Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwimpie420
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 04-07 12:01
Hallo allemaal,

Ik wil even mijn ervaring delen met een nederlandse webshop waar ik een nieuwe rx 9070 heb gekocht, en de afhandeling van een GPU-reparatie. ik hoop dat iemand iets soortgelijks heeft meegemaakt of advies heeft.

Het gaat om een XFX 9070 swift

Deze had abnormaal hoge VRAM-temperaturen tot 98°C, zelfs bij normale belasting.

XFX heeft inmiddels erkend via die support dat dit abnormaal is, en wanneer de verkoper mij niet zou helpen ik bij hun terecht kon.

Ik heb op 4 juni 2025 mijn kaart via opgestuurd (RMA), maar tot op vandaag heb ik geen enkele terugkoppeling ontvangen op het feit na dat ze de kaart 10 juni naar de leverancier opgestuurd hebben

Wat ik al geprobeerd heb:

Systeem uitgebreid getest met andere PSU, PCIe-slot, drivers gewist met DDU, BIOS updates toegepast,

Case open, airflow geoptimaliseerd, zelfs in een ander systeem getest — zelfde symptomen.

Probleem ligt overduidelijk aan de kaart.Mijn vragen:

Hoelang duurde het bij jullie voor je een vervanging of oplossing kreeg?

En wat is het beste moment om een ingebrekestelling of ODR-klacht in te dienen als er geen reactie komt?

Ik begin ondertussen ongeduldig te worden. wat zijn mijn opties?

Alle ervaringen of tips zijn welkom!

Groet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je bent ongeduldig. De leverancier heeft de kaart misschien net twee weken. Gewoon een status update vragen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwimpie420
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 04-07 12:01
Ik heb met de webshop een overeenkomst, niet met de fabrikant. Een deel van mijn inkomsten zijn tevens afhankelijk van de videokaart.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

zwimpie420 schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 12:10:
Ik heb met de webshop een overeenkomst, niet met de fabrikant. Een deel van mijn inkomsten zijn tevens afhankelijk van de videokaart.
Als dit professioneel is, dan hoor je een backup-plan te hebben, geen single point of failure. Als het cryptomining is, hetzelfde.

Heb je die status update al gevraagd?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06:27
zwimpie420 schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 12:10:
klop. ik heb toevallig op 2 juni een gpu gebracht. en deze had ik gister pas weer in huis. is het lang? ja. heeft de Winkel iets te maken met jou verloren inkomsten te maken? dat betwijfel ik? maar waarom heb je niet nog een rx 9070 gekocht en die gebruikt en dan na reparatie 1 van de 2 weer verkocht kost je misschien 100 of 200 euro maar levert je wel muntjes op en je hebt alle tijd van de wereld.

is hij zakelijk gekocht of als consument?