Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
In het kort is mijn 433MHz opstelling in huis:

1 PRi + Arduino RFLink met Domoticz voor het ontvangen van wat thermometers in huis, dit draait al 6 jaar.

Daar is recent bijgekomen:

1x KAKU stopcontact-onvanger, deze schakelt de granny-charger van de auto in/uit op basis van tijdstip en teruglevering zonnestroom. Dit draait prima.

Daarna kwam er bij:
Een set van 3 stopcontact-ontvangers en 1 afstandsbediening (3-kanaals).
Met 2 ontvangers op knop 1 van de afstandsbediening schakel ik de ledstrips in 2 vitrine kasten aan/uit. Dit werkt prima.

Nu heb ik met een overgebleven ledstrip een staande lamp gemaakt, die wil ik nu ook schakelen met de afstandsbediening, knop 2.

Koppelen werkt, ik bedien hem met de afstandsbediening *O*
Maar ook de RFLink auto-lader cyclus, hij staat nu (overdag, zonnestroom) ook aan -O-

Wat heb ik gedaan:
  1. KAKU ontvanger uit getrokken
  2. RFLink uitgetrokken (stroom + usb-kabel; geen nieuw aan-signaal in de lucht om te koppelen ;) )
  3. Ontvanger ingestoken, "alle-uit knop" om alle zenders te vergeten
  4. Ontvanger opnieuw uit/ongestoken en op de aan-knop 2 gedrukt om te koppelen
Dit heb ik nu al 3x gedaan, maar het gedrag blijft dat hij aan schakelt wanneer de auto-lader aangestuurd wordt blijft.
Met de afstandsbediening knop 2 zet ik niet de auto-lader aan/uit.
In Domoticz kan ik de auto-lader handmatig aan/uitzetten, en dit bedient ook de lamp.

Gisteravond lange tijd de RFLink uitgetrokken gelaten, lamp ging niet aan.
Zelf de lamp aangezet, die bleef tot 22:30 prima aan. Ik heb hem uit gezet
Vanochtend om 09:30 beneden... lamp aan (en wanneer ik hem aan zet springt hij na een paar tellen weer aan vanwege de RFLink auto-lader.

Wat is hier aan de hand / wat doe ik verkeerd / oplossing?

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Nu online
Kickje, ik kom er echt niet uit waar het nu verkeerd gaat...

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:03
Even wild nadenkend, kan je de charger ontvanger koppelen aan een andere knop dan waar hij nu op reageert? Als je die op knop 3 zet, blijft dan de rest werken? Het lijkt alsof je RF link meegaat met de verkeerde knop, maar misschien komt dat doordat deze nooit ergens aan gekoppeld is, of zie ik dat verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:26
Kaku staat de eerste 6 sec nadat het onder spanning is gezet in pairing modus. Dat is erg onhandig.

Als die RF Link constant stuurt, zulle alle sockets dus daarop inleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Nu online
jeroen3 schreef op zondag 20 juli 2025 @ 21:12:
Kaku staat de eerste 6 sec nadat het onder spanning is gezet in pairing modus. Dat is erg onhandig.

Als die RF Link constant stuurt, zulle alle sockets dus daarop inleren.
Dat ondervang ik dus door tijdelijk even de RFLink uit te trekken ;)
Archer_VC10 schreef op zondag 20 juli 2025 @ 20:15:
Even wild nadenkend, kan je de charger ontvanger koppelen aan een andere knop dan waar hij nu op reageert? Als je die op knop 3 zet, blijft dan de rest werken? Het lijkt alsof je RF link meegaat met de verkeerde knop, maar misschien komt dat doordat deze nooit ergens aan gekoppeld is, of zie ik dat verkeerd.
Net even geprobeerd, als ik hem inleer op kanaal 3 van de afstandsbediening reageert hij wel goed.

Wat zou de kans zijn dat de RFLink en de afstandsbediening knop 2 hetzelfde kanaal gebruiken? Nouja 1:32e, is een verdomd kleine kans maar niet 0...

BThGvNeOA