Ik wil me voorbereiden op een gesprek met een verkoper (een bedrijf dat Solaredge installeert) over thuisbatterij. De verkoper gaat natuurljk allerlei voordelen van Solaredge benoemen. Ik wil wat sterker staan om bepaalde argumenten te nuanceren.
Ik overweeg dus een 5kWh batterij te plaatsen, om mijn zelfverbruik te verhogen (nu rond 40-45%).
Ik heb nu 7600Wp zonnepanelen en een hybride 5kVA omvormer SE5000H.
Logische keuze zou zijn om voor een 48V batterij van Solaredge te gaan.
Technisch de betere optie, want minder DC/AC verliezen, 1 geïntegreerd EMS, alle monitoring geïntegreerd in 1 app.
Maar de prijs zal ook navenant duurder zijn dan een batterij van een ander merk, en al zeker tov een pluginbatterij.
Welke argumenten ten voordele van een Solaredge batterij zijn écht doorslaggevend , welke klinken alleen maar goed?
Hoeveel mag die solaredgebatterij duurder zijn dan een pluginbatterij om de nadelen van plugin te compenseren?
Ter info, ik woon in België, heb een EV thuislader, geen warmtepomp.
1 fase.
Ik overweeg dus een 5kWh batterij te plaatsen, om mijn zelfverbruik te verhogen (nu rond 40-45%).
Ik heb nu 7600Wp zonnepanelen en een hybride 5kVA omvormer SE5000H.
Logische keuze zou zijn om voor een 48V batterij van Solaredge te gaan.
Technisch de betere optie, want minder DC/AC verliezen, 1 geïntegreerd EMS, alle monitoring geïntegreerd in 1 app.
Maar de prijs zal ook navenant duurder zijn dan een batterij van een ander merk, en al zeker tov een pluginbatterij.
Welke argumenten ten voordele van een Solaredge batterij zijn écht doorslaggevend , welke klinken alleen maar goed?
Hoeveel mag die solaredgebatterij duurder zijn dan een pluginbatterij om de nadelen van plugin te compenseren?
Ter info, ik woon in België, heb een EV thuislader, geen warmtepomp.
1 fase.