PS4 controller connect niet na fabriekherstel PS4

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 01-07 08:48
Beste,

Voor mijn kids heb ik vandaag een PS4 op de kop getikt 2e hands. De PS4 werkend opgehaald, als in: Het installatiemenu deed het.

Kom net thuis, PS4 aangesloten, wil opstarten maar krijg mijn PS4 controllers niet geconnect.

Bij de PS4 zat niet de oplaadkabel voor de controller meegeleverd. Ik heb een eigen USB-A -> Micro USB kabel genomen. De PS4 controller laadt wel op zodra deze aan de PS4 hangt.

Ik kan hem alleen niet connecten. Onderstaand heb ik gevonden.

Wat ik gedaan heb: reset gegeven, plus gecontroleerd op de controller oplaadt. Beide controllers doen dit.

Zou het kunnen zijn dat ik niet de goede UBS-A -> Micro USB kabel heb gebruikt?

Als je PS4-controller niet wil verbinden met je PlayStation 4, zijn er een paar dingen die je kunt proberen. Allereerst, zorg ervoor dat je de controller via een USB-kabel aansluit op de console. Druk vervolgens op de PS-knop op de controller om deze te koppelen. Als dat niet werkt, probeer dan de controller te resetten door de resetknop aan de achterkant van de controller in te drukken met een paperclip. Als je nog steeds problemen ondervindt, kan het zijn dat de USB-kabel of de controller zelf defect is.
Hier is een meer gedetailleerde stappenplan:
1. Controleer de kabel:
Zorg ervoor dat de USB-kabel goed is aangesloten op zowel de controller als de PS4. Probeer eventueel een andere kabel om te zien of de kabel het probleem is.
2. Reset de controller:
Schakel de PS4 uit en haal de stekker uit het stopcontact. Gebruik een paperclip om de resetknop aan de achterkant van de controller in te drukken en houd deze 5 seconden ingedrukt. Sluit de controller vervolgens weer aan op de PS4 met de USB-kabel en druk op de PS-knop.
3. Controleer de Bluetooth-verbinding:
Als je de controller via Bluetooth probeert te verbinden, ga dan naar Instellingen > Apparaten > Bluetooth-apparaten op je PS4. Houd de PS-knop en de Share-knop tegelijkertijd ingedrukt totdat de lichtbalk van de controller begint te knipperen. Selecteer de controller in de lijst met Bluetooth-apparaten.
4. Test de controller met een ander apparaat:
Als je nog steeds problemen hebt, sluit de controller dan aan op een ander apparaat (zoals een telefoon) om te testen of de controller of de kabel het probleem is.
5. Neem contact op met de klantenservice:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:04
Weet je zeker dat de usb kabel ook data kan en niet alleen maar een oplaadkabel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Dieks77 schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 23:24:
Weet je zeker dat de usb kabel ook data kan en niet alleen maar een oplaadkabel is?
Nee, klinkt heel dom maar dat heb ik me ook nooit gerealiseerd.

Maar dan is dat het probleem gok ik, is een UBS kabel voor het opladen van de speelgoed fotocamera van mijn zoontje 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:04
Dat zit er dan dik in ja :-) de kabel methode zoals beschreven is er juist voor ingeval van niet draadloos kunnen verbinden.
Daarmee identificeerd de controller zich bij de PS4 en zou daarna weer gewoon draadloos moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Sorry, en dank je wel!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
OK, opgelost inmiddels. Euvel lag inderdaad aan het feit dat het geen datakabel was.
Pagina: 1