Earc en zijn uitdagingen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canon23
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-07 07:26

Canon23

>>MY<< world

Topicstarter
Hi

Mijn setup is recent verandert.
Oud:
tv Sony 55xf9005
marantz sr6014
Gekoppeld met een 3mtr hdmi ultra highspeed kabel

Nieuw
tcl 75c809
marantz sr6014
gekoppeld met een 5mtr hdmi ultra highspeed kabel

In de oude situatie geen problemen met de arc (sony ondersteunde geen earc). Geluid van de tv werd netjes afgespeeld door de marantz en we konden de tv remote gebruiken voor de volume regeling en het aan/ uit zetten van alles. Aka hdmi cec werkte prima.

In de nieuwe situatie. Hdmi instellingen op de marantz ongewijzigd. Tv op arc gezet, hdmi cec aangezet.
Geen geluid....Trek ik de hdmi kabel los en plug ik hem terug in dan herkent de tv dat er een kabel is aangesloten, maar ik krijg met geen mogelijkheid het geluid van de tv via de speakers spelende.
Heb een google tv streamer aan de marantz hangen en als ik dan dolby vision/ hdr10 content afspeel, dan spingt de tv wel op hdr of dv. Dus de kabel lijkt op dat vlak gewoon te werken ?!?

Is het de kabel ? ( deze https://www.karwei.nl/ass...peed-8k-5-meter/p/B272210 ) of mis ik iets?

Zelf al geprobeerd. Stroom er compleet af en boot sequence advies online gevolgd. 10x de menus nagelopen en online gezocht naar instellingen c809/ c755 maar geen succes.

1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik heb een simpel media center waar ik geen specifieke instellingen heb, en gemiddeld 1x per jaar faalt de HDMI ARC (geen eARC). De oplossing: De handel compleet resetten en het werkt direct weer. En dan is er dus geen enkele instelling veranderd, maar blijkbaar klopt er intern iets niet meer. Geen flauw idee natuurlijk of dat bij jou ook de oplossing zou zijn, maar je kan het allicht proberen.