Nefit EnviLine Tower Monoblock All Electic - 18x350wp (6300wp) Zuid - iPhone 14 Pro 128 GB Zilver - LG OLED 55” B16LA - Apple TV 4K 32GB – Sonos Beam
Vraag
Alle reacties
iOS > SF
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Als de schade is veroorzaakt tijdens een poging tot reparatie, zijn zij in principe aansprakelijk.
Dat zij geen oplossing aanbieden met “het kan gebeuren” is juridisch onvoldoende.
Kan je dat onderbouwen?Wolly schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 16:01:
Dat is balen voor jou.
Ik denk dat het jouw probleem is.
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Prima dat het gebeurt, en een foutje maken mag. Dat ontslaat ze alleen niet van het bieden van een oplossing voor schade die door hun veroorzaakt is.aGraPusher schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 15:54:
De reactie is simpelweg: “Het is vervelend, maar het kan gebeuren.”
Ik zou gewoon even bellen, vragen naar de bedrijfsleider en de situatie voorleggen. Als ze niks willen, dan schriftelijk in gebreke stellen en herstel eisen.
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Ik heb wel eens mijn auto gebracht voor reparatie, toen belden ze op “bij het demonteren moet iets losgebrand worden wat extra kosten met zich meebrengt”. Klonk mij logisch in de oren en vind dit een vergelijkbaar geval. De monteur doet zijn best maar het kan natuurlijk tegen zitten met het product.
Aansprakelijk stellen voor de schade en oplossing eisen
Zal wel de schroef zijn die de kabel van de accu in het frame vast houdt gok ik, geen schroef is niet optimaal maar uitboren en tappen is meh en riskant kop er af boren en dan accu vervangen en vastklemmen met de back cover zal ook gewoon functioneel zijn.
Boren in een telefoon is al riskant ook al haal je de kop er alleen af ivm druk en metaal schilfers.
Maar conclusie reparateur moet dit oplossen en oepsie het gebeurd is geen excuus moeten ze maar de juist schroevendraaier gebruiken en schroevendraaier er niet op forceren als of je een wiel van een auto vervangt.
Si vis pacem, para bellum
TS mag er vanuit gaan dat een gecertificeerde en officiëel Appel reparatiecentrum het juiste gereedschap gebruikt, en dat personeel voldoende is opgeleid.Wolly schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 16:17:
[...]
Ik heb wel eens mijn auto gebracht voor reparatie, toen belden ze op “bij het demonteren moet iets losgebrand worden wat extra kosten met zich meebrengt”. Klonk mij logisch in de oren en vind dit een vergelijkbaar geval. De monteur doet zijn best maar het kan natuurlijk tegen zitten met het product.
In jouw geval is het risico vooraf aangekaart, en besproken wat de gevolgen zijn als het misgaat. Bij TS was dit niet het geval. Als het reparatiecentrum vooraf had aangekaart dat het een risicovolle vervanging zou zijn, dan was ik het volledig met je eens geweest.
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Dit is dus een heel andere situatie. Hier kwam het product (auto) met een defect (iets wat klem zat) binnen. In geval van TS is de schade door de reparateur veroorzaakt.Wolly schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 16:17:
[...]
Ik zou het als ik TS was inderdaad wat harder spelen, maar je zult er wellicht wel hard je best voor moeten doen.
Als de schroef niet los komt lijkt mij dat een bestaand defect, ik ga er niet vanuit dat dit service point het verkeerde gereedschap gebruikt.JDillinger schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 16:47:
[...]
Dit is dus een heel andere situatie. Hier kwam het product (auto) met een defect (iets wat klem zat) binnen. In geval van TS is de schade door de reparateur veroorzaakt.
Ik zou het als ik TS was inderdaad wat harder spelen, maar je zult er wellicht wel hard je best voor moeten doen.
Wolly schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 16:01:
Ik denk dat het jouw probleem is.
De TS vraagt wie er aansprakelijk is, gewoon maar wat gokken en aannemen is dan niet heel behulpzaam.Wolly schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 16:51:
ik ga er niet vanuit dat dit service point het verkeerde gereedschap gebruikt.
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Die aanname is breder gedeeldbwerg schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 16:58:
[...]
[...]
De TS vraagt wie er aansprakelijk is, gewoon maar wat gokken en aannemen is dan niet heel behulpzaam.
Daarnaast mag iedereen zijn mening geven op dit forum, dat heeft niets met gokken te maken.TS mag er vanuit gaan dat een gecertificeerde en officiëel Appel reparatiecentrum het juiste gereedschap gebruikt, en dat personeel voldoende is opgeleid.
In de reactie die je quote interpreteer ik "mag aannemen dat" als dat de apple-dealer zo'n reparatie gewoon zonder problemen hoort te kunnen. En dat lijkt mij ook: de TS is een reparatie overeen gekomen, niet het slopen van een telefoon, en ook niet een kans op het slopen van een telefoon. Als ze hem van tevoren dat risico hadden verteld was het wat anders geweest, want dan hoort dat bij de overeenkomst.Wolly schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 17:08:
[...]
Die aanname is breder gedeeld![]()
[...]
Daarnaast mag iedereen zijn mening geven op dit forum, dat heeft niets met gokken te maken.
Het slopen van een schroefje kan dan fysiek alsnog gebeuren, maar dat is dan voor rekening van de reparateur. De glazenwasser kan ook per ongeluk zijn ladder door mijn ruit heen beuken, dan mag hij (of zijn verzekering) een nieuw raam betalen. Dat is wat anders als de schroef al slecht was, maar uit de post van @aGraPusher maak ik op dat de schroef flink slechter terug is gekomen dan hoe die was ingeleverd, en ik lees ook niet dat de winkel ontkent dat zij de schroef hebben dolgedraaid.
En dan weer zo'n topic van 10 pagina's met posts als "wel!", "niet!" waarin alle onderbouwde bijdragen worden ondergesneeuwd, heel fijn ja.Wolly schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 17:08:
Daarnaast mag iedereen zijn mening geven op dit forum, dat heeft niets met gokken te maken.
[ Voor 5% gewijzigd door bwerg op 27-06-2025 21:10 ]
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Als de schroef vooraf al beschadigd was, had men dat direct moeten melden. Dan had ik zelf kunnen beslissen of ik de reparatie door Winkel wilde laten uitvoeren of niet. In plaats daarvan is men toch gaan sleutelen. De schroef steekt nu enkele millimeters uit en de kop is volledig dolgedraaid — groter dan wat een P2-schroevendraaier aankan. Dat de schroef nu uitsteekt, lijkt mij voldoende bewijs dat de schroefkop vóór de reparatiepoging nog intact was.
Ik zal ze aansprakelijk stellen.. het is dan maar niet anders. Wat een pannenkoeken daar.
[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 28-06-2025 01:51 ]
Nefit EnviLine Tower Monoblock All Electic - 18x350wp (6300wp) Zuid - iPhone 14 Pro 128 GB Zilver - LG OLED 55” B16LA - Apple TV 4K 32GB – Sonos Beam
[ Voor 5% gewijzigd door Yorinn op 28-06-2025 01:51 ]
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
/f/image/CPyZmyW2BkfHbNGrDHf4Vlt4.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 28-06-2025 01:52 ]
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Zou je kunnen toelichten wat TS of elk ander juridische vraag aan een mening heeft?Wolly schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 17:08:
[...]
Als ze bij Apple wat nadenken, dan is die schroef er zeker nog wel uit te krijgen. Maat betwijfel of dat mogelijk is met de procedures.
Bron: eigen ervaring.