Pegasus spam mail

Pagina: 1
Acties:
  • 400 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack_s
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 01-07 09:35
Dag iedereen eerder vandaag kreeg ik een mail binnen van mezelf dat zij dat ik gehackt ben door Pegasus spyware, na een beetje zoeken ben ik erachter gekomen dat ik niet de enige met dit probleem.
Ik heb persoonlijk de mail verwijderd maar de tekst was bijna volledig hetzelfde als van dit persoon: Spam mail
Maar ik heb wel een paar vragen of mensen mij meer zouden kunnen inlichten over pegasus, en of mensen daar veel intrappen.
En of mensen nog wat meer tips hebben om dit soort scams te voorkomen.

Met vriendelijke groet Jack!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack_s
Ik ben ook helemaal niet bang hiervoor sinds ik niets raars heb lopen doen, en omdat ik niet het eerste persoon ben die dit overkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:01

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dit is een eeuwigoud mailtje, elk jaar probeert er weer een nieuwe groep/persoon weer hengel uit te werpen in de hoop dat er wat mensen intrappen. En ze maken kleine variaties in de tekst met wat software/termen die dan actueel zijn (zoals Pegasus), maar per saldo nog steeds dezelfde onzin in de hoop van elk 1000 verstuurde, er 1 intrapt.

Meeste mailclients met spamfilter pakken deze er automatisch uit, negeren en gewoon doorgaan.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack_s
Ja inderdaad SinergyX vond deze video erover ook erg behulpzaam YouTube: Pegasus Spyware Scam Email, Quickly Explained (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
jack_s schreef op maandag 30 juni 2025 @ 13:49:

En of mensen nog wat meer tips hebben om dit soort scams te voorkomen.
Gewoon hetzelfde wat je nu doet. Mail negeren en weggooien, evt melden als spam/phishing/junk mail en verder gaan met je leven.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Sorry voor de AI slob onderaan. Maar wel zo simpel om het antwoord op je vraag te geven.

"paar vragen of mensen mij meer zouden kunnen inlichten over pegasus,"

Let wel pegasus spyware "kopen" van de NSO group in Israël is duur..... heel duur.

"Er zijn ook eenmalige kosten voor installatie en toegang tot apparaten, zoals $500.000 voor installatie en $650.000 voor toegang tot 10 Android of 10 iPhone apparaten"

Een script kiddie zal dit dan ook NOOIT kunnen betalen om "mensen" te hacken.

En soms lekken dit soort tools uit maar dat is voor zover ik weet nog niet gebeurd met de pegasus spyware.

Hier begint de AI uitleg wat is pegasus spyware:

Pegasus is een geavanceerde spionage-software, of spyware, ontwikkeld door het Israëlische bedrijf NSO Group. Het is ontworpen om smartphones, zowel iOS als Android, onopvallend te infecteren en op afstand toegang te krijgen tot persoonlijke gegevens en functies van het apparaat.

Hier is een meer gedetailleerde uitleg:

Doel:
Pegasus is oorspronkelijk bedoeld voor overheden en wetshandhavingsinstanties om criminele en terroristische activiteiten te bestrijden. Echter, het is ook gebruikt om journalisten, activisten en politici te bespioneren, wat tot veel controverse heeft geleid.

Infectie:
Pegasus kan een telefoon infecteren via een "zero-click exploit", wat betekent dat de installatie geen interactie van de gebruiker vereist. Het kan bijvoorbeeld worden geïnfiltreerd via een gemiste iMessage, zonder dat de gebruiker iets hoeft te doen.

Functies:
Eenmaal geïnstalleerd, kan Pegasus een breed scala aan gegevens stelen, waaronder:
Berichten (SMS, e-mails, chats)
Telefoongesprekken
Contacten, foto's, locatiegegevens
Wachtwoorden en andere login-gegevens
Toegang tot de microfoon en camera, waardoor het apparaat een spionagetool wordt

Detectie:
Pegasus is moeilijk te detecteren en te verwijderen. Hoewel er detectietools bestaan, kan het lastig zijn om zeker te weten of een apparaat is geïnfecteerd.

In essentie is Pegasus een krachtig en heimelijk spionage-instrument dat, indien misbruikt, ernstige gevolgen kan hebben voor individuen en hun privacy.

AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:34

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dit is dubbel met Jazzy in "Spyware Pegasus" en daar past het beter ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.