In het kort is mijn 433MHz opstelling in huis:
1 PRi + Arduino RFLink met Domoticz voor het ontvangen van wat thermometers in huis, dit draait al 6 jaar.
Daar is recent bijgekomen:
1x KAKU stopcontact-onvanger, deze schakelt de granny-charger van de auto in/uit op basis van tijdstip en teruglevering zonnestroom. Dit draait prima.
Daarna kwam er bij:
Een set van 3 stopcontact-ontvangers en 1 afstandsbediening (3-kanaals).
Met 2 ontvangers op knop 1 van de afstandsbediening schakel ik de ledstrips in 2 vitrine kasten aan/uit. Dit werkt prima.
Nu heb ik met een overgebleven ledstrip een staande lamp gemaakt, die wil ik nu ook schakelen met de afstandsbediening, knop 2.
Koppelen werkt, ik bedien hem met de afstandsbediening
Maar ook de RFLink auto-lader cyclus, hij staat nu (overdag, zonnestroom) ook aan
Wat heb ik gedaan:
Met de afstandsbediening knop 2 zet ik niet de auto-lader aan/uit.
In Domoticz kan ik de auto-lader handmatig aan/uitzetten, en dit bedient ook de lamp.
Gisteravond lange tijd de RFLink uitgetrokken gelaten, lamp ging niet aan.
Zelf de lamp aangezet, die bleef tot 22:30 prima aan. Ik heb hem uit gezet
Vanochtend om 09:30 beneden... lamp aan (en wanneer ik hem aan zet springt hij na een paar tellen weer aan vanwege de RFLink auto-lader.
Wat is hier aan de hand / wat doe ik verkeerd / oplossing?
1 PRi + Arduino RFLink met Domoticz voor het ontvangen van wat thermometers in huis, dit draait al 6 jaar.
Daar is recent bijgekomen:
1x KAKU stopcontact-onvanger, deze schakelt de granny-charger van de auto in/uit op basis van tijdstip en teruglevering zonnestroom. Dit draait prima.
Daarna kwam er bij:
Een set van 3 stopcontact-ontvangers en 1 afstandsbediening (3-kanaals).
Met 2 ontvangers op knop 1 van de afstandsbediening schakel ik de ledstrips in 2 vitrine kasten aan/uit. Dit werkt prima.
Nu heb ik met een overgebleven ledstrip een staande lamp gemaakt, die wil ik nu ook schakelen met de afstandsbediening, knop 2.
Koppelen werkt, ik bedien hem met de afstandsbediening

Maar ook de RFLink auto-lader cyclus, hij staat nu (overdag, zonnestroom) ook aan

Wat heb ik gedaan:
- KAKU ontvanger uit getrokken
- RFLink uitgetrokken (stroom + usb-kabel; geen nieuw aan-signaal in de lucht om te koppelen
)
- Ontvanger ingestoken, "alle-uit knop" om alle zenders te vergeten
- Ontvanger opnieuw uit/ongestoken en op de aan-knop 2 gedrukt om te koppelen
Met de afstandsbediening knop 2 zet ik niet de auto-lader aan/uit.
In Domoticz kan ik de auto-lader handmatig aan/uitzetten, en dit bedient ook de lamp.
Gisteravond lange tijd de RFLink uitgetrokken gelaten, lamp ging niet aan.
Zelf de lamp aangezet, die bleef tot 22:30 prima aan. Ik heb hem uit gezet
Vanochtend om 09:30 beneden... lamp aan (en wanneer ik hem aan zet springt hij na een paar tellen weer aan vanwege de RFLink auto-lader.
Wat is hier aan de hand / wat doe ik verkeerd / oplossing?
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,