Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:00
Beste,

Sinds kort in het bezit van een Osmo Action 4 action cam. Maar zodra ik de beelden instel op meer dan 1080P, krijg ik dikke artifacts, blijft het beeld stilstaan en is de video mislukt.

Initieel leek het mij een eenvoudige case, de sdcard kan het niet bijhouden.

Dus van een Sandisk Ultra microSDXC 128GB, naar een SanDisk Extreme micro SDXC 256GB U3 V30 A2 geupgrade.

Daarna bleven de problemen, en zelfs met een Lexar Professional 1066x MicroSD Geheugenkaart - 256GB lijkt het het probleem aan te houden. Terwijl deze zelfs op de recommended list staat.

Al gedaan :
- Diverse sd card upgrades
- Kaartje geformateerd op de camera zelf
- Kaartje van de recommended list

Symptomen
- Vanaf 2.7k en hoger grote artifacts in beeld, (zelfs bij clips van enkele seconde). Ik download de beelden van de sd cards, naar mijn desktop, en probeer ze met VLC af te spelen.
- Alleen 1080p werkt goed
- hyperlapse (in 4k) gaat wel goed
- Low resolution files werken wel goed..

Workstation details
- Core i7
- 32GB geheugen
- Samsung M2 ssd 1 TB

Screencapture
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HQBPlTe7QwdDRa-VGcVEXde3X1g=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uo2CSVIEkMn69W0kc9HXc7ra.jpg?f=fotoalbum_medium

Wat is hier aan de hand?

[ Voor 13% gewijzigd door _Apache_ op 29-06-2025 09:04 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-07 16:50

mjl

Ugh

Ergens inderdaad te lage bitrate, ik weet niet of die in de settings aan te passen zijn?

Als dat dan niet zo is lijkt het er op dat er ergens iets niet goed is in de camera, er raakt iets oververhit of een datalijn heeft een storing, kan je ‘m nog terugsturen en opnieuw bestellen of omruilen? Anders wordt het een gevalletje garantie.

-------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_
Heb even met de webwinkel overlegt, dit mag niet horen, hij gaat gewisseld worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Apache_
Na het vervangen van de Osmo was alles OK. :)