bestellen op apple.com (afhalen winkel USA) lukt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 728 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendio
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Komende week vertrekken we op vakantie naar de USA. Vrijdag is onze dochter jarig, en voor haar verjaardag wil ik een ipad kopen, deze (gratis) laten graveren met haar naam, datum en plaats, en ophalen in een apple store waar we dan zijn (new york). Bestellen op apple.com lukt echter niet, omdat ik een usa-telefoonnummer in moet voeren. Bij bestellen op apple.nl, kan ik hem niet in een apple store in de USA laten afleveren..
Iemand een idee hoe dit wel voor elkaar te krijgen?
dank!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:14

sanzut

It's always christmas time

Voer het telefoonnummer van je hotel in? Ze gaan je waarschijnlijk toch nooit bellen over deze bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendio
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
dank voor het meedenken.
apple geeft aan: We’ll email you a receipt and send order updates to your mobile phone via SMS or iMessage. Moet dus ook berichten kunnen ontvangen met updates.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bramassendorp
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:31
En je zal er een andere lader voor moeten kopen, vermoedelijk (import) belasting betalen, leuk idee.. maar niet gewoon makkelijker het ding in nederland te kopen?

Afgezien van dat, volgens mij bestaan er wel online sms boxen, kost wel wat, of het betrouwbaar is geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15-07 06:44
Bij in elk geval Surfshark (VPN provider) kun je een ‘virtueel telefoonnummer’ krijgen, zie klik.

Kan me voorstellen dat dat elders ook word aangeboden zonder vpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik bestel regelmatig in de VS, voor als ik er ben.
En kan altijd gewoon met mijn Nederlandse ID daar bestellen, krijg de bevestigingen per mail en de sms om op te halen gewoon op mijn Nederlandse nummer.

Edit: Ah dit lijkt gewijzigd, ik moet nu idd een Amerikaans nummer opgeven zie ik.

[ Voor 17% gewijzigd door Donstil op 29-06-2025 21:35 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gti2050
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 21:58
Je kan via Airalo een eSIM aanschaffen met een Amerikaans nummer.
https://www.airalo.com/global-esim/discover%2B-7days-1gb. Met kortingscode MK15 krijg je nog eens 15% korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:11
bramassendorp schreef op zondag 29 juni 2025 @ 21:19:
En je zal er een andere lader voor moeten kopen, vermoedelijk (import) belasting betalen, leuk idee.. maar niet gewoon makkelijker het ding in nederland te kopen?
Mwah, een USB-C lader is er wellicht al, dus goede kans dat er geen andere lader voor gekocht hoeft te worden. En importbelasting is pas vanaf €430/persoon, dus een reguliere iPad met 256GB geheugen valt daar al onder (en zelfs als daarboven, als je met drie personen terugkomt kan ik mij voorstellen dat de limiet op 3 x €430 ligt - maar weet dat niet zeker).

En ik kan mij best voorstellen dat het als verrassing best goed werkt: door New York lopen, Apple Store binnenlopen en daar verrassen met een gepersonaliseerde iPad. Ja, in Nederland kopen is makkelijker, maar snap TS hier ook wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
vanaalten schreef op maandag 30 juni 2025 @ 09:05:
[...]

Mwah, een USB-C lader is er wellicht al, dus goede kans dat er geen andere lader voor gekocht hoeft te worden. En importbelasting is pas vanaf €430/persoon, dus een reguliere iPad met 256GB geheugen valt daar al onder (en zelfs als daarboven, als je met drie personen terugkomt kan ik mij voorstellen dat de limiet op 3 x €430 ligt - maar weet dat niet zeker).
Het limiet is voor €430,- per persoon, je mag dus niet een iPad Pro van €1200,- meenemen als Persoon 1 en dan als persoon 2 en 3 niets. Daar hebben ze wel over nagedacht :P .

Wat ook nog goed is om te weten, al heeft de TS daar geen last van.
Als je een product meeneemt van €431+ moet je over het hele bedrag btw/invoerrechten betalen, niet over die ene euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Gti2050 schreef op maandag 30 juni 2025 @ 08:33:
Je kan via Airalo een eSIM aanschaffen met een Amerikaans nummer.
https://www.airalo.com/global-esim/discover%2B-7days-1gb. Met kortingscode MK15 krijg je nog eens 15% korting.
Ik doe dat de laatste jaren altijd, alleen het nummer wordt pas actief als de sim voor het eerst met het netwerk daar contact maakt, je kunt het wel hier afsluiten maar je nummer is dus nog niet bruikbaar als de TS in Nederland alvast wil bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:19
Datum en plaats erop laten zetten en boven de 430 gaat wel een uitdaging worden im te importeren…. want je zet er letterlijk op wanneer gekocht en waar….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:29
Niet helemaal het onderwerp maar realiseer je dat je met personaliseren de iPad wel meteen waardeloos maakt. Inruilen of verkopen is dan heel lastig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dracula schreef op maandag 30 juni 2025 @ 10:48:
Datum en plaats erop laten zetten en boven de 430 gaat wel een uitdaging worden im te importeren…. want je zet er letterlijk op wanneer gekocht en waar….
Hoe vaak wordt er iemand uitgepikt omdat hij een ipad meeneemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Aangezien de discussie weer afdwaalt naar hoe je de invoerbelasting kunt ontduiken gaat dit topic op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.