Waarom altijd adres opgeven?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dilbert
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 08:30
Misschien niet helemaal het juiste topic, maar ik denk dat hier wel de meeste ervaringsdeskundigen aanwezig zijn.

Wat ik me al jaren afvraag: waarom moet je bij een oriënterend gesprek of een offerte-aanvraag altijd een adres opgeven? Dat lijkt me totaal irrelevant. Vrijstaand of appartement, wel of geen lift, dat zijn natuurlijk wel relevante gegevens ivm montage, levering etc. Maar ik vermoed dat ze de waarde van de woning willen weten en de offerte daarop afstemmen. Of ben ik de enige die zo wantrouwend is? :)

[ Voor 12% gewijzigd door Dilbert op 29-06-2025 19:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:17
Wat voor gesprek hebben we het hier over?

Ik had afgelopen vrijdag een gesprek met een zonwering boer. Die wilde ook mijn adres hebben. Was iig om te kijken of ze wel leverden in mijn stad

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13:58
zodat ze je huis op google maps kunnen opzoeken en kunnen zien of het bereikbaar is, in het gebeid waar ze werken, of er wel een steiger naast het huis past etc.
En heel misschien, omdat op de offerte een adres moet staan om het naar je toe te sturen? Zodat het adres ook op de factuur kunt en je het kunt gebruiken om subsidie aan te vragen, noem maar eens wat.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dilbert
Dit alles lijkt me pas relevant als je daadwerkelijk tot aankoop overgaat. Afgelopen weken zijn we bij enkele keukenboeren geweest om te kijken wat de mogelijkheden zijn en aan welke prijs we moeten denken. De eerste vraag die ze stellen: wat is het adres? Idem voor online offertes. Ik vind het echt onzin. Het maakt echt niet uit of die keuken in Blaricum wordt geplaatst of in Moerwijk. De laatste keukenboer zocht het adres meteen online op. Waarom?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dilbert
No Hands schreef op zondag 29 juni 2025 @ 19:38:
zodat ze je huis op google maps kunnen opzoeken en kunnen zien of het bereikbaar is, in het gebeid waar ze werken, of er wel een steiger naast het huis past etc.
En heel misschien, omdat op de offerte een adres moet staan om het naar je toe te sturen? Zodat het adres ook op de factuur kunt en je het kunt gebruiken om subsidie aan te vragen, noem maar eens wat.
In Nederland is niets onbereikbaar, alleen de Waddeneilanden misschien maar zelfs daar is het waarschijnlijk een kwestie van bijbetalen. Geen enkele offerte gaat tegenwoordig toch per post? Alles gaat via de mail. Ik blijf het echt heel vreemd vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:00

Kheos

FP ProMod
Dilbert schreef op zondag 29 juni 2025 @ 19:46:
Het maakt echt niet uit of die keuken in Blaricum wordt geplaatst of in Moerwijk. De laatste keukenboer zocht het adres meteen online op. Waarom?!
zodat ze weten of ze daar leveren?
zodat we weten hoever het is en dus hoeveel energiekosten ze gaan hebben, hoeveel tijd het hen gaat kosten...
Dilbert schreef op zondag 29 juni 2025 @ 19:11:
Of ben ik de enige die zo wantrouwend is? :)
ja

[ Voor 16% gewijzigd door Kheos op 29-06-2025 19:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geenwaarde
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 29-06 22:22
Aschtra schreef op zondag 29 juni 2025 @ 19:26:
Wat voor gesprek hebben we het hier over?

Ik had afgelopen vrijdag een gesprek met een zonwering boer. Die wilde ook mijn adres hebben. Was iig om te kijken of ze wel leverden in mijn stad
Ze hebben dan toch helemaal geen adres nodig? Kunnen ze toch ook prima nagaan wanneer je naam van de stad noemt?
Kheos schreef op zondag 29 juni 2025 @ 19:58:
[...]

zodat ze weten of ze daar leveren?
zodat we weten hoever het is en dus hoeveel energiekosten ze gaan hebben, hoeveel tijd het hen gaat kosten...

[...]

ja
Nee, ook ik ben zo wantrouwend, maar dan wel omdat ze het volledige adres niet altijd nodig zijn. Bii eerste oriënterend gesprek is het naar mijn ervaring voldoende om plaatsnaam te weten. Dan weten ze wel of ze er wel of niet kunnen leveren.

[ Voor 3% gewijzigd door geenwaarde op 29-06-2025 20:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Stel je vraagt een offerte op bij diverse aannemers voor een bepaald merkartikel, dan weet de monopolistische leverancier/distributeur dat jij de afnemer bent en is er geen prikkel om de prijs scherp te maken. Het concurrentiemechanisme wordt daarmee uitgeschakeld.

In 1999 was er de zaak Koop Tjuchem, waarbij aannemers onderling opdrachten verdeelden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• eelcootjuh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:38
9/10 keer omdat de offerte systemen op die manier zijn opgebouwd. Systemen laten je pas doorgaan nadat je een adres hebt ingevuld.

Vanuit HQ maken/leveren ze ERP/CRM/... systemen, en dan is het een set van velden die ingevuld moeten worden.

Dus, dat hebben ze vaak nodig om jouw offerte effectief te kunnen maken. Soms is het logisch en echt nodig, soms niet maar er valt weinig aan te doen (buiten een random adres op te geven).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
geenwaarde schreef op zondag 29 juni 2025 @ 20:12:
[...]

Ze hebben dan toch helemaal geen adres nodig? Kunnen ze toch ook prima nagaan wanneer je naam van de stad noemt?

[...]

Nee, ook ik ben zo wantrouwend. Bii eerste oriënterend gesprek is het naar mijn ervaring voldoende om plaatsnaam te weten. Dan weten ze wel of ze er wel of niet kunnen leveren.
ok, en dan hebben ze een bundel vragen zoals de plaatsnaam, of het vrijstaand is of niet, of er speciale parkeerregelingen zijn, of het een enkele richting straat is, op welke verdieping het is, hoe breed de straat is, of er een plaatsje in de buurt is waar ze kunnen parkeren, hoe makkelijk ze een steiger tegen de gevel kunnen zetten, of ze makkelijk kunnen uitladen,...

of je geeft gewoon het adres en laat het hen zelf maar uitzoeken

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• No Hands
Of, en ik denk even buiten alle boekjes hier, je geeft ze een random ander adres en gaat verder met je leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwaarde
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 29-06 22:22
Kheos schreef op zondag 29 juni 2025 @ 20:22:
[...]

ok, en dan hebben ze een bundel vragen zoals de plaatsnaam, of het vrijstaand is of niet, of er speciale parkeerregelingen zijn, of het een enkele richting straat is, op welke verdieping het is, hoe breed de straat is, of er een plaatsje in de buurt is waar ze kunnen parkeren, hoe makkelijk ze een steiger tegen de gevel kunnen zetten, of ze makkelijk kunnen uitladen,...

Ja, maar dat vragen ze ook wanneer ze het adres weten. Tijdens mijn studententijd woonde ik in een flat, maar vroegen ze na straat en huisnummer altijd op welke etage het was. Net als parkeergelenheid en dergelijke wanneer ze de buurt niet kenden. Dus ook dan krijg je die vragen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:58

Reptile209

- gers -

Een adres maakt het ook makkelijk om de persoon of de offerte terug te vinden in een systeem. Mensen (zowel de klant als de medewerkers) maken makkelijker een fuck-up met 8-10 cijfers in een offertenummer dan in een postcode/huisnummer combi.

Je kunt natuurlijk vóór het vrijblijvende gesprek het privacystatement van het bedrijf doornemen, contact opnemen met de functionaris gegevensverwerking, enz. om te zien wat ze er allemaal mee doen. Of, als je nog meer tijd over hebt, laat twee personen (zelfde gender, just to be sure) los van elkaar hetzelfde offertegesprek voeren. Eentje met als adres een dure wijk en eentje in een mindere wijk. Dan kan je je hypothese testen dat het ze om de prijs te doen is.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
geenwaarde schreef op zondag 29 juni 2025 @ 20:12:
[...]

[...]

Nee, ook ik ben zo wantrouwend, maar dan wel omdat ze het volledige adres niet altijd nodig zijn. Bii eerste oriënterend gesprek is het naar mijn ervaring voldoende om plaatsnaam te weten. Dan weten ze wel of ze er wel of niet kunnen leveren.
Zeker. Dat gaf ik eerst ook. Hij vroeg daarna welke straat en die herkende hij. Hadden ze al meer geplaatst.
Niets mis mee toch? Niet zo zeuren.

Kan ik ook weer tegen hem gebruiken als ik het navraag in de buurtapp. Stel dat hij loog dan weet ik genoeg.

[ Voor 8% gewijzigd door Aschtra op 29-06-2025 21:43 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jmb66
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 08-07 07:45
Ik vul altijd standaard het huisnummer van de buren in.
Kan naast ons zijn of 12 huizen verderop, zolang de postcode klopt.
Ga ik over tot aankoop, geef ik het correcte huisnummer.
Mijn naam draai ik om of gebruik de eerste drie letters.
Telefoonnummer is standaard 06123456678
Ze mailen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfolkers
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13:18
jmb66 schreef op zondag 29 juni 2025 @ 21:47:
Ik vul altijd standaard het huisnummer van de buren in.
Kan naast ons zijn of 12 huizen verderop, zolang de postcode klopt.
Ga ik over tot aankoop, geef ik het correcte huisnummer.
Mijn naam draai ik om of gebruik de eerste drie letters.
Telefoonnummer is standaard 06123456678
Ze mailen maar.
Lullig voor de buren, maar ik doe het precies zo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dilbert
Aschtra schreef op zondag 29 juni 2025 @ 21:43:
[...]

Zeker. Dat gaf ik eerst ook. Hij vroeg daarna welke straat en die herkende hij. Hadden ze al meer geplaatst.
Niets mis mee toch? Niet zo zeuren.

Kan ik ook weer tegen hem gebruiken als ik het navraag in de buurtapp. Stel dat hij loog dan weet ik genoeg.
Waarom zeur ik? Ik stel gewoon een vraag. Elk bedrijf wil zo veel mogelijk geld verdienen. Ik vind het daarom echt niet zo onwaarschijnlijk dat ze het adres checken om in te schatten welke prijs ze kunnen geven. Misschien heeft het een zuiver administratieve reden zoals iemand al zei. Dat zou ook zeker een verklaring kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
Dilbert schreef op zondag 29 juni 2025 @ 22:01:
[...]

Waarom zeur ik? Ik stel gewoon een vraag. Elk bedrijf wil zo veel mogelijk geld verdienen. Ik vind het daarom echt niet zo onwaarschijnlijk dat ze het adres checken om in te schatten welke prijs ze kunnen geven. Misschien heeft het een zuiver administratieve reden zoals iemand al zei. Dat zou ook zeker een verklaring kunnen zijn.
Ok, stel dat ze daar 100% hun prijs op baseren (geen materiaal kosten, geen personeelskosten, voorrijdkosten, ...niks van dat alles).
Dan zijn er 2 opties: je vind het een goeie prijs en gaat er mee akkoord of je vindt het te duur en kijkt verder. Wat is dan precies het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-tje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:35
Keukenboer is simpel; ze vallen bijna allemaal onder dezelfde paraplu en blijven dan allemaal rond dezelfde prijs hangen qua eerste aanbod. Aan jou om die prijs omlaag te krijgen
Verzin anders gewoon een adres in de buurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:52

bert pit

asdasd

Als het een keukenboer betreft snap ik het wel. 50% kans dat de winkel waar je binnenstapt van Mandenmakers is. Misschien doen ze wel iets met die info.

Maar er is toch niets op tegen om een ander adres op te geven?

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
bert pit schreef op zondag 29 juni 2025 @ 22:42:
Als het een keukenboer betreft snap ik het wel. 50% kans dat de winkel waar je binnenstapt van Mandenmakers is. Misschien doen ze wel iets met die info.

Misschien dat ze andersom ook wat duidelijker kunnen zijn over wat er onder die groep valt, kunnen we die verder mijden :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

Twam schreef op zondag 29 juni 2025 @ 22:46:
[...]

Misschien dat ze andersom ook wat duidelijker kunnen zijn over wat er onder die groep valt, kunnen we die verder mijden :+
deze dus:
Bekende keukenlabels van De Mandemakers Groep (DMG):
Keuken Kampioen

Brugman Keukens & Badkamers

KeukenConcurrent

Tulp Keukens

Wooning Keukens en Badkamers

Küchen Direct

Ardi Keukens

New Signature (hoger segment)

Piet Klerkx (ook keukens naast meubels)

Sanitairwinkel (voor badkamers, maar valt ook onder DMG)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Blokker_1999

Full steam ahead

Neen

Een volwaardig adres is niet noodzakelijk voor het aanmaken van een offerte. Dat het helpt om de klant te identificeren, dat is mooi meegenomen maar is net geen vereiste voor die offerte en een vereiste om een adres op te geven gaat dan ook lijnrecht in tegen de privacy wetgeving en daar kan men je dus niet toe dwingen.

En met alle datalekken die we al gezien hebben zouden bedrijven toch echt voorzichtiger moeten worden met hoeveel data ze opvragen en bewaren.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
Maar bouwmarkten die postcodes en huisnummer vragen dan als je een schroevendraaier en een sifon afrekent, doen we daar wel aan mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:43
bert pit schreef op zondag 29 juni 2025 @ 22:42:

Precies dit, op de achtergrond kunnen ze dan de andere offerte en aantekeningen erbij halen.
Ik ben normaal ook niet zo wantrouwend maar de Mandenmakers groep is idd wel berucht. Blijkbaar ook enorm succesvol want mensen denken daar nog steeds een enorm goede deal te krijgen met de standaard toneelstukjes van overleggen met de manager voor een speciale prijs, nu snel tekenen want de prijs is alleen vandaag, etc.
Ben jaren geleden bij Bemmel & Kroon geweest, die van alles tegen de Mandemakers groep had. En vervolgens is dat ook gewoon overgenomen, blijkbaar doet geld je principes opzij zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
No Hands schreef op maandag 30 juni 2025 @ 07:15:
Maar bouwmarkten die postcodes en huisnummer vragen dan als je een schroevendraaier en een sifon afrekent, doen we daar wel aan mee?
Als ik het doe (vaak wel want wrm niet) Ze weten toch niet dat ik daar woon 5min nadat ik daar weg ben. Ze weten dat er iemand woont die daar recent een schroevendraaier heeft gekocht

Echt totaal niet boeiend

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Dat er een adres op een offerte moet staan is wettelijk vastgelegd.

https://ondernemersplein....tappenplan-offerte-maken/
Er zijn wel een aantal wettelijke eisen voor offertes.

Zorg dat u deze punten verwerkt in uw offerte:

uw bedrijfsgegevens
de gegevens van uw klant
de datum van uw offerte
het offertenummer
een samenvatting van de werkzaamheden
uw tarief of projectprijs
de geldigheidsduur van uw offerte
het recht op een aanbetaling tot 50% van het totaalbedrag
een verwijzing naar uw algemene voorwaarden

[ Voor 16% gewijzigd door Ernemmer op 30-06-2025 07:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Managelorian
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:13

Managelorian

“This is the workflow.”

Ik heb nog nooit gehad dat ze naar postcode en huisnummer vroegen. Wel alleen postcode.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hfolkers
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13:18
Daar zeg ik altijd vriendelijk 'nee, dank u'
Als ze perse iets in moeten vullen doen ze de postcode van de bouwmarkt maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaberOne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:30
Voor de mensen die een 'bepaalde' keukenboer aanhalen m.b.t. offertes op hetzelfde adres in verband met prijs vergelijk: Dit is incorrect

Alle CRM software daar is ingericht zodat elk keukenmerk enkel de klanten/offertes binnen dat merk kan inzien.

Waarom dan vragen om adresgegevens? Funda
De helft van de keukens wordt verkocht n.a.v. een verhuizing, en met de adresgegevens kunnen vaak nog foto's van het huis opgehaald worden zodat de verkoper een beter beeld heeft van de situatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
FaberOne schreef op maandag 30 juni 2025 @ 09:30:
Voor de mensen die een 'bepaalde' keukenboer aanhalen m.b.t. offertes op hetzelfde adres in verband met prijs vergelijk: Dit is incorrect

Alle CRM software daar is ingericht zodat elk keukenmerk enkel de klanten/offertes binnen dat merk kan inzien.
Hoe weet je dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
we werken met software; als het adres ingevoerd wordt door de klant, dan nemen we in alle stappen (t/m de factuur en het bedankt briefje) datzelfde adres mee.
Natuurlijk checken we het adres wel bij de klant, maar we hoeven het niet opnieuw in te voeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tillumen
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 09:59
Volgens mij schaalt de prijs ook mee met de kwaliteit van de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Dilbert schreef op zondag 29 juni 2025 @ 19:46:
Dit alles lijkt me pas relevant als je daadwerkelijk tot aankoop overgaat. Afgelopen weken zijn we bij enkele keukenboeren geweest om te kijken wat de mogelijkheden zijn en aan welke prijs we moeten denken. De eerste vraag die ze stellen: wat is het adres? Idem voor online offertes. Ik vind het echt onzin. Het maakt echt niet uit of die keuken in Blaricum wordt geplaatst of in Moerwijk. De laatste keukenboer zocht het adres meteen online op. Waarom?!
"Gratis" advies gesprekken kosten hun gewoon geld en tijd.

Om te voorkomen dat ze teveel spoken langs krijgen die later nooit iets meer van zich laten horen zal dit ongetwijfeld helpen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:25
Ernemmer schreef op maandag 30 juni 2025 @ 07:54:

<knip>
- klantgegevens
<einde knip>
Klantgegevens is een breed begrip. Lijkt mij dat in veel gevallen naam en contactgegevens meer dan genoeg zijn.

Als je echt je adres niet wil geven, kan je natuurlijk altijd zeggen dat je ergens nog niet woont, en dat je alleen de maten hebt en dan een ander contactadres doorgeven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jmb66
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 08-07 07:45
Standaart postcode 1012 GB nr. 7
Is postcode gebied van de wallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

Aschtra schreef op maandag 30 juni 2025 @ 07:54:
[...]

Als ik het doe (vaak wel want wrm niet) Ze weten toch niet dat ik daar woon 5min nadat ik daar weg ben. Ze weten dat er iemand woont die daar recent een schroevendraaier heeft gekocht

Echt totaal niet boeiend
De volgende keer dat je weer met hetzelfde rekeningnummer betaalt wordt dat gewoon op jouw account geboekt, zo wordt een compleet profiel opgebouwd. AH heeft wat dat betreft de beste marketing database van NL. Ze weten alles... we are doomed... >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Als bij de kassa aan mij gevraagd wordt "de cijfers" van de postcode te geven, overweeg ik wel ze in oplopende volgorde te geven. Dat is wel zo netjes. Helaas zijn het 4 verschillende ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schway
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
YakuzA schreef op maandag 30 juni 2025 @ 09:57:
[...]

"Gratis" advies gesprekken kosten hun gewoon geld en tijd.

Om te voorkomen dat ze teveel spoken langs krijgen die later nooit iets meer van zich laten horen zal dit ongetwijfeld helpen.
Gratis gesprekken calculeren ze gewoon in qua kosten.
Net als elke verkoper hebben ze een conversieratio. En die is nooit 100%.
Hoeveel van de binnenlopers leidt tot een verkoop.

Hun doel is dat percentage zo hoog mogelijk te maken. En alles wat niet tot een verkoop leidt hoort gewoon bij het vak. The cost of doing business. Hoort er bij en moet je je absoluut niet schuldig over voelen.

Gewoon lekker naar binnen lopen met de postcode van de buren en het telefoonnummer van die maat waar je mee wil fucken. Geniet van de koffie en appelflap en laat ze lekker jou inspireren en mee denken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Laatst online: 12:47
Tillumen schreef op maandag 30 juni 2025 @ 09:45:
Volgens mij schaalt de prijs ook mee met de kwaliteit van de buurt.
Aannames

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tillumen
Maar je denkt dat niet waar is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
Tillumen schreef op maandag 30 juni 2025 @ 19:59:
[...]

Maar je denkt dat niet waar is?
Ik ga liever op feiten af dan op aannames. Dat laatste komt vaak alleen maar een hoop gedonder van.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tillumen
DonJunior schreef op maandag 30 juni 2025 @ 20:40:
[...]

Ik ga liever op feiten af dan op aannames. Dat laatste komt vaak alleen maar een hoop gedonder van.
Ontwijk de vraag maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 11:07

Croga

The Unreasonable Man

Dilbert schreef op zondag 29 juni 2025 @ 19:53:
In Nederland is niets onbereikbaar, alleen de Waddeneilanden misschien maar zelfs daar is het waarschijnlijk een kwestie van bijbetalen. Geen enkele offerte gaat tegenwoordig toch per post? Alles gaat via de mail. Ik blijf het echt heel vreemd vinden.
Dat dacht onze verhuizer ook. Totdat ze met de vrachtwagen probeerden de straat in te rijden en er achter kwamen dat "bereikbaar" echt een heel relatieve term is.....
Ernemmer schreef op maandag 30 juni 2025 @ 07:54:

[...]
Ik zie in dat lijstje nergens staan dat het adres van de klant er op moet staan......

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 11:04
A4-tje schreef op zondag 29 juni 2025 @ 22:38:
Keukenboer is simpel; ze vallen bijna allemaal onder dezelfde paraplu en blijven dan allemaal rond dezelfde prijs hangen qua eerste aanbod. Aan jou om die prijs omlaag te krijgen
Verzin anders gewoon een adres in de buurt.
Nou... dat valt wel mee :) Er zijn zat kleinere keukenboeren die niet onder eenzelfde bedrijf vallen. Maar dat zijn meestal ook degene die niet veel schreeuwerige reclame maken. Daar zit toch echt wel verschil in.
jongetje schreef op maandag 30 juni 2025 @ 07:53:
[...]

Precies dit, op de achtergrond kunnen ze dan de andere offerte en aantekeningen erbij halen.
Ik ben normaal ook niet zo wantrouwend maar de Mandenmakers groep is idd wel berucht. Blijkbaar ook enorm succesvol want mensen denken daar nog steeds een enorm goede deal te krijgen met de standaard toneelstukjes van overleggen met de manager voor een speciale prijs, nu snel tekenen want de prijs is alleen vandaag, etc.
Dan pak je het niet goed aan. Als je weet wat je wil (dus welke apparatuur, kastjes, indeling en boel goed ingemeten) dan kan je redelijk vlot offertes vergelijken en aanvragen. Dan is het echt niet erg dat ze je adres hebben. Zelf doe ik met dat soort zaken maar een uitspraak "het moet de beste prijs zijn. Je krijgt maar één kans om de prijs in te leveren." Je kan altijd nog zeggen dat je bij wat andere winkels gaat kijken om te vergelijken.

Zo ooit gehad met onze eigen keuken. Totaal 4 of 5 keukenboeren gehad. Bij de eerste plaatselijke keukenboer / aannemer waar we zaten een nette complete prijs ontvangen. Die verkoper had ook geen zin in het onderhandelen over de prijs. De offerte die hij uitbracht was de prijs. Hij gaf zelfs het advies: kijk ook eens bij andere keukenboeren.

Vriendin had veel gehoord over een keukenboer net over de grens in Duitsland. Daar kregen we niet de keuken die we wilden en moest nog veel apart geregeld worden. Ikea was de volgende stop. Leuk maar niet zelf zetten kostte ongeveer 50% van de keuken. Geen goed idee voor ons destijds. Toen nog op voorspraak van vrienden bij een andere plaatselijke keukenboer geweest. Van te voren aangegeven: Dit moet er in aan apparatuur. Dit is de indeling. Ik heb een prijs van andere keukenboeren en je doet één keer een prijs. Daar toorn je niet aan.

Hij wilde het heel graag een keuken verkopen. Had voordat hij de offerte gaf het een en ander besproken met de bedrijfsleider. Dit was de prijs. Bij het weglopen zei hij nog anders moet ik met inkoop gaan praten als het niet goed is. Daarop gaf ik aan dat hij nu te laat was. Dit is de prijs. Bij het weglopen keek ik op de offerte: Inderdaad duurder dan de eerste.

Week later werd ik nog gebeld: En hoe was de prijs? Ik gaf aan dat hij het niet geworden was. vanwege de prijs. Hij gaf aan dat het mogelijk was om misschien iets te doen. Toen maar even gevraagd of ik de bedrijfsleider aan de telefoon mocht hebben. Die kreeg ik aan de telefoon. Aangegeven dat zijn werknemer niet goed naar de klanten luisterde. Dat de zaak erg veel geld en reputatie verliest. Zeker als de klant aangeeft: "één prijs en geen onderhandelingen". De bedrijfsleider was het met mij eens dat het niet netjes was.

De eerste keukenboer is het geworden. Een kleine plaatselijke keukenboer. Veel voordelen zoals pas betalen na het zetten, geen aanbetaling e.d.. Een keer extra inmeten voordat de keuken definitief besteld wordt. Pas de montage doen als de hele keuken in het magazijn aanwezig is en gecontroleerd is. Controle op het verleggen van de kabels en leidingen in de keuken als dat door derden is gedaan. Montage werd zeer netjes gedaan over meerdere dagen. Na iedere werkdag werd er netjes opgeruimd e.d.. Een opperman kwam het resultaat controleren of het voldeed aan hun eisen. Mogelijk was het niet de goedkoopste keukenboer. Maar geen gezeik gehad.

Eigenlijk pak ik alles zo met het huis aan: Eerst goed onderzoeken en bedenken wat we willen. Dan offertes aanvrageven. Je moet even wat voorwerk zelf doen, meer offerte opvragen bij verschillende bedrijven en standvastig zijn. En niet alleen naar de "bekende" winkels / merken gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:28

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
BK > wonen

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Ik geef direct antwoord op je vraag, namelijk dat ik niet afga op aannames maar liever op feiten. Daarmee zeg indirect ik dus ook dat ik geen antwoord zal geven op jouw 'vraag' omdat jij een ongefundeerde aanname doet.

Overigens het feit dat je dergelijke dingen roept zonder enige onderbouwing is echt niet okee.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaki
  • Registratie: Februari 2025
  • Niet online
Kheos schreef op zondag 29 juni 2025 @ 20:22:
[...]

Lees: oriënterend gesprek/offerte! Moet de 1e keukenboer nog tegenkomen die zegt: 3e verdieping is te hoog en als er geen parkeerplaats voor de deur is, komen we helemaal niet!
Pagina: 1