Mijn oude systeem is na bijna 11 jaar toe aan vervanging en ik zoek weer een systeem waar ik weer een ruime tijd mee vooruit kan.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst ex videokaart (heb ik liggen) +- 1000 euro, maar kan het budget nog ophogen als ik daar een gegronde reden voor zie.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De 5080FE en 1440p monitor, muis en toetsenbord.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Wifi is een must en een wens is een itx formaat pc maar gezien de extra kosten (kast + voeding + mobo + waterkoeling) die hierbij komen kijken + dat de pc onder een bureau wordt gehangen waarmee koeling via de bovenkant van de kast ook niet optimaal is.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Input over de gekozen onderdelen en eventuele verbeteringen hierop. Ik twijfel nog over een 9800X3D maar kan niet goed beoordelen of het prijsverschil het waard is.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst ex videokaart (heb ik liggen) +- 1000 euro, maar kan het budget nog ophogen als ik daar een gegronde reden voor zie.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De 5080FE en 1440p monitor, muis en toetsenbord.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Tray | € 320,59 | € 320,59 |
1 | Moederborden | Gigabyte B850 GAMING WIFI6 | € 161,99 | € 161,99 |
1 | Videokaarten | Nvidia GeForce RTX 5080 Founders Edition | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 501 Black | € 77,98 | € 77,98 |
1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 6 - Dual Fan Black Edition | € 55,- | € 55,- |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF560C30BBK2-32 | € 113,56 | € 113,56 |
1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 12 M 850W | € 130,04 | € 130,04 |
1 | SSD's | Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB | € 119,90 | € 119,90 |
Totaal | € 979,06 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Wifi is een must en een wens is een itx formaat pc maar gezien de extra kosten (kast + voeding + mobo + waterkoeling) die hierbij komen kijken + dat de pc onder een bureau wordt gehangen waarmee koeling via de bovenkant van de kast ook niet optimaal is.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Input over de gekozen onderdelen en eventuele verbeteringen hierop. Ik twijfel nog over een 9800X3D maar kan niet goed beoordelen of het prijsverschil het waard is.