Naden renovlies glad maken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelly25
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 21-09 18:58
Hi allemaal

Ben op zoek naar wat advies.
Voor mijn nieuwbouwhuis zijn wij renovlies aan het aanbrengen .
De muren zijn goed glad geschuurd , het renovlies zit erop .
Alleen in plaats naar kleine naden zit de randen te dicht op elkaar . Daardoor zie je de randen zitten .
Heeft iemand een tip om deze randen die elkaar dus “raken” glad te krijgen ?
Alvast bedanktAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LRz8yqbgfQ86KKEo69ax_oZ8GoM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/CAIFE2PkSTEskMb1eFQ4jRFF.png?f=fotoalbum_large !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 11:14
Ik had hier op-bollende naden met fijn schuurpapier om een glad blokje heen gewikkeld glad geschuurd.
Naden die niet tegen elkaar kwamen met Fill and Finisch van Knauf opgevuld (had ik over van het stucen van de muren) en eveneens vlak geschuurd, soms was 2 a 3x vullen en schuren noodzakelijk.

Als je lang met de vingertoppen het glasvlies controleerd slijt je huid eraf...

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelly25
Super , dank je wel ! Ik ga hier mee aan de slag !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 11:14
Kleine correctie: bij mij waren de naden van het glasvlies soms over elkaar heen.
Bij een echte richel/ bult snee ik met een scherp afbreek mes daarop in, ik deed er eventueel met een kwastje nog wat lijm in en drukte het zo vlak mogelijk, als de lijm geheel droog was schuurde ik het weer zo-nodig glad.

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelly25
Bij mij is dat ook zo, sommige randen zitten te dicht tegen elkaar aan.
Maar ik heb ook twee bultjes idd, goed idee om in te snijden ! Ga ik ook proberen .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:34
Mijn ervaring, waar mogelijk gewoon strak tegen elkaar aanbrengen, dat is meestal prima te doen.

In hoeken of andere plekken waar alles scheef loopt, is de truc om de lagen gewoon expres een stukje (paar cm) te laten overlappen, dan meteen na aanbrengen met een scherp mes midden door de overlap, en daarna de onderste doorgesneden laag weghalen. Doordat je de muur lijmt en niet het behang is dat goed te doen, want bij de overlap plakt de bovenste laag nog niet. Dan valt het daarna strak tegen elkaar, hoe krom je ook snijdt of hoe scheef alles ook loopt. Je moet bij het terugplaatsen vaak wat extra lijm onder het randje smeren, teveel is niet erg, als je het er uit drukt, schoon vaatdoekje.

Met glad renovlies werkte dit hier iig uitmuntend.
Pagina: 1