Renault Master, niet het rood wat wij voor ogen hebben..

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:13
We hebben een splinternieuwe Renault Master besteld (voor minder valide vervoer). We hebben hem deze week geleverd gekregen. Maar.. Hij blijkt knettertje rood te zijn... Niet echt het rood wat wij besteld dachten te hebben.

Als ik de site en brochures van Renault bekijk van de nieuwe Master, dan is het allemaal bordeaux rood.

Zie:
https://bedrijfswagens.re...stellen/samenvatting.html
De configuratie is (ongeveer): 94CQ4Y (die kun je linksboven invoeren in de tool).

Ook op de site is het bordeaux rood:
https://bedrijfswagens.renault.nl/brochures.html

Maar als je op die site de brochure aanklikt, dan zie je het rood wat wij hebben gekregen:
https://cdn.group.renault....asset.pdf/6d94127902.pdf (pagina 16)

Misleidend toch? Wat vinden jullie? En wat zou ik kunnen doen?

Hier had uw advertentie kunnen staan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-06 23:05
Wat staat er in de getekende offerte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99
enveekaa schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 18:25:
Wat staat er in de getekende offerte?
Alleen tekst:
Kleur & interieur:
rouge énergie CM071
stoffen stoelbekleding in gemêleerd donkergrijs met donkergrijze stiksels
dashboardafwerking in zwart met horizontale grijze baan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• a.boogerd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:47
Ik weet niet of het misleiding is. Maar het wijkt wel heel erg af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Disclaimer: ik weet niet in hoeverre het bestellen van een bedrijfswagen afwijkt van een reguliere personenauto. Maar als je hem in persoon bij de dealer besteld hebt, hadden ze daar geen uitvoering staan met die kleur die je had kunnen zien? Of een ander model met in elk geval dezelfde kleur.

Dat de kleur qua tint (behoorlijk) afwijkt van wat je in een configurator op internet ziet is (helaas) bijna standaard. Staat ook vaak wel een disclaimer bij. En het overzicht van de verschillende modellen van "die kleur zal het dan wel zijn" gaat ook een lastige discussie worden.

Heb je de dealer al benaderd met deze vraag? Ik acht de kans klein dat ie hem terug gaat nemen, maar misschien zijn er wel opties zoals korting, overspuiten of wrappen.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:03

Bolletje

Moderator Harde Waren
Wat me opvalt is dat het op de Franse Renault website, het 'rouge pompier' heet (brandweerwagen rood :+)
Op de Nederlandse is het dus 'rouge energie'.

https://professionnels.re...BAJD70AhiAhIZAhKI%2FApELo

Bij Stam en wat andere dealers lijkt de Master dan enkel weer in Rouge Magma verkrijgbaar te zijn.

071 lijkt vaak wel te verwijzen naar de brandweerwagenrood.

Het is trouwens wel verradelijk. Even via Gaspedaal een recente rode Master opgezocht. Kijk deze maar eens:
https://www.autokievit.nl...al&utm_campaign=gaspedaal

Eerste paar foto's lijkt die donkerder, dan haaks op de zijkant gefotografeerd wel echt rood.

[ Voor 28% gewijzigd door Bolletje op 27-06-2025 19:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWS99
Bolletje schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 19:26:
Wat me opvalt is dat het op de Franse Renault website, het 'rouge pompier' heet (brandweerwagen rood :+)
Op de Nederlandse is het dus 'rouge energie'.

https://professionnels.re...BAJD70AhiAhIZAhKI%2FApELo

Bij Stam en wat andere dealers lijkt de Master dan enkel weer in Rouge Magma verkrijgbaar te zijn.

071 lijkt vaak wel te verwijzen naar de brandweerwagenrood.

Het is trouwens wel verradelijk. Even via Gaspedaal een recente rode Master opgezocht. Kijk deze maar eens:
https://www.autokievit.nl...al&utm_campaign=gaspedaal

Eerste paar foto's lijkt die donkerder, dan haaks op de zijkant gefotografeerd wel echt rood.
Nog beter in research dan ik ;). Hartelijk dank daar voor _/-\o_

Mooi om te zien dat Fransen blijkbaar 300,- bij moeten betalen voor de kleur rood.

Ik denk dat de foto's van autokievit precies het probleem laten zien. Vol in de zon zal het brandweerwagen rood zijn. In de schaduw zal het wel meer op bordeaux rood lijken. Geeft mij wel iets meer vertrouwen dat we wel de kleur hebben gekregen die we besteld hebben.

De dealer heeft kleurstalen liggen, zal er komende week eens langs rijden en daar eens naar kijken. De bus zelf is helaas nog niet in ons bezit, die staat nog een maand of 2 bij de ombouwer aan de andere kant van het land. Dus moet het op dit moment met de foto's doen die ik daar van krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:04
Je mag nooit de kleur op een website als leidend nemen.
Jouw monitor kan verkeerd / anders zijn afgesteld, de website kan een verkeerd kleurprofiel gekozen hebben of een fout gemaakt hebben bij het (laten) maken van de afbeelding.
Zelfs een afbeelding in een gedrukte brochure in de garage zelf kan nog afwijken van de werkelijke kleur op de auto.
Ook toegestuurde foto's naar jou zeggen weinig, de camera (en de software daarin) kunnen de werkelijke kleuren anders opslaan.
The proof is in the pudding; ter plekke met eigen ogen bekijken dus, dan kun je de kleur veel beter beoordelen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99
Yaksa schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 21:00:
Je mag nooit de kleur op een website als leidend nemen.
Jouw monitor kan verkeerd / anders zijn afgesteld, de website kan een verkeerd kleurprofiel gekozen hebben of een fout gemaakt hebben bij het (laten) maken van de afbeelding.
Zelfs een afbeelding in een gedrukte brochure in de garage zelf kan nog afwijken van de werkelijke kleur op de auto.
Ook toegestuurde foto's naar jou zeggen weinig, de camera (en de software daarin) kunnen de werkelijke kleuren anders opslaan.
The proof is in the pudding; ter plekke met eigen ogen bekijken dus, dan kun je de kleur veel beter beoordelen.
Ik ben het met je eens hoor. Kleuren op schermen en drukwerk kunnen enorm afwijken. Maar bekijk de 2 brochures eens in de topic start, het is wel vreemd dat het rood op de site en in de configurator toch flink anders zijn.

Ik ga komende week wel langs de dealer om naar de kleur staal te kijken. De uitvoering die wij besteld hebben is splinternieuw (bestaat pas sinds feb. dit jaar) en heeft een hele lange levertijd gehad. Begin me te herinneren dat de dealer tijdens het bestellen nog geen kleurstalen had van de nieuwe Renault Master.

Ik denk dat de lichtinval flink wat invloed heeft. De foto's van Autokivit hebben me in ieder geval overtuigd dat het wel goed zit. Ging er mij vooral om dat ik krijg wat ik bestel en dat ze niet ergens in de lijn een fout gemaakt hebben. Kan 'm altijd nog bestickeren of wrappen >:)

Wat mij betreft: case closed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:04
Hangt ook van de grootte van de kleurstaal af of je het dan wel goed kunt bekijken.
Een staaltje van 5 bij 10 centimeter is heel wat anders dan de zijkant van een auto van 5 vierkante meter.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Pagina: 1