Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogers
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 09:02
Heeft iemand een tip voor een bluetooth tracker voor Android waar zowel de tracker als de telefoon alarm geeft als ze te ver uit elkaar gaan?
Het idee is dat ik die aan mijn sleutelbos hang en dan gewaarschuwd wordt als ik mijn telefoon of mijn sleutels verlies/vergeet.

Bij alle beschikbare trackers die ik vind geeft alleen de telefoon alarm. Ik had al vergeefs een Samsung tracker gekocht en was stom verbaast dat zo'n feature niet bestaat terwijl het technisch vrij simpel is.

Had 1 gevonden maar die is niet te koop hier.

Idealiter moet de tracker ook uit gezet kunnen worden geautomatiseerd (voor wanneer ik thuis ben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06:44

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Niet dat ik weet. Maar is dit niet een te complexe oplossing voor een simpel probleem? En een oplossing met nadelen want hoe ver is ver? Te kort lijkt me een recept voor valse alarmen. Te ver...Tja , als hij pas afgaat als je deur uit bent dan ga je ook niet meer bij je sleutels komen.

Leer het je zelf aan om ze bijvoorbeeld bij elkaar te bewaren. Maak er een bakje voor bij de deur. Of nog beter, plak gewoon een briefje op je deur.

Als miljarden mensen dit kunnen zonder tracker, dan kan jij het ook ;)

[ Voor 7% gewijzigd door RoamingZombie op 30-06-2025 08:26 ]

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rogers
Alarm bij verliezen signaal zou kunnen werken.

Ik zou er niet om vragen als het voor mijn persoonlijke omstandigheden niet handig was om te hebben. Plus voor diefstal kan het ook nuttig zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Rogers op 30-06-2025 13:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-07 18:36
Een low-tech oplossing is een touwtje.
Van je sleutelbos naar je telefoon.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wautah91
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-07 14:45
Een high tech oplossing is een slim slot.
Is je telefoon je sleutelbos

Mijn smarthome blog artikelen over: Thuisaccu | Dynamische energieprijzen | Watermeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:55
wautah91 schreef op maandag 30 juni 2025 @ 13:22:
Een high tech oplossing is een slim slot.
Is je telefoon je sleutelbos
Moet je alleen de tracker aan jezelf knopen omdat je anders misschien je telefoon vergeet :+
Jezelf vergeten zal niet zo snel gebeuren, dus is 1 alarmpje minder O-)

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:40
Een Samsung Smarttag zou toch moeten kunnen doen wat je zoekt?
In je telefoon zou je een routine moeten kunnen maken indien de afstand te groot wordt tussen telefoon en smarttag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogers
CappieL schreef op maandag 30 juni 2025 @ 13:31:
Een Samsung Smarttag zou toch moeten kunnen doen wat je zoekt?
In je telefoon zou je een routine moeten kunnen maken indien de afstand te groot wordt tussen telefoon en smarttag.
Lukte me niet om routines te maken met de smarttag. Je kan ook niet het alarm van de smart tag af laten gaan.

Plus voor samsung moet je altijd gps en bluetooth aan hebben en locatie delen met samsung, daar heb ik niet zo'n zin in voor iets dat alleen met bluetooth ook moet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:04
Rogers schreef op maandag 30 juni 2025 @ 13:36:
[...]

Lukte me niet om routines te maken met de smarttag. Je kan ook niet het alarm van de smart tag af laten gaan.

Plus voor samsung moet je altijd gps en bluetooth aan hebben en locatie delen met samsung, daar heb ik niet zo'n zin in voor iets dat alleen met bluetooth ook moet kunnen.
Hoe denk je dat zon tagnetwerk werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:40
In dat geval zou je een bluetooth beacon alleen aan jouw telefoon moeten koppelen. Je zou middels apps zoals Tasker een routine moeten kunnen maken wanneer hij verbinding met de beacon verliest.

Alle bekende smarttags-netwerken werken natuurlijk alleen met BT en GPS. Het BT-signaal zegt: hier ben ik! en neemt de GPS-locatie van de dichtsbijzijnde telefoon / tablet / laptop aan.

[ Voor 32% gewijzigd door CappieL op 30-06-2025 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogers
418O2 schreef op maandag 30 juni 2025 @ 13:40:
[...]

Hoe denk je dat zon tagnetwerk werkt?
Het gaat mij ook niet om het tagnetwerk. Alleen alarm van beide apparaten als ze te ver uit elkaar zijn/verbinding verliezen.

[ Voor 17% gewijzigd door Rogers op 30-06-2025 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogers
CappieL schreef op maandag 30 juni 2025 @ 13:40:
In dat geval zou je een bluetooth beacon alleen aan jouw telefoon moeten koppelen. Je zou middels apps zoals Tasker een routine moeten kunnen maken wanneer hij verbinding met de beacon verliest.

Alle bekende smarttags-netwerken werken natuurlijk alleen met BT en GPS. Het BT-signaal zegt: hier ben ik! en neemt de GPS-locatie van de dichtsbijzijnde telefoon / tablet / laptop aan.
De samsung tag staat niet onder bluetooth apparaten dus daar valt geen routine mee te maken.
Plus de beacon moet zelf ook weten wanneer de verbinding kwijt is om alaem te geven.

[ Voor 6% gewijzigd door Rogers op 30-06-2025 14:03 ]

Pagina: 1