.
[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 16-07-2025 08:22 ]
[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 16-07-2025 08:22 ]
I reject your reality and substitute my own
AMD Ryzen 5800X3D / ASUS R-S B550-F wifi II / 32GB 3600mhz / SSD's + HDD's / GTX 1080 Ti
youtube.com/@hisrep
Er stond inderdaad iets 'raar' in de instellingen van de AMD infinity software. Op monitor 1 stond iets van schalen naar volledig scherm aan, 800x600 is geen 16:9 en werd daardoor passend gemaakt, waarna hij niet meer naar een 16:9 resolutie kon.DeNachtwacht schreef op maandag 30 juni 2025 @ 19:01:
De monitor ondersteunt displayport 1.4, dat is zelfs genoeg voor twee 4K schermen. Het is dus echt ergens een driver probleem, wat me al logisch leek omdat je aangaf dat het ineens zo was. Daaruit vul ik dan even in dat het al eerder wel gewerkt heeft.
Kortom, toch nog eens nadenken welke setting je hebt veranderd, welke driver update je hebt gedaan, of je een Windows update hebt gedaan waarna het probleem ontstond (een bug?). En eens bij Dell kijken of je een driver van vinden voor de monitor. GPU drivers zijn we wel gewend te installeren, maar een monitor heeft die ook en soms is die toch ff fijner dan de Windows generic driver.
Tot slot; al eens nagedacht of je iets geks hebt gedaan in het setting menu van (één van de) monitors? Vaak kan je daar wel eea instellen dat soms vrij onzinnig is. Ik zie het wel gebeuren dat je ineens ontdekt dat de eerste monitor idd op displayport 1.0 is gezet ofzo, en ja dan gaat het idd mis.
youtube.com/@hisrep
Het heeft lange tijd inderdaad gewoon goed gewerkt.DeNachtwacht schreef op maandag 30 juni 2025 @ 20:29:
Kun je even duidelijk zijn of het ooit gewerkt heeft? Het kan niet de kabel zijn als het ooit goed werkte namelijk. En je spreekt over “er stond iets raar” maar heb je dat nu weer terug kunnen zetten naar normaal?
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq