Yourhosting: prijsverhoging van 800% (geen tikfout)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazenia
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 09-07 16:46
Al heel lang ben ik klant bij Alphamegahosting en was daar heel tevreden over.
Alphamegahosting is overgenomen door Yourhosting en dat is te merken aan de facturen. Ik betaalde vorig jaar voor een email 5 pakketje 20 euro per jaar; op de recent ontvangen factuur staat voor dit pakket nu 179,88 op de rekening. En dit is een verhoging van 800%.
Ook enkele andere pakketten hebben een extreme prijsverhoging: in 2023 betaalde ik voor enkele 2-jarige pakketten 67 euro, nu is dat 287,81.

Op mijn bezwaar (dit kan toch niet kloppen) kreeg ik een reactie dat het wel klopt want "alles is duurder geworden door inflatie en kosten die Yourhosting maakt". Verder is de motivatie dat ik de afgelopen jaren dus extra goedkoop gebruik heb kunnen maken van de pakketten.

Ik heb een klacht ingediend maar daar krijg ik geen reactie op, ook niet na een reminder. De beloofde drie dagen responstijd volgens hun website is lachwekkend.

Wat zijn jullie ervaringen met Yourhosting? Zijn het normale prijzen voor alleen een mailpakketje? En welke alternatieven raden jullie aan?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Al die overnames is niet goed. Zij diverse topics over.

Yourhosting was al geen goedkope club zie dit nieuwsbericht: nieuws: Yourhosting verhoogt tarieven voor zijn producten per 1 januari 2024 waar ze al de hoofdprijs van een domeinextensie vragen.

Wat zijn jullie ervaringen met Yourhosting? Zijn het normale prijzen voor alleen een mailpakketje? En welke alternatieven raden jullie aan?
Hangt een beetje van je opslag af. Dan word het bij de een wat duurder dan bij de ander.

Hier heb je nog wat zelfstandige op een rij:
  • 123-webhost
  • bHosted
  • Cloud86
  • Esmero
  • Intention
  • mijn.host
  • Theory7
  • WebOke
  • WebReus
  • XXL Hosting
Van de partijen kun je hier reviews kijken:
https://www.webhosters.nl/
https://hostingvergelijker.nl/

Persoonlijk ervaring met Intention en mijn.host. Beide zijn in elk geval prima. Voorheen Antagonist gehad die werd voor de hobby ook niet meer te betalen.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Wat is 'email 5 pakketje'? Domein + 1 5GB mailbox? Er zijn er vele. 2 tientjes is erg goedkoop, 200 erg duur. Er zijn hosters met goede support, met geen support. Met redelijk goede beveiliging en uptime, met slechte. Met backups, zonder.

Een motivatie van inflatie is trouwens hier een leuke: stel voor dat dus prijzen stijgen cf. CBS indexcijfer :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 10-07 10:32
Als je zo veel kwijt bent voor de e-mail kan je beter overstappen naar een eigen Microsoft365 tenant.

Ben je goedkoper uit en je zit breed in beheer mogelijkheden. 180 euro is gewoon niet goed te praten voor enkel e-mail.

Ik ben zelf over gestapt naar mijn.host nadat de vorige hosting partij ook bizarre prijzen vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HexaLogic
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 09:36
Yourhosting valt onder investeringsbureau Your.online, zie ook https://www.webhosters.nl/hosting-groepen/.
Over de meeste hostingproviders welke onder deze groep vallen hoor je veel negatieve verhalen, vooral bij Versio.

Zelf zit in bij XXL Hosting, prima partij. Maar er zijn wel meer goede partijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazenia
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 09-07 16:46
F_J_K schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 13:59:
Wat is 'email 5 pakketje'? Domein + 1 5GB mailbox? Er zijn er vele. 2 tientjes is erg goedkoop, 200 erg duur. Er zijn hosters met goede support, met geen support. Met redelijk goede beveiliging en uptime, met slechte. Met backups, zonder.

Een motivatie van inflatie is trouwens hier een leuke: stel voor dat dus prijzen stijgen cf. CBS indexcijfer :P
Email 5 pakketje was een pakketje met 5 mailboxen en 1 Gb opslag. Dus geen franje maar wel bruikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticTiger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:20
N=1 natuurlijk, ik zit al jaren bij Strato.
Hun basic mail pakket is 3 euro per maand, voor 25 postvakken (IMAP/POP3) met 2GB per postvak, en een .nl of .com domeinnaam inbegrepen.

De prijzen onder de yourhosting paraplu zijn platweg lachwekkend.

[ Voor 16% gewijzigd door ArcticTiger op 27-06-2025 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb dezelfde ervaring met Argeweb, die zijn ook overgenomen door Yourhosting met heftige vermindering in service en grote prijsverhoging.

Mijn keuze is gevallen op mijn.host en ik ben bezig met alles verhuizen.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:23

nelizmastr

Goed wies kapot

Diederik schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 18:07:
Ik heb dezelfde ervaring met Argeweb, die zijn ook overgenomen door Yourhosting met heftige vermindering in service en grote prijsverhoging.

Mijn keuze is gevallen op mijn.host en ik ben bezig met alles verhuizen.
Mijn werkgever is zelfs Argeweb reseller en toen wij de nieuwe inkoopprijzen zagen maakten we er al Margeweb van. We hebben maar besloten alle hosting te gaan beëindigen want die tarieven gaat werkelijk niemand betalen bij de eerstvolgende verlenging. Er is geen droog brood aan te verdienen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticTiger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:20
offtopic:
Je zou toch denken dat zo’n toko ondertussen al geen bestaansrecht meer heeft met zulke praktijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ArcticTiger schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 23:32:
offtopic:
Je zou toch denken dat zo’n toko ondertussen al geen bestaansrecht meer heeft met zulke praktijken..
Overstappen is best wel een onderneming, zeker als je hosting en mail afneemt. Dus er zullen best wat bestaande klanten blijven hangen.

Daarnaast betaal je een jaar vooruit, als er veel klanten weglopen kunnen ze hun strategie aanpassen om toch weer nieuwe klanten te krijgen.

Het zijn wel lelijke praktijken: €25 voor een NL domein wat bij mijn.Host € 5,- kost

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
lazenia schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 17:51:
[...]

Email 5 pakketje was een pakketje met 5 mailboxen en 1 Gb opslag. Dus geen franje maar wel bruikbaar.
Kijk ook eens naar Infomaniak, mailpakket 5 users, 'onbeperkt' ruimte, 22 euro per jaar:
https://www.infomaniak.com/en/ksuite/service-mail/prices
(let op dat je alleen de mailservice neemt en niet de kSuite spul erbij).

Zwitserse partij.

Gebruik ik al jaren met plezier.

.nl domein kost daar 8,83 (incl BTW)

[ Voor 3% gewijzigd door IJsbeer op 30-06-2025 15:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-07 15:36
Probeerde vandaag op te zeggen bij Yourhosting. Als je op de grote knop opzegging aanvragen klikt dan linkt deze door naar de klantenservice. Rechtsonderin staat heel klein continue. Dan kun je wel verder. Echt belachelijk, met een grote boog omheen lopen dat bedrijf:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e0HvRuEkeM3qpfx5GqUvnF-4rn0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/45NLvQHnbwr3cCqLeOsllh9d.png?f=fotoalbum_large

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

Pagina: 1