50+ Mobiel (Vodafone-netwerk) vs Lebara (KPN) – dekking/betr

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dusk
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 08-08 11:33
Hallo allemaal,

Ik wil binnenkort een nieuw 4G-toestel in gebruik nemen en twijfel tussen twee aanbieders:

50+ Mobiel (maakt gebruik van het Vodafone-netwerk)

Lebara (maakt gebruik van het KPN-netwerk)

Zijn er duidelijke verschillen in dekking, snelheid of betrouwbaarheid tussen deze twee netwerken? Of zijn ze in de praktijk grotendeels vergelijkbaar?

Ik heb al een abonnement bij 50+ Mobiel besteld (1 jaar), maar omdat ik nog binnen het herroepingsrecht zit, kan ik eventueel nog switchen.

Ik lees vaak dat KPN over het algemeen goed scoort qua dekking en betrouwbaarheid, maar ik heb daar zelf geen directe ervaring mee.

Wat zouden jullie kiezen – of is het verschil in de praktijk te verwaarlozen?

Alvast bedankt voor jullie input!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Let erop dat je bij 50+ mobiel niet tegelijk kan bellen en internetten. Ze ondersteunen geen VoLTE namelijk.

Ik heb zelf heel lang op Vodafone netwerk gezeten, maar ben sinds een aantal jaar over op KPN netwerk. KPN bevalt me een stuk beter qua bereik, vooral in gebouwen. Mocht je in een buitengebied wonen, check dan even welke zendmasten er in de buurt zitten.

Qua snelheid merk ik geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dusk
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 08-08 11:33
Thnx ze zijn ongeveer even duur maar ik had de Lebara mogelijkheid nog niet gezien en wist ook niet dat dat KPN netwerk is. Dus misschien toch een overweging waard als optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:42
Het hangt er ook een beetje vanaf waar je woont.. in landelijke omgevingen is Vodafone vaak beter qua bereik voor telefonie

gebruik je het voornamelijk thuis en zit je veel op de wifi dan maakt het niet uit

ik vind persoonlijk de klantenservice van Lebara verschrikkelijk is gewoon een telefoondienst

Bij 50+ zit er wel iets meer bedrijf achter maar besef wel weer dat lebara gewoon een gevestigde provider is
50+ staat te koop en dat wordt komend jaar waarschijnlijk opgeslokt door een grote partij
en het is maar de vraag of dat nog blijft bestaan.. hooguit als merk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• da_Mastah
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik heb ervaring met beide providers, en qua internetten zijn ze beide prima, maar zodra je wilt bellen zit er een flink verschil in kwaliteit en bereikbaarheid.

Omdat 50+ geen VoLTE biedt (dat is bellen over 4G) schakelt de telefoon naar een 2G verbinding zodra je gaat bellen. Naast dat het onhandig is dat je niet tegelijkertijd kan bellen en internetten tegelijk, is het 2G netwerk niet (meer) zo goed qua dekking, en heb ik gemerkt dat ik bij 50+ gewoon regelmatig onbereikbaar bleek. Terwijl mijn telefoon dus wel een 4G-verbinding had, kon deze geen 2G-verbinding krijgen wanneer ik werd gebeld. Men kreeg dan mijn voicemail in plaats van dat ik de oproep ontving.

Lebara ondersteund wel VoLTE en ben je dus met iedere type verbinding gewoon bereikbaar.

Tip: bij BelSimpel zijn op maandagen vaak acties met flinke cashbacks voor Lebara en Simyo waarmee je zelfs goedkoper uit kunt zijn dan 50+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:58
Ik heb nu 50+ en ga einde contract weer terug naar het kpn netwerk. Vaak slechte kwaliteit gesprekken (alsof je mono belt) , gesprekken die wegvallen / stotteren enhet niet kunnen ontvangen van appjes tijdens bellen (volte) is erg irritant als je tijdens gesprek even een foto wil sturen voor meer duidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:49
zelf ga ik ook per direct weg bij 50+ en naar KPN dus advies ga naar KPN zelf dus niet Lebara want daar ook geweest en wat een ander ook schreef de klantenservice is wat apart als je in de app niet kan regelen(kwaliteit wel goed maar geen onbeperkte bundel zoals bij bijna de meeste virtuele). Als je het kan betalen beter dat.
Pagina: 1