Ik heb een koelbox met n 12v aansluiting voor de auto echter die vertoont nu zwart en heet geworden metaal. De glaszekering 5A is ook al meerdere keren (4x) geknalt.
4 dagen gereden en had medicijnen die koel moesten blijven dus het maar gegokt om er steeds een nieuwe in te doen.
Het thuiskomen is gelukt met n koele koelbox.
Nu wil ik de stekker vervangen. Maar wat is een goede plug voor die koelbox?
Hij trekt 4A en de oorspronkelijke zekering was 5A (6x30mm).
Het was mij al opgevallen dat die stekker loeiheet werd en gezien de sporen klopt dat ook wel.
Ik wil er nu een goede op zetten die niet zo heet wordt. Hebben jullie tips?
Kan ik hem afzekeren met 10A? Of moet ik dicht bij t origineel blijven? (Waarom? Wil graag leren..)
Het er aan zetten lukt wel, heb ik eerder gedaan met zo n kringel (geen idee hoe dat heet) snoer zodat hij niet over de grond sleept als je met de box loopt..
Wat moet ik controleren in de auto 12v aansluiting die ik gebruikt heb met die slechte stekker?? (is 3jr oud)
De koelbox is n moa 22 liter van 2 jr en 1 maand (natuurlijk net buiten de garantie..zucht)
Als jullie meer info nodig hebben vraag maar
4 dagen gereden en had medicijnen die koel moesten blijven dus het maar gegokt om er steeds een nieuwe in te doen.
Het thuiskomen is gelukt met n koele koelbox.
Nu wil ik de stekker vervangen. Maar wat is een goede plug voor die koelbox?
Hij trekt 4A en de oorspronkelijke zekering was 5A (6x30mm).
Het was mij al opgevallen dat die stekker loeiheet werd en gezien de sporen klopt dat ook wel.
Ik wil er nu een goede op zetten die niet zo heet wordt. Hebben jullie tips?
Kan ik hem afzekeren met 10A? Of moet ik dicht bij t origineel blijven? (Waarom? Wil graag leren..)
Het er aan zetten lukt wel, heb ik eerder gedaan met zo n kringel (geen idee hoe dat heet) snoer zodat hij niet over de grond sleept als je met de box loopt..
Wat moet ik controleren in de auto 12v aansluiting die ik gebruikt heb met die slechte stekker?? (is 3jr oud)
De koelbox is n moa 22 liter van 2 jr en 1 maand (natuurlijk net buiten de garantie..zucht)
Als jullie meer info nodig hebben vraag maar