Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1979sentinel
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:06
Aan het oriënteren op gebied van Victron noodstroom icm thuisbatterij. Veel aanbieders bieden het systeem in een Victron systeemkast aan. Dus dat bovenin de drie omvormers hangen en dan bijvoorbeeld vier tot zes accu’s onderin. Ik begrijp mooi uit zien en waarschijnlijk flexibel met verhuizen. Maar zo’n kast lijkt iets van 2.500 tot 3.000 te kosten. En dat vind ik vrij prijzig. Zijn er nog andere argumenten om wel zo’n kast te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:59
Afsluitbaar, veilig voor kinderen, bescherming tegen mechanische invloeden van buitenaf, stof- en (beperkt) waterdicht.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1979sentinel
Yaksa schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 15:22:
Afsluitbaar, veilig voor kinderen, bescherming tegen mechanische invloeden van buitenaf, stof- en (beperkt) waterdicht.
Geen kinderen, overige wel goede argumenten 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 20:42
"2500 tot 3000 euro voor een kast" ... is dat compleet met Victron omvormer, rack accu, randapparatuur? Voor een Victron MP-2 GX en een 4.8 kw accu is dat wel heel goedkoop!
Voor 3 fase noodstroom/ thuisaccu (ieder modern huis heeft 3 fasen) opgebouwd met 3 maal Victron MP-2 GX 3KW, 3 rack accu's, in kast e.d. zit je snel op 10000.= euro of meer.
Vergelijk: 3 fase Marstek thuis accu's (= 3 afzonderlijke units) in passende patchkast minder dan de helft.

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1979sentinel
natural colour schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 19:58:
"2500 tot 3000 euro voor een kast" ... is dat compleet met Victron omvormer, rack accu, randapparatuur? Voor een Victron MP-2 GX en een 4.8 kw accu is dat wel heel goedkoop!
Voor 3 fase noodstroom/ thuisaccu (ieder modern huis heeft 3 fasen) opgebouwd met 3 maal Victron MP-2 GX 3KW, 3 rack accu's, in kast e.d. zit je snel op 10000.= euro of meer.
Vergelijk: 3 fase Marstek thuis accu's (= 3 afzonderlijke units) in passende patchkast minder dan de helft.
https://set-stromerzeuger...esung-mit-victron-energy/

Geen idee of de link mag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natural colour
Dat lijkt heel goedkoop... tot dat je leest dat accu's, Victron apparatuur niet in de lieferumfang zijn inbegrepen!
Wordt het toch weer erg prijzig.
"Der AIO Schrank bietet Platz und Befestigungsmöglichkleiten für: (Komponenten nicht im Lieferumfang enthalten)":

Overigens kan het 'stroomstelsel' in Duitsland anders zijn dan hier in Nederland (TT/ TN stelsel) kan van belang zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door natural colour op 28-06-2025 20:14 ]

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1979sentinel
natural colour schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 20:11:
Dat lijkt heel goedkoop... tot dat je leest dat accu's, Victron apparatuur niet in de lieferumfang zijn inbegrepen!
Wordt het toch weer erg prijzig.
"Der AIO Schrank bietet Platz und Befestigungsmöglichkleiten für: (Komponenten nicht im Lieferumfang enthalten)":
Vandaar dit topic dat ik deze vraag stel 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• natural colour
Alles is wel kant en klaar met garantie en service, je betaalt er dan ook voor, anders dan de knutselaars die zoiets zelf maken zoals dit Tweaker topic: Het grote Victron ontwerp topic
Dit systeem zal ook wel geschikt (kunnen) zijn voor de Nederlandse huis elektriciteit installaties, vraag hier naar wel om bij deze firma (TN/ TT stelsels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:24
Eens dat het prijzig is, maar het is niet in blik uitgevoerd dan he, heb je het gewicht gezien?

160 kg staal, en dat is leeg (want er staat ook bij, gevuld 500 kg). Ziet er uit als engineering waar je een nucleaire winter mee aankunt.

Desondanks, serieus geld voor een kast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricko1
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18:51
Jullie missen de dure onderdelen in die kast. Er zit een AC en DC distributie- en schakel systeem met aansluitkabels in. Mijn snelle grove schatting is dat dit ergens rond 1000 euro aan elektra onderdelen inkoop is. Plus assemblage maatwerk. Voor wat je krijgt is het een goede prijs.

Als je liever distributie blokken en zekeringen aan de muur ophangt kost dat ook een paar honderd. Dan tel ik een 180A DC schakelaar niet mee.

[ Voor 22% gewijzigd door Ricko1 op 28-06-2025 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1979sentinel
Ricko1 schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 21:09:
Jullie missen de dure onderdelen in die kast. Er zit een AC en DC distributie- en schakel systeem met aansluitkabels in. Mijn snelle grove schatting is dat dit ergens rond 1000 euro aan elektra onderdelen inkoop is. Plus assemblage maatwerk. Voor wat je krijgt is het een goede prijs.

Als je liever distributie blokken en zekeringen aan de muur ophangt kost dat ook een paar honderd. Dan tel ik een 180A DC schakelaar niet mee.
Dat antwoord zocht ik, dank!!
Pagina: 1