Apple Service Provider sloopt iPhone schroef

Pagina: 1
Acties:
  • 4.620 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aGraPusher
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:28
Zojuist ben ik bij *knip* Naam Winkel geweest om de batterij van mijn iPhone 14 Pro te laten vervangen. Na ongeveer tien minuten kwam de medewerker naar me toe met de mededeling dat hij een schroef niet los kreeg. Toen ik de telefoon controleerde, bleek dat de schroef volledig dolgedraaid was. Die krijg je er nu nooit meer uit.

Wie is in deze situatie verantwoordelijk? Naar mijn mening zijn zij dat.

Er wordt echter geen oplossing geboden. De reactie is simpelweg: “Het is vervelend, maar het kan gebeuren.”

[ Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 28-06-2025 01:50 . Reden: Naam winkel weggehaald zoals in het beleid staat ]

Nefit EnviLine Tower Monoblock All Electic - 18x350wp (6300wp) Zuid - iPhone 14 Pro 128 GB Zilver - LG OLED 55” B16LA - Apple TV 4K 32GB – Sonos Beam

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Consumentenrechtvraagstukken passen beter in het Shopping Forum, dus een move die kant op :)

iOS > SF

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:44
Op het moment dat jij je iPhone afgeeft voor reparatie, ga je een overeenkomst van opdracht aan (art. 7:400 BW). De reparateur heeft dan een zorgplicht om jouw eigendom zorgvuldig te behandelen. Het dol draaien van een schroef valt vrijwel zeker onder onzorgvuldig handelen, tenzij aantoonbaar was dat de schroef al beschadigd was (wat zelden het geval is bij een toestel als de iPhone 14 Pro).

Als de schade is veroorzaakt tijdens een poging tot reparatie, zijn zij in principe aansprakelijk.
Dat zij geen oplossing aanbieden met “het kan gebeuren” is juridisch onvoldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dat is balen voor jou.

Ik denk dat het jouw probleem is.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:18

g0tanks

Moderator CSA
Wolly schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 16:01:
Dat is balen voor jou.

Kan je dat onderbouwen?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:46

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

aGraPusher schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 15:54:
De reactie is simpelweg: “Het is vervelend, maar het kan gebeuren.”
Prima dat het gebeurt, en een foutje maken mag. Dat ontslaat ze alleen niet van het bieden van een oplossing voor schade die door hun veroorzaakt is.

Ik zou gewoon even bellen, vragen naar de bedrijfsleider en de situatie voorleggen. Als ze niks willen, dan schriftelijk in gebreke stellen en herstel eisen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Ik heb wel eens mijn auto gebracht voor reparatie, toen belden ze op “bij het demonteren moet iets losgebrand worden wat extra kosten met zich meebrengt”. Klonk mij logisch in de oren en vind dit een vergelijkbaar geval. De monteur doet zijn best maar het kan natuurlijk tegen zitten met het product.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:39

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Dingen gebeuren dat is een feit maar slopen is ook maken en wie sloopt is verantwoordelijk.

Aansprakelijk stellen voor de schade en oplossing eisen
Zal wel de schroef zijn die de kabel van de accu in het frame vast houdt gok ik, geen schroef is niet optimaal maar uitboren en tappen is meh en riskant kop er af boren en dan accu vervangen en vastklemmen met de back cover zal ook gewoon functioneel zijn.

Boren in een telefoon is al riskant ook al haal je de kop er alleen af ivm druk en metaal schilfers.

Maar conclusie reparateur moet dit oplossen en oepsie het gebeurd is geen excuus moeten ze maar de juist schroevendraaier gebruiken en schroevendraaier er niet op forceren als of je een wiel van een auto vervangt.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:46

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wolly schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 16:17:
[...]

Ik heb wel eens mijn auto gebracht voor reparatie, toen belden ze op “bij het demonteren moet iets losgebrand worden wat extra kosten met zich meebrengt”. Klonk mij logisch in de oren en vind dit een vergelijkbaar geval. De monteur doet zijn best maar het kan natuurlijk tegen zitten met het product.
TS mag er vanuit gaan dat een gecertificeerde en officiëel Appel reparatiecentrum het juiste gereedschap gebruikt, en dat personeel voldoende is opgeleid.

In jouw geval is het risico vooraf aangekaart, en besproken wat de gevolgen zijn als het misgaat. Bij TS was dit niet het geval. Als het reparatiecentrum vooraf had aangekaart dat het een risicovolle vervanging zou zijn, dan was ik het volledig met je eens geweest. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:32
Wolly schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 16:17:
[...]

Dit is dus een heel andere situatie. Hier kwam het product (auto) met een defect (iets wat klem zat) binnen. In geval van TS is de schade door de reparateur veroorzaakt.

Ik zou het als ik TS was inderdaad wat harder spelen, maar je zult er wellicht wel hard je best voor moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
JDillinger schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 16:47:
[...]

Dit is dus een heel andere situatie. Hier kwam het product (auto) met een defect (iets wat klem zat) binnen. In geval van TS is de schade door de reparateur veroorzaakt.

Ik zou het als ik TS was inderdaad wat harder spelen, maar je zult er wellicht wel hard je best voor moeten doen.
Als de schroef niet los komt lijkt mij dat een bestaand defect, ik ga er niet vanuit dat dit service point het verkeerde gereedschap gebruikt.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Wolly schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 16:01:
Wolly schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 16:51:
ik ga er niet vanuit dat dit service point het verkeerde gereedschap gebruikt.
De TS vraagt wie er aansprakelijk is, gewoon maar wat gokken en aannemen is dan niet heel behulpzaam.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
bwerg schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 16:58:
[...]

[...]

De TS vraagt wie er aansprakelijk is, gewoon maar wat gokken en aannemen is dan niet heel behulpzaam.
Die aanname is breder gedeeld ;)
TS mag er vanuit gaan dat een gecertificeerde en officiëel Appel reparatiecentrum het juiste gereedschap gebruikt, en dat personeel voldoende is opgeleid.
Daarnaast mag iedereen zijn mening geven op dit forum, dat heeft niets met gokken te maken.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Wolly schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 17:08:
[...]

[...]

Daarnaast mag iedereen zijn mening geven op dit forum, dat heeft niets met gokken te maken.
In de reactie die je quote interpreteer ik "mag aannemen dat" als dat de apple-dealer zo'n reparatie gewoon zonder problemen hoort te kunnen. En dat lijkt mij ook: de TS is een reparatie overeen gekomen, niet het slopen van een telefoon, en ook niet een kans op het slopen van een telefoon. Als ze hem van tevoren dat risico hadden verteld was het wat anders geweest, want dan hoort dat bij de overeenkomst.

Het slopen van een schroefje kan dan fysiek alsnog gebeuren, maar dat is dan voor rekening van de reparateur. De glazenwasser kan ook per ongeluk zijn ladder door mijn ruit heen beuken, dan mag hij (of zijn verzekering) een nieuw raam betalen. Dat is wat anders als de schroef al slecht was, maar uit de post van @aGraPusher maak ik op dat de schroef flink slechter terug is gekomen dan hoe die was ingeleverd, en ik lees ook niet dat de winkel ontkent dat zij de schroef hebben dolgedraaid.
En dan weer zo'n topic van 10 pagina's met posts als "wel!", "niet!" waarin alle onderbouwde bijdragen worden ondergesneeuwd, heel fijn ja.

[ Voor 5% gewijzigd door bwerg op 27-06-2025 21:10 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aGraPusher
De iPhone heeft altijd netjes in een hoesje gezeten en is verder nooit opengemaakt of aangepast. Ik ben altijd erg zuinig op mijn spullen. Juist daarom heb ik ervoor gekozen om de accu te laten vervangen bij een erkende Apple Service Provider.

Als de schroef vooraf al beschadigd was, had men dat direct moeten melden. Dan had ik zelf kunnen beslissen of ik de reparatie door Winkel wilde laten uitvoeren of niet. In plaats daarvan is men toch gaan sleutelen. De schroef steekt nu enkele millimeters uit en de kop is volledig dolgedraaid — groter dan wat een P2-schroevendraaier aankan. Dat de schroef nu uitsteekt, lijkt mij voldoende bewijs dat de schroefkop vóór de reparatiepoging nog intact was.

Ik zal ze aansprakelijk stellen.. het is dan maar niet anders. Wat een pannenkoeken daar.

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 28-06-2025 01:51 ]

Nefit EnviLine Tower Monoblock All Electic - 18x350wp (6300wp) Zuid - iPhone 14 Pro 128 GB Zilver - LG OLED 55” B16LA - Apple TV 4K 32GB – Sonos Beam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:37

BCC

Gezien de prijs van Winkel en het feit dat ze een officiële Apple dealer zijn mag je imho verwachten dat ze het netjes oplossen. Mijn ervaring is echter dat optie 1 in Zwolle stukken beter is en goedkoper.

[ Voor 5% gewijzigd door Yorinn op 28-06-2025 01:51 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• aGraPusher
Ook nog contact opgenomen met Apple. Gelukkig ben ik daar veel beter geholpen; zij gaan nu kijken of het mogelijk is om dit op te lossen in samenwerking met Winkel, of anders intern.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O7BLBvH1ggg5PWs_U9VaUflAjn4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CPyZmyW2BkfHbNGrDHf4Vlt4.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 28-06-2025 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik heb zoals ook in het SF Beleid staat de naam van de winkel uit de topicstart en een aantal reacties verwijderd.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
[...]

Zou je kunnen toelichten wat TS of elk ander juridische vraag aan een mening heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:50
Deze schroefjes willen vooral snel doldraaien als er wat troep in het gaatje van de schroef zit, dan gaat het bitje niet ver genoeg in de kop. Eerst schoonmaken, en daarna schroeven werkt dan vaak al stukken beter.

Als ze bij Apple wat nadenken, dan is die schroef er zeker nog wel uit te krijgen. Maat betwijfel of dat mogelijk is met de procedures.

Bron: eigen ervaring.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

[...]

[...]

Zeker bij juridisch advies is een mening niets waard (opinions are like assholes...) als je hem niet onderbouwt. De ts wil informatie waarmee hij stappen kan zetten in een casus.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aGraPusher
John767 schreef op zondag 29 juni 2025 @ 22:02:
Deze schroefjes willen vooral snel doldraaien als er wat troep in het gaatje van de schroef zit, dan gaat het bitje niet ver genoeg in de kop. Eerst schoonmaken, en daarna schroeven werkt dan vaak al stukken beter.

Als ze bij Apple wat nadenken, dan is die schroef er zeker nog wel uit te krijgen. Maat betwijfel of dat mogelijk is met de procedures.

Bron: eigen ervaring.
Klinkt logisch, en het lijkt mij ook een van de dingen die ze zouden moeten checken voordat ze aan de klus beginnen. Als er dan schade aan de schroef wordt geconstateerd, moeten ze stoppen en met mij overleggen. Dit is allemaal niet gebeurd. :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:22
aGraPusher schreef op maandag 30 juni 2025 @ 09:02:
[...]

Klinkt logisch, en het lijkt mij ook een van de dingen die ze zouden moeten checken voordat ze aan de klus beginnen. Als er dan schade aan de schroef wordt geconstateerd, moeten ze stoppen en met mij overleggen. Dit is allemaal niet gebeurd. :-(
Daar ben ik het mee eens. Helemaal als het een bedrijf is die dit "vaker" doet. Dan zouden ze moeten weten dat dit voor kan komen en te voorkomen is.

Ik heb een zelfde soort situatie ook meegemaakt. Toen met een heel klein ijzerboortje de kop van de schroef weggeboord en toen de telefoon verder uit elkaar kunnen halen. Het stukje wat toen nog uitstak kon ik met een tang pakken en losdraaien. Het enige wat je dan nog nodig hebt is 1 nieuw schroefje.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:38
Het leuke is eigenlijk dat dit waarschijnlijk links of rechtsom het probleem van Apple is geworden: Óf en Apple Service Provider heeft de reparatie verkeerd uitgevoerd óf de schroef was eerder defect. Vandaar dat ik ervan uitga dat Apple dit uiteindelijk gaat oplossen, of met gewoon een nieuwe telefoon of op een andere manier via de Service Provider.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

aGraPusher schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 19:01:
Ook nog contact opgenomen met Apple. Gelukkig ben ik daar veel beter geholpen; zij gaan nu kijken of het mogelijk is om dit op te lossen in samenwerking met [mbr]Winkel[/], of anders intern.

[Afbeelding]
Ooh, ze hoeven nu alleen maar een vervangend schroefje te hebben. Nu deze zo (relatief) ver uitsteekt, is het echt kinderspel om die met een tang eruit te draaien. Logischerwijs moeten ze dan wel eerst iets als een plakbandje op de behuizing aanbrengen, omdat je anders daar de nodige krassen mee veroorzaakt, maar dit is echt kinderspel om die eruit te krijgen! :O

Maar ja, van een AASP mag je toch wel verwachten dat ze weten hoe ze een iPhone moeten repareren. Nu is de foto niet echt scherp, maar zon pentalobe schroef moet je moeite doen om die dol te krijgen, mits het juiste gereedschap wordt gebruikt. Ik vermoed haast dat de service medewerker niet het juiste bitje heeft gebruikt 8)7

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aGraPusher
mfkne schreef op maandag 30 juni 2025 @ 09:21:
Het leuke is eigenlijk dat dit waarschijnlijk links of rechtsom het probleem van Apple is geworden: Óf en Apple Service Provider heeft de reparatie verkeerd uitgevoerd óf de schroef was eerder defect. Vandaar dat ik ervan uitga dat Apple dit uiteindelijk gaat oplossen, of met gewoon een nieuwe telefoon of op een andere manier via de Service Provider.
Dat hoop ik ook. Ik heb dus via Apple een officiële klacht ingediend, en een senior advisor gaat ermee aan de slag. Hij geeft echter wel aan dat de winkel dit moet oplossen, en niet Apple, ondanks dat ik de serviceafspraak via de Apple-website heb gemaakt.
PeacekeeperNL schreef op maandag 30 juni 2025 @ 10:02:
[...]

Ooh, ze hoeven nu alleen maar een vervangend schroefje te hebben. Nu deze zo (relatief) ver uitsteekt, is het echt kinderspel om die met een tang eruit te draaien. Logischerwijs moeten ze dan wel eerst iets als een plakbandje op de behuizing aanbrengen, omdat je anders daar de nodige krassen mee veroorzaakt, maar dit is echt kinderspel om die eruit te krijgen! :O

Maar ja, van een AASP mag je toch wel verwachten dat ze weten hoe ze een iPhone moeten repareren. Nu is de foto niet echt scherp, maar zon pentalobe schroef moet je moeite doen om die dol te krijgen, mits het juiste gereedschap wordt gebruikt. Ik vermoed haast dat de service medewerker niet het juiste bitje heeft gebruikt 8)7
De medewerker gaf aan dat ze de schroef eruit kunnen halen, maar dat er mogelijk schade aan de behuizing kan ontstaan. Helemaal prima, maar ik heb een iPhone zonder schade gebracht, dus ik wil ook een iPhone zonder schade terugkrijgen. Ook die verantwoordelijkheid wilden ze niet nemen.

Ik verwacht dat je, als je heel secuur te werk gaat, de schroef er best uit kunt krijgen door die met een dremel te slijpen. Alleen vind ik niet dat ik dat risico moet dragen – zeker niet nadat zij de schroef dolgedraaid hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

aGraPusher schreef op maandag 30 juni 2025 @ 10:42:

[...]

De medewerker gaf aan dat ze de schroef eruit kunnen halen, maar dat er mogelijk schade aan de behuizing kan ontstaan. Helemaal prima, maar ik heb een iPhone zonder schade gebracht, dus ik wil ook een iPhone zonder schade terugkrijgen. Ook die verantwoordelijkheid wilden ze niet nemen.

Ik verwacht dat je, als je heel secuur te werk gaat, de schroef er best uit kunt krijgen door die met een dremel te slijpen. Alleen vind ik niet dat ik dat risico moet dragen – zeker niet nadat zij de schroef dolgedraaid hebben.
Logisch, dat risico behoef jij ook niet te dragen. Als ze een klein beetje secuur te werk gaan, en daar is geen dremel voor nodig, kunnen ze met bijvoorbeeld plakband de behuizing afplakken, en vervolgens met behulp van een fijne punttang de schroef handmatig eruit draaien. De schroef zelf zal hierbij schade oplopen, maar die gaat toch niet terug de behuizing in. Heb ik zelf al eerder gedaan en gaat prima.

Als je een beetje redelijke plakband gebruikt voor het afplakken, en enigszins met beleid met de punttang de schroef verwijdert, gaat het allemaal zonder verdere schade. Maar gezien hoe ze op dit punt zijn gekomen, begrijp ik dat je in ieder geval niet die service medewerker nog zou vertrouwen hiermee.

Edit:
Dat hoop ik ook. Ik heb dus via Apple een officiële klacht ingediend, en een senior advisor gaat ermee aan de slag. Hij geeft echter wel aan dat de winkel dit moet oplossen, en niet Apple, ondanks dat ik de serviceafspraak via de Apple-website heb gemaakt.
In dat opzicht vraag ik me dan af hoe dat juridisch verder zit. Jij hebt een afspraak via Apple zelf gemaakt, dus jij betaalt Apple, neem ik aan? Dan is het, lijkt mij, aan Apple en de AASP onderling om af te handelen wie opdraait voor de schade, en is dat niet jouw probleem.

Hetzelfde als ik naar webwinkel C een product terugstuur ter reparatie, die het doorstuurt naar een grote partij als D, en D helpt het product om zeep. Dan is het aan C om mij schadeloos te stellen. Hoe ze het dan met D regelen, zal mij worst wezen.

[ Voor 28% gewijzigd door PeacekeeperNL op 30-06-2025 11:52 ]

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

aGraPusher schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 19:01:
Ook nog contact opgenomen met Apple. Gelukkig ben ik daar veel beter geholpen; zij gaan nu kijken of het mogelijk is om dit op te lossen in samenwerking met [mbr]Winkel[/], of anders intern.

[Afbeelding]
Tof dat Apple hier ook in meedenkt!

Ik zou voor de zekerheid toch ook nog even de leveringsvoorwaarden van die winkel downloaden en nakijken of daar iets instaat met betrekking tot beschadiging van spullen tijdens reparaties. Dat geeft nu misschien al wat meer houvast (als er niks over in staat, dan is de kans dat ze aansprakelijk zijn een stukje groter dan wanneer ze vooraf alle verantwoordelijkheden afwijzen).

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielemuis
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:24
Vind het vreemd dat de schroef wel is losgekomen,
Alsof deze na een paar slagen is vastgelopen en de medewerker heeft toen dusdanig kracht gezet dat de kop is dol gedraaid.
Mogelijk heeft er tijdens assemblage al een braampje gezeten en is hij daarom vastgelopen.

Om nog even de vergelijking met een auto te maken/verbeteren
Als ik jouw uitlaat (of wat dan ook) moet vervangen, en de bevestigingsbout die breekt af op het moment ik kracht zet om hem los te draaien na eventueel verhitten, bevriezen, en een schietgebedje, dan ga jij het werk voor die afgebroken bout betalen gewoon betalen,
ja ik heb hem gebroken, maar als ik hem volgens fabrikant instructies heb los geprobeerd te halen en dat is niet gelukt, dan mag jij je melden bij de fabrikant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• logix147
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17:08
PeacekeeperNL schreef op maandag 30 juni 2025 @ 11:49:
[...]

Hetzelfde als ik naar webwinkel C een product terugstuur ter reparatie, die het doorstuurt naar een grote partij als D, en D helpt het product om zeep. Dan is het aan C om mij schadeloos te stellen. Hoe ze het dan met D regelen, zal mij worst wezen.
Tenzij dit in de Algemene Voorwaarden heel hard afgedicht staat. Online Grote Detailhandel en wederverkopers bijvoorbeeld. Online Grote Detailhandel draagt daar 0 verantwoordelijkheid voor derde partij te leveren materialen. Enige wat zij aansturen eventueel is het ontbinden als artikel wat je besteld niet geleverd wordt, maar zelf iets oplossen doen ze niet.

Mijn rechtsbijstand kwam in elk geval niet verder en verwees ook naar dat deel in de AV - dus uiteindelijk heb ik wel mijn geld terug gekregen, maar niet het arikel wat ik ervoor besteld had.

OT: een officiële apple hersteller zou je kunnen verwachten dat het wel geregeld wordt door de hersteller.

@Mielemuis
Als ik jouw uitlaat (of wat dan ook) moet vervangen, en de bevestigingsbout die breekt af op het moment
Ik stop met verdere werkzaamheden en bel klant om dit door te geven dat er helaas iets misgegaan is en dat hier gevolgen aan zitten voor de duur van de reparatie. Maar geen zorgen klant - wij gaan dit gewoon netjes oplossen.
ik kracht zet om hem los te draaien na eventueel verhitten, bevriezen, en een schietgebedje, dan ga jij het werk voor die afgebroken bout betalen gewoon betalen,
ja ik heb hem gebroken, maar als ik hem volgens fabrikant instructies heb los geprobeerd te halen en dat is niet gelukt, dan mag jij je melden bij de fabrikant.
In principe meld TS zichzelf ook bij Apple alleen die gaat weer aan de slag met het herstelpunt - die dus zonder informeren is doorgegaan. Je zou kunnen stellen dat alvorens je kracht gaat zetten op een delicaat stukje elektronica dat je dit ietswat anders mee omgaat dan met die uitlaat.

In beide gevallen zou een belletje richting de klant netjes zijn - even los van wat uitkomst/oorzaak is.

MIjn monteur heeft ooit per ongeluk met zijn trolley mijn achterlicht kapot gemaakt. Ik had een steekproef dus ik baalde want wit licht op je achterkant m.u.v. achteruitrij verlichting = APK afkeur. Hij heeft dat snel opgelost door er rode tape overheen te plakken en te lijmen. Het was dus geen afkeur, maar aanbevolen herstel punt geworden.

Een paar dagen later is diezelfde monteur op mijn werk mijn achter lamp komen ververvangen.

Er kan altijd iets stuk gaan tijdens je werkzaamheden maar klant informeren en het gewoon oplossen is wel zo netjes, zeker als je een grote naam op de voorgevel hebt staan, wat bij mijn garage ook het geval was. Of iets geld moet kosten - laat ik even in het midden: ik heb niet hoeven te betalen voor mijn lamp.

Kortom TS: gewoon vasthouden dat de apple hersteller het oplost, desnoods dat je het via de klachtenroute moet doen. Zelf gaan boren, als je de schroefdraad raakt heb je bingo + het zou niet jouw probleem mogen zijn dat daar iemand een foutje maakt.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• aGraPusher
Probleem wordt opgelost! Zojuist een goed gesprek gehad met de eigenaar. Hij heeft vanmorgen de situatie te horen gekregen en wil het gewoon oplossen.

Kortom: ze gaan een vervangende iPhone bij Apple kopen, en we gaan hem omruilen. Verder geen discussies meer. Dat scheelt een hoop stress :-D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

aGraPusher schreef op maandag 30 juni 2025 @ 13:40:
Probleem wordt opgelost! Zojuist een goed gesprek gehad met de eigenaar. Hij heeft vanmorgen de situatie te horen gekregen en wil het gewoon oplossen.

Kortom: ze gaan een vervangende iPhone bij Apple kopen, en we gaan hem omruilen. Verder geen discussies meer. Dat scheelt een hoop stress :-D
Top geregeld! Vergeet niet om kort vooraf nog een backup te maken van je device ;)

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielemuis
In principe meld TS zichzelf ook bij Apple alleen die gaat weer aan de slag met het herstelpunt - die dus zonder informeren is doorgegaan. Je zou kunnen stellen dat alvorens je kracht gaat zetten op een delicaat stukje elektronica dat je dit ietswat anders mee omgaat dan met die uitlaat.

In beide gevallen zou een belletje richting de klant netjes zijn - even los van wat uitkomst/oorzaak is.

MIjn monteur heeft ooit per ongeluk met zijn trolley mijn achterlicht kapot gemaakt. Ik had een steekproef dus ik baalde want wit licht op je achterkant m.u.v. achteruitrij verlichting = APK afkeur. Hij heeft dat snel opgelost door er rode tape overheen te plakken en te lijmen. Het was dus geen afkeur, maar aanbevolen herstel punt geworden.

Een paar dagen later is diezelfde monteur op mijn werk mijn achter lamp komen ververvangen.

Er kan altijd iets stuk gaan tijdens je werkzaamheden maar klant informeren en het gewoon oplossen is wel zo netjes, zeker als je een grote naam op de voorgevel hebt staan, wat bij mijn garage ook het geval was. Of iets geld moet kosten - laat ik even in het midden: ik heb niet hoeven te betalen voor mijn lamp.
Tuurlijk bel je de klant dat de betreffende bout is afgebroken, en dat je er alles aan gedaan hebt om het te voorkomen, dit doe je niet moet willig en is immers ook geen ongelukje, maar gewoon een tekortkoming van het materiaal of samenloop van omstandigheden, Oxidatie water temperatuurschommelingen vuiligheid,
Niet te vergelijken met het met je gereedsschapswagen ergens tegen aanrijden, das gewoon een ongelukje/stomme fout, lijkt me dan logisch dat je daar niet voor betaald/schadeloos voor wordt gesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Mielemuis schreef op maandag 30 juni 2025 @ 13:04:
Alsof deze na een paar slagen is vastgelopen en de medewerker heeft toen dusdanig kracht gezet dat de kop is dol gedraaid.
Mogelijk heeft er tijdens assemblage al een braampje gezeten en is hij daarom vastgelopen.

Als ik jouw uitlaat (of wat dan ook) moet vervangen, en de bevestigingsbout die breekt af op het moment ik kracht zet om hem los te draaien na eventueel verhitten, bevriezen, en een schietgebedje, dan ga jij het werk voor die afgebroken bout betalen gewoon betalen,
Vind je niet dat er nogal een verschil zit tussen een bout van een autouitlaat die onderhevig is aan weersomstandigheden en nogal wat temperatuursverschillen, ten opzichte van een schroefje van een telefoon?

Ik denk dat bij de eerste situatie in alle redelijkheid te beargumenteren is dat dit risico bij de klant gelegd kan worden (niet dat het standaard daar zou liggen, maar als ondernemer zijnde kan je het daar denk ik in alle redelijkheid neerleggen in je algemene voorwaarden (alleen niet vergeten ze ter hand te stellen ;)) of in overleg. Bij een schroefje van een telefoon.. niet bepaald.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielemuis
Glashelder schreef op maandag 30 juni 2025 @ 14:07:
[...]

Vind je niet dat er nogal een verschil zit tussen een bout van een autouitlaat die onderhevig is aan weersomstandigheden en nogal wat temperatuursverschillen, ten opzichte van een schroefje van een telefoon?

Ik denk dat bij de eerste situatie in alle redelijkheid te beargumenteren is dat dit risico bij de klant gelegd kan worden (niet dat het standaard daar zou liggen, maar als ondernemer zijnde kan je het daar denk ik in alle redelijkheid neerleggen in je algemene voorwaarden (alleen niet vergeten ze ter hand te stellen ;)) of in overleg. Bij een schroefje van een telefoon.. niet bepaald.
Die iPhone wordt ook warm en koud, zweet van je handen, een druppel zure regen, keertje mee naar het strand. of met het tappen in productie een braampje in de draad blijven plakken, en daardoor bij assemblage eigenlijk het schroefdraad al verpest, allemaal mogelijk.
Vergelijkbaar ja en nee, rede om meteen de reparateur af te schieten als prutser, nee.
Hebben ze heel netjes gehandeld, in eerste instantie niet, nu gelukkig voor TS wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• logix147
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17:08
Mielemuis schreef op maandag 30 juni 2025 @ 13:51:
[...]

Niet te vergelijken met het met je gereedsschapswagen ergens tegen aanrijden, das gewoon een ongelukje/stomme fout, lijkt me dan logisch dat je daar niet voor betaald/schadeloos voor wordt gesteld
Een iPhone schroefje dol draaien is dat blijkbaar ook aangezien de eigenaar van de ASP de TS schadeloos stelt door de telefoon te vervangen. Dat valt imho in dezelfde categorie.

Iedereen hier op tweakers.net die ooit maar 1 computer opengedraaid heeft weet dat je op elektronica hele andere krachten toepast dan op een bout die aan de elementen is blootgesteld.

Wat ik wel probeerde aan te geven is:

Het gaat niet om WAARDOOR mijn auto is beschadigd, maar eerder op HOE de garage ermee omgaat. Daar kan de ASP iets van leren, blijkbaar snapt de eigenaar dat zelf gelukkig wel. Nu het personeel nog.

Mensen zitten snel in de verdediging anno 2025; iedereen haalt adem en iedereen maakt fouten. Ook bedrijven en kost je letterlijk niets om beetje te erkennen dat iets fout gegaan is.

In mijn geval heb ik een positieve review achtergelaten met ondanks een incidentje een aanbeveling omdat men het goed aanpakt.

Ik kan me voorstellen dat TS juist afraad n.a.v deze ervaring, want als een eigenaar zelf eraan te pas moet komen voor een standaard reparatie gone wrong recht te praten... Mja zal wel niet het enige proces zijn wat er dan onder de loep mag.

Edit: TS geeft overigens al aan dat de iPhone altijd in een hoesje gezeten heeft, dus dan is blootstaan aan de elementen wel tot minimum teruggebracht - Apple staat er nu niet om bekend prutmateriaal extern te gebruiken. De wijze van reparatie hebben het even niet over.

[ Voor 8% gewijzigd door logix147 op 30-06-2025 16:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aGraPusher
logix147 schreef op maandag 30 juni 2025 @ 16:19:
[...]

Een iPhone schroefje dol draaien is dat blijkbaar ook aangezien de eigenaar van de ASP de TS schadeloos stelt door de telefoon te vervangen. Dat valt imho in dezelfde categorie.

Iedereen hier op tweakers.net die ooit maar 1 computer opengedraaid heeft weet dat je op elektronica hele andere krachten toepast dan op een bout die aan de elementen is blootgesteld.

Wat ik wel probeerde aan te geven is:

Het gaat niet om WAARDOOR mijn auto is beschadigd, maar eerder op HOE de garage ermee omgaat. Daar kan de ASP iets van leren, blijkbaar snapt de eigenaar dat zelf gelukkig wel. Nu het personeel nog.

Mensen zitten snel in de verdediging anno 2025; iedereen haalt adem en iedereen maakt fouten. Ook bedrijven en kost je letterlijk niets om beetje te erkennen dat iets fout gegaan is.

In mijn geval heb ik een positieve review achtergelaten met ondanks een incidentje een aanbeveling omdat men het goed aanpakt.

Ik kan me voorstellen dat TS juist afraad n.a.v deze ervaring, want als een eigenaar zelf eraan te pas moet komen voor een standaard reparatie gone wrong recht te praten... Mja zal wel niet het enige proces zijn wat er dan onder de loep mag.
Op basis van de manier waarop de eigenaar contact heeft opgenomen, zal ik mijn review positief aanpassen. Ik heb wel als tip meegegeven om voortaan een foto te maken van een toestel en bij eventuele schade de klant hiervoor te laten tekenen of iets dergelijks. Hij gaf aan dat veel partijen dat inderdaad doen, maar zij niet, omdat het een afweging is tussen de tijd die het kost om zo’n foto of rapport te maken en het aantal keren dat het fout gaat.

Dan moet je eigenlijk je personeel ook zo trainen dat, mocht zoiets gebeuren, er gemeld wordt dat het heel vervelend is en dat ze eerst met de eigenaar overleggen — of dat je het personeel meer bevoegdheden geeft. Nu werd ik nagenoeg uitgelachen, werden mij dingen verweten en werd het verhaal drie keer gedraaid.

Maar goed, het wordt opgelost. :) Diep ademhalen en verder met mijn leven _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MPCoreDeveloper
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 18:55
Mielemuis schreef op maandag 30 juni 2025 @ 13:04:

Zo werkte dat anders niet bij ons bij VAG toen ik daar nog werkte , uitlaat werd gewoon vervangen en bouten, klemmen ophangrubbers zaten daar gewoon nieuw bij of deze nu wel of niet los gingen

Dus of we die uitlaat nou losschroeven, moesten branden of slijpen daar merkte jij als klant niets van en betaalde je ook niets exta's voor.

Daarom dus ' de echte dealer ' 🤔😉 .... Zou je denk ik ook zo verwachten als je electronica zoals een telefoon aanbied ter reparatie bij een ' dealer / reparateur ' van dat merk , anders kan je net zo goed naar de ' beun ' op de hoek .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielemuis
MPCoreDeveloper schreef op maandag 30 juni 2025 @ 20:54:
[...]

Zo werkte dat anders niet bij ons bij VAG toen ik daar nog werkte , uitlaat werd gewoon vervangen en bouten, klemmen ophangrubbers zaten daar gewoon nieuw bij of deze nu wel of niet los gingen

Dus of we die uitlaat nou losschroeven, moesten branden of slijpen daar merkte jij als klant niets van en betaalde je ook niets exta's voor.

Daarom dus ' de echte dealer ' 🤔😉 .... Zou je denk ik ook zo verwachten als je electronica zoals een telefoon aanbied ter reparatie bij een ' dealer / reparateur ' van dat merk , anders kan je net zo goed naar de ' beun ' op de hoek .
Betaal je niet extras voor :D :D :D die geven ze bij de VAG dealer allemaal gewoon weg natuurlijk. 8)7

Maar wat als de bout waarmee het rubber of de steun vast gedraaid zit aan de bodem afbreekt, of de bout loopt zwaar en je draait de kop dol, weggooien, nieuwe auto?

Maar zo gaan we wel erg off topic...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• aGraPusher
Zojuist de vervangende iPhone al kunnen ophalen! Super snel en verder netjes geregeld. Volgens mij wilde die beste meneer me zonder te betalen laten vertrekken, dus ik heb zelf maar even aangegeven dat ik natuurlijk gewoon betaal voor een nieuwe accu :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:59

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:En met dat goede nieuws krijgt dit topic van mij een slotje. Dank voor de terugkoppeling @aGraPusher.

Reden om dit topic een slotje te geven is dat het kennelijk voor sommige uitnodigt om te trollen/offtopic te gaan hier. Zonde!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.