Beste compacte e-reader - E-reader Best Buy Guide

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basjesomp
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-07 13:14
Artikel: Best Buy Guide: Beste compacte e-reader - E-reader Best Buy Guide
Auteur: @PiweD
Wat ik mis in dit review:

Hoelang gaat de batterij mee?
Mijn ervaring is dat die van de Pocketbook langer meegaat dan bij de Kobo, maar dat kan veranderd zijn

Hoe goed kan je grote hoeveelheden boeken organiseren?
Ik wil bijvoorbeeld een mappenstructuur Taal->Schrijver->Serie->Boek.
Of zit je aan boekenplankjes vast, 1 laag mappen

Hoe makkelijk / snel kan je een gekocht boek lezen?
En dan onderscheid in de boekenwinkel van de ereader en in een andere boekenwinkel
Met een Kobo kan je makkelijk via de app boeken op je ereader zetten. Maar hoe snel krijg je een boek erop die je bv gekocht hebt via Amazon?

Hoe makkelijk / snel kan je een geleend boek lezen?
Zit je vast aan een laptop / app of kan de ereader zelf de beveiliging van een boek eraf halen?
De onlinebibliotheek.nl boeken moeten uitgepakt worden. Dit heeft Adobe software nodig.
Ik weet dat de Pocketbook de software op de ereader zelf heeft. Heeft Kobo en de andere ereaders dat nu ook?

Hoe makkelijk kan je een boek uit je eigen bibliotheek lezen?
Via een kabel slepen van je laptop
Via bluetooth vanaf je laptop
Via Dropbox
Via email sturen naar je ereader

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 18:44
Wat ik mis in de review is welke readers (online) bibliotheken ondersteunen.

Iedereen met kinderen heeft tenslotte gratis toegang tot de bibliotheek en daarmee ook de ebooks. Aanvullend is een bibliotheek abonnement erg aantrekkelijk geprijsd t.o.v. de kosten van ebooks.

Verder een handige een mooie roundup zo voor de vakantie periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:13

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Er staat ook heel groot na de eerste alinea VIDEO HIER ,maar is er geen video.

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:56
Verder is het omslachtig om zelf boeken op de e-reader te zetten. Je dient daarvoor Amazons eigen dienst te gebruiken. Eventueel kun je ook software van een derde partij gebruiken om een epubbestand te converteren en op het apparaat te zetten, maar gewoon een epub kopiëren en plakken is er bij de Kindle niet bij.
Klopt dit wel?

Ik heb een wat oudere kindle maar sinds enige jaren kun je gewoon een epub (zonder DRM) mailen naar je Kindle adres welke dan synchroniseert met de ereader. Daarvoor moest er naar een ander formaat geconverteerd worden.

Ik koop nu een epub op bv Bol en mail dat (evt via Calibre). Makkelijker kan het bijna niet worden.

edit:
Ik zie bij Bol nu alleen nog maar boeken met 'Adobe ePub' en nergens meer 'watermerk'. Zelfs bij eerder gekochte boeken zie ik dat (kan deze nog wel zonder DRM downloaden ondanks een 'Dit ebook is beveiligd met kopieerbeveiliging van Adobe' melding.

Blijkbaar een wijziging in beleid.

edit2:
Bij Libris nog wel watermerk ePub.

[ Voor 22% gewijzigd door Rukapul op 29-06-2025 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 18:44
Rukapul schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 11:22:
[...]

Klopt dit wel?

Ik heb een wat oudere kindle maar sinds enige jaren kun je gewoon een epub (zonder DRM) mailen naar je Kindle adres welke dan synchroniseert met de ereader. Daarvoor moest er naar een ander formaat geconverteerd worden.

Ik koop nu een epub op bv Bol en mail dat (evt via Calibre). Makkelijker kan het bijna niet worden.
Ik had daarop bewust niet gereageerd omdat ik dacht dat dit niet werkte voor beveiligde epubs, daar op werkt het nu dus ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:56
2green schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 12:17:
[...]

Ik had daarop bewust niet gereageerd omdat ik dacht dat dit niet werkte voor beveiligde epubs, daar op werkt het nu dus ook?
Vast niet, maar ik heb al tijden geen beveiligde epubs gezien.
Pagina: 1