Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickGAE
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-06 10:10
Hallo allemaal,

Ik heb nu een DJI Mini 3 Pro en ben er op zich erg blij mee. Maar ik loop tegen een paar dingen aan:
  • Soms verliest hij even het signaal. Dat is best vervelend, want hij gaat dan in Return to Home. Na een paar seconden is het signaal er weer, maar als je net een mooi shot aan het maken bent, is dat erg zonde.
  • De camera is goed, maar ik mis HDR bij filmen in 60fps.
  • Er zit geen obstakeldetectie aan de zijkant, en dat zou toch een wat veiliger gevoel geven.
Nu is de Mini 4 Pro in Duitsland in de aanbieding voor een mooie prijs, dus ik denk eraan om te upgraden.

Maar… er gaan geruchten dat de Mini 5 Pro in augustus of september uitkomt. Die zou nog beter zijn, met een 1 inch sensor en LiDAR, maar ook flink duurder (de Fly More Combo zou rond de 1150 tot 1250 euro kosten).
Ik vlieg puur hobbymatig, dus ik twijfel of dat prijsverschil het waard is. Daarnaast zijn er ook wisselende geruchten of de Mini 5 Pro wel onder de 250 gram blijft.

Wat zouden jullie doen?
Nu de Mini 4 Pro kopen met korting, of nog even doorvliegen met de Mini 3 Pro en wachten op de Mini 5? Of door blijven vliegen met de Mini 3 Pro?

Ik hoor graag jullie mening! Zeker van mensen die ervaring hebben met zowel de Mini 3 als de Mini 4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-06 14:59

qless

...vraag maar...

Signaal is iets wat beter bij de mini 4, oa door (als je die gebruikt) de externe antennes van de rc met scherm.

Obstakeldetectie is fijn, maar kleine takjes of kabels mist ie makkelijk.

Als er kortingen beginnen komen op de mini 4 is wel redelijk signaal dat er een nieuwe aan gaat komen. Altijd moeilijke keuze, pak de korting of wacht op nieuwe model.

Het zou mij gek lijken als de mini 5 over de 250 gram zou gaan, dat zou een belangrijk voordeel ongedaan maken, dan kan je beter een air3s nemen, die zit ook in de C1 categorie, maar ik heb die geruchten ook gezien.

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:42
Ik denk dat je met de mini 4 pro een te kleine upgrade gaat zien over je mini 3 pro. Als je dan toch geld uitgeeft zou ik wachten op de mini 5. Ja dat is duurder, maar dan heb je gevoelsmatig meer upgrades voor je geld. Afhankelijk van de mooie prijs die je gevonden hebt natuurlijk. ;)

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickGAE
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-06 10:10
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb de Mini 4 Pro gevonden voor 806 euro.