Meedenken: TV Soundbar combi met aansluiting muur

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericcc
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 29-06 22:33
Ik zoek een combinatie van
tv, ophangsysteem, soundbar met surround (liefst draadloos), aansluiting op de muur (inclusief loze leiding + stroompunt op 1,50m hoogte), eventuele Ziggo/KPN-ontvanger, en een zwevend tv-meubel.

Wat is je budget?
Het budget is flexibel, mede omdat ik niet alles in één keer hoef aan te schaffen. Ik wil toewerken naar een ideale totaalopstelling en zoveel mogelijk gebruikmaken van de voorzieningen die al zijn aangelegd in ons nieuwbouwhuis, zoals het stroompunt op 1,50m hoogte en de loze leiding vanaf de meterkast naar de tv-muur.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ……
Vooral te streamen (Netflix, Disney+, etc.), met goed surroundgeluid. Daarnaast wil ik er ook fijn muziek mee kunnen luisteren in de woonkamer.

Wat heb je zelf al gevonden?
De sound van een Sonos Arc met losse Sonos-speakers spreekt me erg aan. Maar ik hoor wisselende verhalen over de compatibiliteit van Sonos surround met verschillende tv-merken.
Qua tv vinden we de Samsung The Frame erg mooi – zeker als die strak tegen de muur hangt. Maar:
- de One Connect Box met het bijna onzichtbare kabeltje past volgens mij niet goed binnen de aansluitingen die ik heb laten maken (op 1,50m hoogte zit nu stroom + een loze leiding richting meterkast).
- het tv-meubel komt eronder, maar hoe werk ik dan het kabelmanagement mooi weg, inclusief de Sonos soundbar?
- had ik beter géén aansluitpunt op die hoogte kunnen laten maken?
- en als ik dan tóch voor Samsung ga: ik lees dat Sonos en Samsung niet altijd een gelukkige combinatie zijn qua audiovertraging / lipsync.
- ook achter-tv verlichting (zoals Philips Ambilight) vind ik gaaf, maar volgens mij werkt dat niet meer goed samen met andere slimme verlichting. Of is daar inmiddels een oplossing voor?

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik loop vast in het combineren van alle componenten. Er zijn veel losse goede oplossingen, maar in mijn situatie lijkt niets optimaal te werken samen. Ik vraag me bijvoorbeeld af:
- is de Samsung Frame nog wel haalbaar met mijn huidige aansluitpunten?
- wat zijn de beste opties voor een strak kabelvrije look (zowel voor tv als soundbar)?
- is Sonos echt af te raden bij Samsung, of valt het mee?
- zijn er slimme alternatieven voor Ambilight die wel goed werken met bestaande smart verlichting?
- en hoe zit het tegenwoordig met tv kijken zonder kastje (bijvoorbeeld via CI+ module in combinatie met Ziggo/KPN)?

Kortom: wie kan er meedenken over een toekomstbestendige, nette én goed klinkende opstelling – zonder dat ik spijt krijg van wat ik al heb laten aanleggen?
Alle suggesties zijn welkom! Misschien zie ik iets heel simpels over het hoofd…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericcc
Voor de volledigheid het gaat me om de totale combinatie van:
1. Strakke muurmontage van de tv (bij voorkeur Samsung The Frame)
2. Draadloze surroundset (zoals een setup met Sonos)
3. Minimale zichtbare bekabeling, gebruikmakend van bestaande loze leiding en stroompunt op 1,50m hoogte
4. Zwevend tv-meubel onder de tv (hier zou ik advies willen of in deze totale set-up het wel of niet handig is dat er kabeldoorvoer in het meubel aanwezig zou zijn, welk meubel het precies zou worden hoef ik geen advies in, daar heb ik al een vriendin voor hahahaha)
5. Goede compatibiliteit tussen tv, soundbar en smart verlichting (waarbij dit laatste zeker geen harde eis is)
6. Mogelijkheid om tv te kijken zonder apart kastje (via CI+ of vergelijkbare oplossing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:29
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tl3bim9AbfJmGdhGRLsIh_0z1-Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o3pVoVDgCZ2Vlh6OqZ8zuVYW.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M3MSNXNwV-rXNDVsc2VV-dBcw-A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3FRkwmGZVNV6Rek6teBNi6Zr.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb een LG OLED65GX6LA en Sonos Beam gen 2 en 2x Sonos one en ben er zeer tevreden over.
Door de gipswand en trapkast aan de andere kant kan alle apparatuur aan de achterkant en alle kabels in de gipswand. (Voor mij een PS4 en een Nvidia Shield 2019)
Superstrak tegen de wand aan.
Werkt perfect samen en geen syncproblemen, er zijn opties voor ambilight met een Hue ledstrip maar ik hou daar zelf helemaal niet van.

Als je geen gipswand hebt zal je sleuven/ een kabelgoot moeten frezen waar de kabels in passen en een zwevend meubel kan je dan inderdaad gebruiken voor eventuele apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericcc
Bedankt voor het meedenken. Ziet er erg strak uit!
Zoals gezegd heb ik een stroompunt op de plek waar de tv komt te hangen en een loze leiding vanaf de meterkast. Jouw oplossing kan ik dus helaas niet gebruiken ben ik bang…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Wow ik wist niet dat er ook giraffen op Tweakers zaten :+ Wel keurig weggewerkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
stin00 schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 18:03:
[...]

Wow ik wist niet dat er ook giraffen op Tweakers zaten :+ Wel keurig weggewerkt!
Ik snap de giraffen even niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:15
Turb0Turb0 schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 19:32:
[...]

Ik snap de giraffen even niet?
Ach, de tv lijkt op de foto erg hoog te hangen en omdat de meesten onder ons niet naar boven willen kijken en het middelpunt van de tv op ooghoogte wil hebben, kan het zijn dat je een hele lange nek hebt... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turb0Turb0
BvZwolle schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 19:45:
[...]

Ach, de tv lijkt op de foto erg hoog te hangen en omdat de meesten onder ons niet naar boven willen kijken en het middelpunt van de tv op ooghoogte wil hebben, kan het zijn dat je een hele lange nek hebt... ;)
Aha, ja ik hou van wat hoger met zo een groot scherm.
Ook ideaal toen de kids nog klein waren, konden zo nooit in het beeld lopen als ik kabouter plop of K3 keek ;)
Pagina: 1