dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKay
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Zou Alan Wake wat voor haar kunnen zijn?
Pagina: 1